ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های هوشمند تازه گوگل همراه با تکنولوژی «Nexus Imprint» عرضه خواهند شد

جدیدترین تلفن های هوشمند سری نکسوس گوگل قرار است که همراه با امکانی جدید برای احراز هویت عرضه شوند. دیور بورک مدیر ارشد واحد مهندسی گوگل، در جریان رویداد رسمی امشب این شرکت از وجود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۱

جدیدترین تلفن های هوشمند سری نکسوس گوگل قرار است که همراه با امکانی جدید برای احراز هویت عرضه شوند. دیور بورک مدیر ارشد واحد مهندسی گوگل، در جریان رویداد رسمی امشب این شرکت از وجود یک حسگر اثر انگشت تازه به نام نکسوس ایمپرینت (Nexus Imprint) خبر داد که برای تلفن های هوشمند نکسوس 5x و نکسوس 6P در نظر گرفته شده است.

بورک در صحبت های خود از ایمپرینت تحت عنوان «روشی بدون نقص برای احراز هویت با استفاده از اثذ انگشت» یاد کرده است که برای تشخیص اثر انگشت کاربر به کمتر از 600 هزارم ثانیه زمان نیاز دارد و با هر بار استفاده نیز عملکرد آن بهبود می یابد.

حسگر جدید برای کل اکوسیستم اندروید باز است و حتی امکان تایید آسان در داخل اپلیکیشن های شخص ثالث را نیز دارد.

این حسگرها با استفاده از سخت افزار جداگانه ای که در داخل دستگاه قرار می گیرد به آن ها اضافه می شوند و این جداسازی سخت افزاری حفاظت کافی را در برابر هرگونه بدافزاری که قصد سرقت اثر انگشت کاربر را داشته باشد، فراهم می آورد.

پژوهشگران در جریان کنفرانس تابستان Black Hat فاش ساختند که چطور می شود بدون پارتیشن های سخت افزاری مناسب، به اسکنرهای اثرانگشت دستگاه های اندرویدی نفوذ کرد. اما به لطف این تفکیک سخت افزاری، دیگر امکان نفوذ به داخل سیستم نکسوس ایمپرینت وجود نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • drona
    drona | ۷ مهر ۱۳۹۴

    خوبه! باریکلا. یه چیز جدید شنیدیم لا اقل.

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۷ مهر ۱۳۹۴

    نوار بالایی که شامل دوربین و فلش میشه یکم طراحیشو بد کرده اما درکل جمع بندی نهایی خوبه ....................یعنی خیلی خوبه

مطالب پیشنهادی