ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نکسوس 5X از گوگل رسماً معرفی شد

دو سال پس از همکاری موفقیت آمیزی که منجر به خلق نکسوس ۵ شده بود، حالا یکبار دیگر گوگل و ال جی با تلفن هوشمند پرچمدار دیگری به صحنه بازگشته اند؛ این موبایل جدید نکسوس ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۷ مهر ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۸

دو سال پس از همکاری موفقیت آمیزی که منجر به خلق نکسوس ۵ شده بود، حالا یکبار دیگر گوگل و ال جی با تلفن هوشمند پرچمدار دیگری به صحنه بازگشته اند؛ این موبایل جدید نکسوس 5x نام گرفته و نمایشگری ۵.۲ اینچی دارد.

دستگاه یاد شده در کنار یک فبلت با عنوان نکسوس 6p برای حضار به نمایش درآمده و همانند همتای خود با صفحه نمایش بزرگتر، آخرین نسخه ی سیستم عامل اندروید یعنی مارشملو را اجرا می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گوگل در حین معرفی نکسوس جدید خودش به حضار خاطر نشان کرد «این دستگاه کارایی را در کنار قیمتی بسیار مطلوب به همراه می آورد». گفتنی است که اسمارت فون مورد بحث در درون خود یک چیپست شش هسته ای اسنپدراگون ۸۰۸ را جای داده و نمایشگر آن نیز می تواند تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰p به تصویر بکشد، ضمن اینکه صفحه نمایش توسط شیشه گوریلا گلس ۳ مورد محافظت قرار گرفته.

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی (با پیکسل های بسیار بزرگ ۱.۵۵ میکرونی، توانایی فیلم برداری 4K و گشودگی دهانه لنز f/2.2)، دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی و کانکتور شارژ USB-C نیز از دیگر ویژگی هایی اسمارت فون تازه معرفی شده اهالی مانتین ویو به حساب می آیند. دوربین اصلی از امکان فیلم برداری اسلوموشن با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه هم پشتیبانی نموده و اجازه می دهد با این ویژگی تصاویر GIF جالبی را خلق کنید.

Nexus-5X

اگر واقع بینانه به قضیه بنگریم شاید مهم ترین به روز رسانی در نکسوس 5X نسبت به نسل های پیشین اضافه شدن سنسور اثر انگشت باشد. حسگر مذکور در دستگاه مورد اشاره حالا نام Imprint را به خود گرفته و همانند آنچه قبلاً در محصولات دیگر نام های بزرگ بازار شاهد بوده ایم به زودی برای امور مختلفی از جمله پرداخت های موبایلی هم قابل استفاده خواهد بود.

نکته ی دیگری که وجود دارد نیز مشترک بودن سنسور ذکر شده در بالا و همچنین دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در بین دو تلفن هوشمندی هستند که امروز از جانب گوگل رونمایی گشتند. ضمناً اگر روی نکسوس ۵.۲ اینچی جدید دوبار دکمه ی پاور را فشار دهید دسترسی تان به دوربین بسیار سریع فراهم خواهد شد؛ قابلیتی که امسال در دیوایس های گلکسی سامسونگ هم شاهد حضورش بوده ایم.

لازم است خاطر نشان کنیم نکسوس 5X از دو گیگابایت حافظه ی رم LPDDR3 بهره مند بوده، باتری ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و با ۳۲ و ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی به دست کاربران علاقه مند خواهد رسید؛ در قسمت جلویی محصول هم شاهد حضور دو اسپیکر نسبتاً بزرگ و توانمندیم و البته در آن خبری از درگاه میکرو SD، شارژ وایرلس و لرزشگیر اپتیکال نیست.

گوگل دستگاه را در ایالات متحده ۳۷۹ دلار قیمت گذاری کرده و آن را به صورت آنلاک و بدون اینکه سعی کند افراد را به سمت اپراتور مخابراتی خاصی هدایت نماید به فروش می رساند. پیش سفارش هر دو نکسوس از همین امروز آغاز گشته و خریداران ساکن ایالات متحده می توانند ۹۰ روز سرویس گوگل پلی موزیک را به رایگان تجربه کرده و ۵۰ دلار نیز اعتبار پلی استور هدیه بگیرند. عرضه رسمی مدل 5X از ماه اکتبر شروع می شود.

Nexus-5X (1)

Nexus-5X (2)

Nexus-5X (3)

Nexus-5X (4)

Nexus-5X (5)

Nexus-5X (6)

Nexus-5X (8)

Nexus-5X (9)

Nexus-5X (10)

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • من
    من | ۸ مهر ۱۳۹۴

    چرا هی من فک میکنم اون لوگوی نکسوس پشت دستگاه به اون بزرگی ،شبیه واتر مارکیه که سایتا رو عکساشون میزنن،به عنوان حق کپی رایت
    چراااا؟

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۷ مهر ۱۳۹۴

    نمی دونم به من که یه حس خیلی خوبی میده طراحیشم ترکیبیه ..
    رنگ نعنایش بسیار زیباست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی