ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جمع بندی کنفرانس گوگل: مروری بر مهم ترین محصولات و سرویس هایی که معرفی شدند

گوگل ساعاتی پیش مراسمی در شهر سان فرانسیسکو برگزار نمود و در آن از سخت افزار و سرویس های تازه ای پرده برداشت. مشخصا مورد انتظارترین محصولات در این کنفرانس، نکسوس های گوگل بودند که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ مهر ۱۳۹۴ | ۲۳:۵۵

گوگل ساعاتی پیش مراسمی در شهر سان فرانسیسکو برگزار نمود و در آن از سخت افزار و سرویس های تازه ای پرده برداشت. مشخصا مورد انتظارترین محصولات در این کنفرانس، نکسوس های گوگل بودند که از ماه ها پیش شاهد افشای اطلاعات مختلفی در مورد آنها بودیم.

در ابتدای این مراسم، مدیر عامل گوگل آقای ساندر پیچای روی صحنه آمد و در خصوص دستگاه های اندرویدی نکات قابل توجهی را خاطر نشان کرد. سپس صحنه به آقای Dave Burke سپرده شد تا معرفی نکسوس 6P و 5X را عهده دار شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به هرآنچه که در کنفرانس گوگل در مورد آن صحبت شد.

گوگل رسما نکسوس 6P را معرفی کرد

nexus-phones-w600

اگرچه در ماه ها و هفته های اخیر شاهد افشای تصاویر و اطلاعات سخت افزاری بی شماری از این تلفن هوشمند بودیم اما در نهایت، دیدن این موبایل در دستان مدیران ارشد گوگل حال و هوای دیگری داشت.

نکسوس 6P را می توان برترین تلفن هوشمند سری نکسوس تا کنون دانست که با بدنه ای تمام فلزی، پردازنده ۶۴ بیتی و حسگر اثر انگشت می آید تا در قلب دوست داران اندروید خالص جای گیرد.

دوربین این محصول نیز نسبت به نکسوس های پیشین ارتقای بسیاری را به خود دیده و اکنون از فوکوس لیزری در آن استفاده شده. این دوربین همچنین قادر است تا ویدیوهایی با رزولوشن 4K را به ثبت برساند.


گوگل رسما نکسوس 5X را معرفی کرد

Nexus-5X

در صورتی که علاقه ای به موبایل های غول پیکر ۵.۷ اینچی ندارید و مایل هستید اسمارت فونی کوچک تر در دست داشته باشید، گوگل امروز نکسوس 5X را با نمایشگر ۵.۲ اینچی رونمایی گرد که با قیمت ۳۷۹ دلار می تواند یک انتخاب بسیار عالی به شمار رود.

پیش سفارش هر دو تلفن هوشمند سری نکسوس از امروز در فروشگاه پلی به ثبت می رسد و کاربران قادر هستند در ماه اکتبر، موبایل خود را دریافت نمایند.


گوگل از سرویس گارانتی «نکسوس پروتکت» پرده برداشت

nexus-prot-1200-1-w600

گوگل اعلام کرد که نکسوس پروتکت به مدت دو سال «بروز مشکل مکانیکی» در دستگاه های خود را تحت پوشش گارانتی قرار می دهد. اما چنانچه دستگاه شما یکی از نکسوس های تازه گوگل باشد، آسیب های تصادفی نیز به مدت دو سال ضمانت گوگل را دریافت خواهند کرد.

هزینه استفاده از نکسوس پروتکت برابر با ۶۹ دلار برای نکسوس ۵X و ۸۹ دلار برای نکسوس ۶P محصول هوآوی اعلام گردیده است.


گوگل و طرح خانوادگی استریم موسیقی با هزینه اشتراک اندک

Screen Shot 1394-07-07 at 20.18.30-w600

کاربران قادر هستند از سرویس Google Play Music به مدت ۹۰ روز به شکل رایگان استفاده کنند و پس از آن، به ازای هر اکانت مبلغ ۹.۹۹ دلار را برای پخش و استریم موسیقی پرداخت نمایند.

گوگل همچنین یک طرح خانوادگی برای سرویس موسیقی خود اعلام نموده که در آن، تا ۶ نفر از اعضای یک خانواده می توانند با پرداخت ۱۴.۹۹ دلار به استریم موسیقی در دستگاه های خود مشغول شوند که راهکاری بسیار ارزان قیمت برای دریافت موسیقی های بروز محسوب می شود.


