ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همه مشخصات نکسوس 5X گوگل از طریق فایل های معرفی محصول لو رفت

براساس خبرهای جدید سفارش گذاری برای تلفن های هوشمند نکسوس 5X ساخت ال جی و همچنین نکسوس 6p ساخت هوآوی احتمالا از امروز و بلافاصله بعد از رونمایی رسمی شان توسط گوگل آغاز خواهد شد. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ مهر ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

براساس خبرهای جدید سفارش گذاری برای تلفن های هوشمند نکسوس 5X ساخت ال جی و همچنین نکسوس 6p ساخت هوآوی احتمالا از امروز و بلافاصله بعد از رونمایی رسمی شان توسط گوگل آغاز خواهد شد.

تردیدی نیست که امشب گوگل خبرهای بسیار جالبی را در مورد تلفن های هوشمند تازه اش مطرح می کند، با این همه، چندی پیش لیستی از مشخصات تلفن هوشمند نکسوس 5X و همچنین صفحه ای که احتمالا به معرفی رسمی دستگاه مربوط می شود در فضای مجازی منتشر گردیده که شاید مرور آنها خالی از لطف نباشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گوگل از نکسوس 5X تحت عنوان یک قهرمان «همه فن حریف» یاد کرده که «برترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته و باتری آن یک روز کامل دوام می آورد». علاوه بر این گفته شده که این دستگاه با قیمتی «مقرون به صرفه» عرضه می گردد.

همانطور که پیشتر در شایعات آمده بود این موبایل دارای یک نمایشگر 5.2 اینچی با رزلوشن 1080 در 1920 پیکسل (مقاوم در برابر اثر انگشت و لکه) است و قطعا از نسخه 6.0 اندروید بهره خواهد برد.

این محصول نیز درست مانند نکسوس 6P که قد و قواره ای بزرگ تر دارد مجهز به یک اسکنر اثر انگشت خواهد بود و «تنها با یک اشاره می توانید تلفن هوشمند خود را روشن کرده و اپلیکیشن های سازگار با این قابلیت را قفل گشایی کنید».

این محصول همچنین مجهز به یک چیپست اسنپدراگون 808 شش هسته ایست که سرعت کلاکی برابر با 2 گیگاهرتز دارد و آنطور که در مشخصات لو رفته ذکر گردیده، دو گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی (یا 32 گیگابایت که بسته به مدل فرق دارد) غیر قابل ارتقاء دارد.

ابعاد نکسوس 5x برابر با 147 در 72.6 در 7.9 میلیمتر و وزن آن 136 گرم عنوان شده. حرفی از ظرفیت باتری این دستگاه به میان نیامده و صرفا به گفتن این عبارت که «تمام روز دوام می آورد» بسنده شده است.

اما در مورد دوربین این تلفن هوشمند باید بگوییم طبق اطلاعات لو رفته، یک دوربین اصلی 12.3 مگاپیکسلی دارد که براساس شایعات در مقایسه با نکسوس 6 و نکسوس 5 سال 2013، نور بیشتری را دریافت می کند.

این توانایی نیز به خاطر بزرگ تر بودن ابعاد پیکسل های دوربین (1.55 µ) و همچنین گشودگی دهان لنز f/2.0 آن است. فوکوس خودکار لیزری، فلاش ال ای دی دوگانه و ضبط ویدئو با کیفیت 4K از دیگر قابلیت های این دوربین اعلام شده اند. دوربین جلویی دستگاه هم که برای برقراری تماس های تصویری و گرفتن سلفی به کار می آید 5 مگاپیکسلی است و گشودگی دهانه لنزی برابر با f/2/2 دارد.

قیمت مدل 16 گیگابایتی نکسوس 5X احتمالا از 379 دلار شروع می شود و برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این رابطه بهتر است چند ساعت دیگر منتظر بمانیم.

