ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه دهندگان اپلیکیشن خواهان رفع باگ ژیروسکوپ در آیفون های جدید شدند

آیفون 6 اس و 6 اس پلاس که چندی پیش از سوی اپل معرفی شدند دارای یک پردازنده کمکی M9 هستند که در اصل نقش نوعی مرکز توزیع اطلاعات دیجیتالی برای داده های دریافتی از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۵

آیفون 6 اس و 6 اس پلاس که چندی پیش از سوی اپل معرفی شدند دارای یک پردازنده کمکی M9 هستند که در اصل نقش نوعی مرکز توزیع اطلاعات دیجیتالی برای داده های دریافتی از حسگرهای مختلف دستگاه از جمله ژیروسکوپ آن را بر عهده دارد.

آیفون 6 اس اما از همان ژیروسکوپ شش محوره  InvenSense و شتاب سنج سه محوره Bosch Sensortec بهره می برد که در نسل قبلی این دستگاه به کار رفته بود اما این دو قطعه در نسخه جدید آیفون دردسر ساز شده اند و لااقل در مورد برخی از اپلیکیشن های واقعیت افزوده مشکلاتی را به وجود آورده اند که در ادامه به ذکر جزئیاتی در این رابطه می پردازیم.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشیید.

کاربران گزارش داده اند که در زمان مشاهده آسمان شب، از نوعی اپلیکیشن واقعیت افزوده به نام  Sky Guide استفاده کرده اند که در اصل نام ستاره ها و اجرام آسمانی و همچنین موقعیت قرارگیری آنها را مشخص می کند.

اما در آیفون 6 اس، این نقشه به نوعی روی کل تصویر شناور می شود و این مساله نشان می دهد ارتباط مناسب میان داده های ورودی از ژیروسکوپ/ شتاب سنج و همچنین کدهای اپلیکیشن وجود ندارد.

البته نرم افزار پیش فرض اپل نظیر Maps این مشکل را تجربه نمی کند، با این همه، دیگر سازندگان اپلیکیشن های واقعیت افزوده گلایه دارند که کاربران محصولاتشان همین مشکل را روی آیفون 6 اس گزارش داده اند بنابراین می توان اینطور نتیجه گرفت که مشکل به باگ های موجود در API ها مربوط می شود و طبق اعلام این کمپانی قرار  است که به زودی نیز رفع گردد.

از همین رو، چنانچه شما هم متوجه شدید که یکی از اپلیکیشن های واقعیت افزوده مورد استفاده تان شکلی شناور پیدا کرده نیازی به تکان دادن موبایل ندارید و باید بدانید که مشکل احتمالا نرم افزاری است. در این قسمت توجه شما را به بیانیه سازندگان Sky Guide جلب می کنیم:

آپدیت سریع: عملکرد قطب نمای Sky Guide در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس با مشکلاتی روبرو شده است. ما از این مساله آگاه هستیم و تلاش داریم که به سرعت این مشکل را حل کنیم. از صبوری شما سپاسگزاریم و بابت مشکلاتی که برای شما پیش آمده است عذرخواهی می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • farzad
    farzad | ۷ مهر ۱۳۹۴

    اتفاقا من دیشب اومدم از این اپ استفاده کنم روی ایفون 6 هم مشکل داشت. فکر میکنم اشکال از اپ باشه تا سیستم عامل

  • Taimaz Sanayi
    Taimaz Sanayi | ۶ مهر ۱۳۹۴

    روتیشم آیپدم از وقتی به ios 9.0.1 آپیدیت کردم تو بعضی مواقع عمل نمیکنه بعضی مواقع هم اشتباه میکنه!
    تو 9.0 یه انیمیشن خیلی جالب داشت اما تو 9.0.1 انیمیشن این قسمت حذف شده و خیلی ساده شده آدم یاد دیوایس های 3 سال پیش میندازه...
    نمیدونم چی بگم :|

    • سامان
      سامان | ۷ مهر ۱۳۹۴

      اما من با آيپد 3 و iOS9.01 مشكلي با Rotation نداشته ام.

  • Ali
    Ali | ۶ مهر ۱۳۹۴

    ای بابا اپل چرا این جوری شده :/

مطالب پیشنهادی