ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با FLYBi آشنا شوید؛ پهپادی با یک هدست واقعیت مجازی، ریموت کنترل مچی و سیستم تعویض باتری خودکار

FLYBi یک هلی کوپتر چهار پره است که با طراحی خاص خود می تواند تجربه ای شبیه به پرواز با هواپیما را در اختیارتان قرار دهد. این پهپاد با در نظر داشتن این مهم ساخته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

FLYBi یک هلی کوپتر چهار پره است که با طراحی خاص خود می تواند تجربه ای شبیه به پرواز با هواپیما را در اختیارتان قرار دهد. این پهپاد با در نظر داشتن این مهم ساخته شده که اهداف مدل های مفهومی پیشتر ساخته شده نظیر آکیلس FPV را عملیاتی کرده و تکنولوژی واقعیت مجازی را با درون ها تلفیق نماید تا نمایی اول شخص از پرواز پیش روی آن قرار گیرد.

عینک های هوشمند طراحی شده برای این وسیله ویدئوهای لایو را از دوربین آنبورد 12 مگاپیکسلی آن که رزلوشنی برابر با 1080p دارد دریافت کرده و آن را روی دو نمایشگر HD  LCD مقابل دیدگان شما به نمایش می گذارد.

این گجت همچنین مجهز به حسگری است که حرکات سر را دنبال می کند و به لطف آن می توانید صرفا با حرکت دادن سر خود به جهت های مختلف درون را کنترل کنید؛ برای نمونه کافیست که به سمت چپ نگاه کنید تا دوربین پهپاد به آن سمت بچرخد و تجربه یک پرواز مجازی بی نظیر را برایتان فراهم نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این دوربین که در داخل یک کره شیشه ای شفاف قرار دارد از وای فای نیز پشتیبانی می کند و دارای حافظه ذخیره سازی آنبورد است و به غیر از زمان هایی که نور از سطح شیشه ای بازتاب پیدا می کند، تصاویر ثبت شده توسط آن اعجاب انگیز هستند.

یک دوربین جلویی هم روی عینک همراه این پهپاد کار گذاشته شده و کاربر می تواند بین دوربین اصلی و جلویی آن تغییر وضعیت دهد تا بدون آنکه نیازی به در آوردن عینک باشد، جلوی پای خود را هم ببیند.

کنترل پهپاد نیز از طریق یک اپ هوشمند انجام می شود که به شما امکان می دهد مسیرهای پروازی را از قبل برای آن تعریف کرده (با استفاده از مد Follow Me) یا به صورت دستی آن را هدایت نمایید. یک ریموت کنترل مچی نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده که در اصل یک جوی استیک کوچک همراه با نمایشگر 1.8 اینچی است.

با استفاده از این جوی استیک کاربر می تواند درون را به طرفین هدایت نماید و به لطف دو دکمه کنترلی چرخنده آن هم امکان کنترل ارتفاع و میزان چرخش وسیله تعریف می شود. تعدادی دکمه دیگر نیز روی این دسته در نظر گرفته شده اند که برای انجام اموری نظیر بازگشت، بلند شدن، نگه داشتن و عکس/فیلم برداری به کار می آیند.

اینکه کنترلر دستگاه به گونه ای ساخته شده که بتوان با یک دست آن را به کار برد مساله ای بسیار عجیب است، چراکه به خاطر ظاهر متمایز و حجیمش به نظر نمی رسد کسی حاضر باشد این مچبند را تمام روز با خود حمل نماید.

با این همه می توان شرایطی را تصور کرد در آن قابل حمل بودن کنترلر یک مزیت محسوب می شود، مثلا در مواردی که مسیر حرکت پهپاد را از قبل تعریف می کنید و آن را به حال خود رها می کنید تا به انجام امور دیگرتان برسید. لازم به یادآوری است که این پهپاد از دیگر ریموت کنترل های ارائه شده توسط شرکت های شخص ثالث نیز پشتیبانی می کند.

سومین قطعه مبتکرانه برای این دستگاه Helideck نام دارد که در اصل نوعی کوله محکم است و علاوه بر اینکه حمل آسان پهپاد را برایتان امکان پذیر خواهد کرد می تواند نقش یک سکوی پرواز و سیستم شارژ سریع را برای آن ایفا کند. این کوله دو عدد باتری اضافه را نیز برای پهپاد در خود دارد.

اما مزیت مهم Helideck این است که درون می تواند به شکل خودکار روی آن فرود بیاید و بدون نیاز به مداخله انسانی باتری خود را تعویض نماید و شما هم میتوانید از فاصله ای اندک شاهد انجام این کار باشید.

در عمل این بدان معناست که زمان پرواز درون صرفا به شارژ موجود در Helideck وابسته است هرچند که هیچگونه آمار و ارقامی در باب اینکه چه مدت طول می کشد این کوله باتری خالی پهپاد را پر کند، به میان نیامده است.

اما خود این پهپاد یک هلی کوپتر چهار پره است که حدودا ابعادی برابر با یک مک بوک دارد و مجهز به یک سیستم پیشگیری از برخورد با موانع است. برد ارتباطی این وسیله در حدود 2000 متر عنوان گردیده و پس از هر بار شارژ میتواند 25 الی 28 دقیقه پرواز کند.

این وسیله تنها یک کیلوگرم وزن دارد و از این لحاظ می توان آن را در زمره پرنده های بدون سرنشین سبک نظیر Atlas Erida قرار داد. عینک در نظر گرفته شده برای دستگاه نیز آن را به یک درون مسابقه ای ایده آل تبدیل می کند، با این همه، دستگاه آنطور که اعلام شده بیشینه سرعتی معادل با 50 کیلومتر بر ساعت دارد و لازم است که برای تبدیل شدن به یک پهپاد سرعتی این رقم را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد.

در نظر داشته باشید که امکان تست از نزدیک این پهپاد تا به حال فراهم نشده تا مشخص گردد که آیا ادعاهای شرکت سازنده آن درست است یا خیر و چون بودجه ساخت آن از طریق جذب سرمایه عمومی تامین می شود، برای خرید آن باید ریسک بزرگی را متحمل شوید.

FLYBi ابتدای همین هفته در سایت Indiegogo معرفی شد و برای آنها که در پروسه جذب سرمایه عمومی اش شرکت کنند، وعده های مختلفی دارد. حداقل مبلغ تعیین شده برای دریافت یکی از این پهپادها برابر با 595 دلار است و برای دریافت لوازم جانبی آن نیز لازم است که مبلغی اضافه بر این میزان را بپردازید.

پکیج کامل این دستگاه به همراه عینک، Heldeck، ریموت کنترل مچی و دو باتری اضافه اش با رقم 1795 دلار به فروش خواهد رفت و شرکت سازنده آن امیدوار است که پروسه تحویل مدل های سفارش گذاری شده را از ماه مارس سال 2016 آغاز نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۶ مهر ۱۳۹۴

    وای خیلی باحالههه دیگه اخرشهه محشره باباااا

  • محسن
    محسن | ۵ مهر ۱۳۹۴

    عالیه. عاشق اون قسمت تعویض باطریشم. خیلی مبتکرانست

مطالب پیشنهادی