Google-Nexus-5X-specs (2) Google-Nexus-5X-specs (3) Google-Nexus-5X-specs (4) Google-Nexus-5X-specs (5) Google-Nexus-5X-specs

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • عـــامـر
    عـــامـر | ۷ مهر ۱۳۹۴

    مراسم رونمایی نکسوس های جدیده ؟ :D
    ولی بی شوخی انقد ضعیف

  • BuBo
    BuBo | ۷ مهر ۱۳۹۴

    آقا این 340 فریم در ثانیه چیه نوشته؟ تو سایت همسایه هم گفتم هنوز جوابی نگرفتم، بگید که شایعه ست، اصلا نمیخورد بهش یهو این کار رو بکنه، اصلا توقع نداشتم.
    زده (4K (340fps مگه میشه، حالا رو 4K نه ولی اصلا بهش نمیخورد این کار رو بکنه، چون میخوام بخرم الان شعف زده ( من در آوردی) شدم.

    • JEFRiUM
      JEFRiUM | ۷ مهر ۱۳۹۴

      ای شعف
      ای مشعوف
      ای پامادور
      :-D

  • آتبین
    آتبین | ۷ مهر ۱۳۹۴

    بچه ها به نظرتون این که رمش ۲ گیگ هست سه سال ساپورت میشه یا ممکنه گوگل به دو سال بسنده کنه؟ تنها شکی که در خرید نکسوس ۵ ایکس دارم همینه.

    • M.R.P
      M.R.P | ۷ مهر ۱۳۹۴

      نمیشه ساپورت نشه ولی مطمئنا کم میاره توی اندروید های بالاتر! پیشرفتش جوری میشه که 3 گیگ میخواد دیگه حتما! الانم که اکثرا دارن 4 میذارن.اگر 3 بود واقعا انتخاب خوبی میشد ولی حیف.

      • عرفان
        عرفان | ۷ مهر ۱۳۹۴

        نه دوست عزیز مطمئن باشبد ابنطوری نیست .. بالا رفتن رم تو این چند سال و بیشتر شدن اون بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داشته و برای سه تا چهار سال اینده هم همین دو گیگ رم کافیه و بیشتر از مقدار مورد نیاز هست و‌حتی خود دو گیگهم خودش یه نوع سوپاپ اطمینان .. سری نکسوز سبکترین رام روش نصب بر اساس ماهیتشون .. و هیچوقت امکان نداره گوگل شخت افزاری و‌بسازه که دوان دو یا سه ساله نداشته باشه .. جریان اون نکسوز سامسونگ که از دور خارج شد فرق میکنه سازنده چیپست اون مدل از بازار گوشیها خداحافظی کرد و پشتیبانیهاشم برای نیچکدوم از محصولاتش انجام نداد ..

    • MaKenZi
      MaKenZi | ۷ مهر ۱۳۹۴

      درود


      احتمالا نسخه‌ی 32 گیگی با رم 3 خواهد داشت
      اما حتی اگر نداشته باشه، باز هم ساپورت گوگل رو طبق وعده‌ی داده شده، خواهد داشت و طبق چیزی که من میدونم، بعید میدونم مشکلی از نظر کمبود منابع پیدا کنه!

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۷ مهر ۱۳۹۴

    این اسلاید ها هم جدیدن رفتن روی اعصاب ، هم این و هم لومیا های جدید / مایکروسافت هم امسال داخل حفظ اطلاعات ضعیف عمل کرده ، به جز سرفیس بقیه محصولات عکس و مشخاصتشون اومده بیرون

    • Triple H
      Triple H | ۷ مهر ۱۳۹۴

      هم مایکروسافت و هم گوگل (آلفابت) عمدا اسلایدها و مشخصات گوشی های جدیدشون رو منتشر کردن تا کسانی که قصد خرید گوشی های جدید اپل رو دارند، ظاهر و مشخصات این گوشی ها رو ببینند تا اگر پسند کردند دست نگه دارند. اگر شرکت های مثل مایکروسافت یا اپل و... بخوان هیچ مشخصه ای زود تر از موعد لو نمی ره ولی چون همه می خوان همیشه تو خبرها باشن گاهی از این ترفندها استفاده می کنن منتها بگم این بار به خاطر اینکه تا حدودی بازار موبایل ها اشباع شده و رقیبی مثل اپل زودتر گوشی های جدیدش رو معرفی و روانه بازار کرده این ها هم کمی عجله کردن تا هر چقدر می تونن سهم بیشتری از خریداران رو جذب کنن.

مطالب پیشنهادی