ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل، تبلت سازان را به استفاده از پردازنده های سری Cherry Trail تشویق می کند

شاید اطلاع نداشته باشید اما اینتل در سال های اخیر فعالیت های زیادی برای حضور در محصولات همراه، بخصوص تبلت ها داشته و تامین کننده پردازنده اصلی برخی از تبلت های اندرویدی بازار نیز بوده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

شاید اطلاع نداشته باشید اما اینتل در سال های اخیر فعالیت های زیادی برای حضور در محصولات همراه، بخصوص تبلت ها داشته و تامین کننده پردازنده اصلی برخی از تبلت های اندرویدی بازار نیز بوده است. برای مثال، می توان تبلت خوش ظاهر Venue 8 از Dell را نام برد که پردازنده آن بر بستر معماری x86 توسعه یافته.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اینتل معمولا پردازنده های موبایل (مخصوص دستگاه های همراه) را به شکل سالانه آپدیت می کند اما استفاده از یک معماری تازه و بروز شدن بستر کلی، هر چند سال یک بار روی می دهد. پس از رونمایی از سری Bay Trail (پردازنده اتم Z3580 که در ZenFone 2 از ایسوس مورد استفاده قرار گرفت)، نسل جدید پردازنده برای تبلت ها با کد Cherry Trail شناخته می شود که دارای قدرت پردازش گرافیکی بیشتر و همچنین مصرفی بهینه تر است.

اکنون یک منبع تایوانی به نام DigiTimes گزارش می دهد که اینتل، تصمیم دارد تخفیف هایی که برای سری Bay Trail در نظر گرفته بود را قطع کرده و با همین راهکار، سازندگان گجت ها را تشویق به استفاده از نسل جدیدتر، یعنی Cherry Trail نماید. نکته قابل توجه این است که بسیاری از سازندگان در پی یافتن تامین کنندگانی هستند که قطعه ها را به شکلی ارزان تر به فروش برسانند. بر همین اساس نیز شاهد اوج گرفتن شرکت هایی همچون مدیاتک در سال های اخیر بوده ایم.

باید دید در ادامه رقابت اینتل با کوالکام و مدیاتک به کجا خواهد کشید و آیا این شرکت می تواند معماری x86 را برای تلفن های هوشمند و تبلت ها، تبدیل به امری فراگیر نماید یا خیر. در صورت موفقیت سری  Cherry Trail، تا پایان سال ۲۰۱۵ و اوایل سال ۲۰۱۶ می توانیم شاهد عرضه تبلت های اندرویدی فراوانی با پردازنده های اینتل باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • نسترن
    نسترن | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

    بعضی از تبلت ها مثل teclast با بهره گیری از پردازنده های Bay Trailبه صورت dual os با دو سیستم عامل ویندوز و اندروید به صورت همزمان عرضه می شوند.

  • omid3963
    omid3963 | ۵ مهر ۱۳۹۴

    آندرویید مگه روی x86 نصب میشه؟

    • ditiago
      ditiago | ۵ مهر ۱۳۹۴

      اره.من تبلتمو دوسالی میشه خریدم.ramos i8 هست
      و از معماری X86 بهره میجوید!

    • Majid
      Majid | ۵ مهر ۱۳۹۴

      بله .تبلت galaxy tab 3 10.1 ،Nokia N1 و تبلت و گوشی های asus.

مطالب پیشنهادی