کروم کست های جدید از راه رسیدند

CQFeBdwWwAEDrtP-w600

جدا از ظاهر جدید، سخت افزار به کار رفته در کروم کست ها نیز دست خوش تحول شده و اکنون سه آنتن در آن به فعالیت مشغول هستند. با این حال گوگل همچنان قیمت محصول مورد بحث را افزایش نداده و با ۳۵ دلار آن را به فروش می رساند.

Screen-Shot-2015-09-29-at-17.53.25-w600

گوگل همچنین از Chromecast Audio پرده برداشت که می تواند به اسپیکر معمولی و یا بلوتوث شما متصل گشته و به استریم موسیقی از سرویس های آنلاین همچون اسپاتیفای مشغول گردد.

لازم به ذکر است که این محصول نیز از برچسب قیمت ۳۵ دلاری بهره می برد و از لحاظ قیمت، تفاوتی میان دو کروم کست معرفی شده وجود ندارد.


پشتیبانی از کروم کست به گوگل فوتوز افزوده شد

231

Google Photos حالا از کروم کست پشتیبانی به عمل می آورد و می توانید لیبل هایی را روی تصاویر خاص و مجموعه ای عکس ها بچسبانید. همچنین دوستان تان نیز می توانند وارد آلبوم های شما شده و آن ها را دستکاری کنند.

اشتراک گذاری کروم کست بسیار ساده است: وقتی که از شبکه وای فای استفاده می کنید که کروم کست در آن شبکه حاضر باشد، آیکونی در بالای اپلیکیشن ظاهر می شود. با لمس آن و انتخاب گزینه پخش روی نمایشگر می توانید هر چیزی را برادکست کنید.


گوگل از تبلت اندرویدی Pixel C پرده برداشت

CQFiP8CWcAASJHv-w600

گوگل مدعیست که این محصول را به شکل کامل خودش توسعه داده و ساخته، در نتیجه امسال شاهد همکاری هیچ شرکتی با این کمپانی بزرگ در زمینه توسعه تبلت سری نکسوس نبودیم.

چنین به نظر می رسد که حرف C، اشاره به کلمه convertible - تغییر پذیر دارد و این محصول نیز همانند تبلت سرفس و یا آیپد پرو، می تواند در زمره محصولات هیبریدی دسته بندی گردد و به عنوان یک لپ تاپ نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تبلت مورد بحث قدرتش را از چیپست Tegra X1 و سه گیگابایت حافظه ی رم می گیرد و گوگل آن را گجتی توانمند برای انجام امور و البته پرداختن به سرگرمی های چند رسانه ای می داند. ناگفته نماند که صفحه نمایش دستگاه ۱۰.۲ اینچی بوده و با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۸۰۰ پیکسل تراکمی برابر با ۳۰۸ ppi را فراهم می آورد، ضمن اینکه روشنایی این نمایشگر می تواند به ۵۰۰ نیت برسد.

تبلت Pixel C نیز همانند دو تلفن سری نکسوس، از پورت USB-C استفاده می کند. مدل پایه Pixel C با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت، قیمتی برابر با ۴۹۹ دلار دارد و کیبورد بلوتوث نیز به شکل جداگانه از برچسب قیمت ۱۴۹ دلار برخوردار است. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • محمدرضا
    محمدرضا | ۸ مهر ۱۳۹۴

    چقد خوبه این گوگل!

  • Morteza
    Morteza | ۸ مهر ۱۳۹۴

    مثل سامسونگ و مایکروسافت که سریع اومدن قبل از اپل قلم رو توسعه دادن :)))))

    • sokot
      sokot | ۸ مهر ۱۳۹۴

      اره گوسفند زیر ابی میره

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۸ مهر ۱۳۹۴

    پس چرا ایفون ها کش اومدن؟

    • BOZORG#
      BOZORG# | ۸ مهر ۱۳۹۴

      خدارو شکر خم شدن رو تبدیل به استاندارد نکرد ;)

  • R3D
    R3D | ۸ مهر ۱۳۹۴

    انصافاً گوگل پیکسل سی یکی از جذاب ترین دیوایس هاییه که تو این مدت معرفی شده.
    من که حتی از سرویس های گوگل به غیر یوتوب استفاده نمیکنم از این تبلت اندرویدی خوشم اومد.

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۷ مهر ۱۳۹۴

    خودم مشتری اول chromecast audio وقتی اومد best buy

مطالب پیشنهادی