ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: تا سال 2020 محدوده برد حرکتی ماشین های الکتریکی بیشتر می شود

بسیاری از افراد به خاطر برد حرکتی کوتاه ماشین های الکتریکی از خرید چنین دستگاه هایی خودداری می کنند اما ایلان ماسک مدیرعامل تسلا تصور نمی کند که این مشکل تا ابد پابرجا بماند. او در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

بسیاری از افراد به خاطر برد حرکتی کوتاه ماشین های الکتریکی از خرید چنین دستگاه هایی خودداری می کنند اما ایلان ماسک مدیرعامل تسلا تصور نمی کند که این مشکل تا ابد پابرجا بماند.

او در جریان مصاحبه اش با یک کانال دانمارکی ابراز امیدواری کرد که تکنولوژی باتری با نرخ 5 الی 10 درصدی به صورت سالانه رشد داشته باشد و همین مساله می تواند در یک بازه زمانی کوتاه، باعث شود که حداکثر برد حرکتی این دستگاه ها به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

ماسک خاطر نشان کرد که خریداران مدل اس همین حالا هم می توانند با یک بار شارژ اتومبیل خود مسافتی بالغ بر 804 کیلومتر را (با سرعت های پایین) با آن طی کنند و اینکه، محدوده یاد شده می تواند تا سال 2016 میلادی به 965 کیلومتر و تا سال 2020 میلادی به رقم 1200 کیلومتر برسد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

با وجود آنکه به سختی می توان این اعداد و ارقام را برای یک ماشین الکتریکی باور کرد، در خوشبینانه ترین حالت انتظار می رود که برد این ماشین ها به رقم 614 الی 777 کیلومتر برسد.

البته این میزان برای سفرهای شهر به شهر کفایت می کند و استفاده از مواد سبک تر و به کارگیری استراتژی های دیگر برای بهینه سازی چنین خودروهایی نیز می تواند این برد را بهبود ببخشد.

ماسک همچنین موضع سخت گیرانه ای در مورد اتومبیل های خودران دارد. او باور دارد که تا سال 2018 میلادی، ماشین های کاملا خودران به عرصه خیابان ها راه پیدا می کنند (و این خودروها قادرند به هر جایی بروند).

بازه زمانی پیش بینی شده بسیار کوتاه است و به خصوص با در نظر داشتن اینکه طرح های مربوط به نمونه اولیه این ماشین همچنان نقص های قابل توجهی دارند، باز هم زمان اعلام شده از سوی ماسک قابل تامل است.

با این همه، مدیر کمپانی تسلا تصور نمی کند که به این زودی ها سیل ماشین های خودران به خیابان ها راه پیدا کنند. او باور دارد که قانونگذاران هوشیار اجازه تردد چنین ماشین هایی را ظرف 1 تا سه سال آینده نخواهند داد و پذیرش عمومی این ماشین ها نیز در برخی مناطق بیشتر از بخش های دیگر خواهد بود.

شاید ظرف سال های آینده بتوانید یک رانندگی بدون دست را تجربه کنید، اما قادر نخواهید بود که تاریخ دقیق این رویداد را روی تقویم خود مشخص نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Shayan_Q9
    Shayan_Q9 | ۶ مهر ۱۳۹۴

    مرسدس توی نمایشگاه امسال خودش، معیار های خودرو های الکتریکی رو کلا جابه جا کرد!

  • بابک
    بابک | ۵ مهر ۱۳۹۴

    ماشینهای الکتریکی بیان به کل آلودگی هوا و خیلی از مشکلات زیست محیطی دیگه رفع میشن.
    عوض کردن بنزین استاندارد تو آلودگی هوای تهران خیلی تاثیر گذاشته بود حالا فکرشو بکن اصلا بنزینی در کار نباشه. چی میشه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی