ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارشات مالی مایکروسافت از این پس در سه بخش مجزا ارائه خواهند شد

مایکروسافت دو سال پیش نحوه ارائه گزارش های مالی اش را دچار تحول نمود و امروز، دوباره در پایگاه مجازی خود خبر داده که بار دیگر در پی انجام همین کار است. سال مالی ۲۰۱۶ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ مهر ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

مایکروسافت دو سال پیش نحوه ارائه گزارش های مالی اش را دچار تحول نمود و امروز، دوباره در پایگاه مجازی خود خبر داده که بار دیگر در پی انجام همین کار است.

سال مالی ۲۰۱۶ برای شرکت مستقر در ردموند از تاریخ یکم جولای ۲۰۱۵ آغاز گشته و در روزهای آینده، با پایان یافتن سه ماهه اول آن می توانیم شاهد ارائه گزارش مالی مایکروسافت برای سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۶ باشیم که البته به گونه ای جدید و در سه بخش متفاوت ارائه خواهد شد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت از این پس گزارشات مالی خود را در سه قسمت و به شرح زیر منتشر خواهد کرد:

  • بهره وری و فرآیندهای تجاری: این بخش شامل درآمد مایکروسافت از آفیس، سرویس های مختلف آفیس ۳۶۵ و سایر سرویس های مشابه این شرکت خواهد بود.
  • فضای ابری هوشمند: درآمد مایکروسافت از کسب و کار و فروش سرویس به سازمان ها و همچنین سرویس های مرتبط با فضای ابری آژور در این بخش جای می گیرند. لازم به ذکر است که بر خلاف نام این بخش، سایر درآمدهای مایکروسافت از نرم افزارهای نامربوط به فضای ابری نیز در این دسته قرار خواهند گرفت. برای مثال، ویندوز سرور.
  • پردازش کامپیوتری شخصی: درآمدهای حاصل شده از محل فروش سرویس و گجت های مایکروسافت به کاربران عادی نظیر ویندوز، اکس باکس و همچنین موبایل های این شرکت، تبلت های سرفس و درآمد سرویس های آنلاین مانند جستجو در این قسمت گنجانده خواهند شد.

همانگونه که ذکر کردیم، دوره مالی فعلی (سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ و سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۶ برای مایکروسافت) در ۳۰ سپتامبر، یعنی فردا به پایان خواهد رسید. پس از پایان یافتن دوره های مالی البته شرکت های بزرگ، دو الی سه هفته بعد گزارش مالی خود را منتشر خواهند کرد.

در سه ماهه قبلی اهالی ردموند قادر نبودند آمار و ارقام تحسین برانگیزی را ارائه دهند که البته این موضوع، به علت فشار مالی وارده از سوی زیان اعلام کردن خرید ۷ میلیارد دلاری نوکیا بود. تصمیم ساتیا نادلا به طور کلی باعث شد تا تراز مالی مایکروسافت در دوره سه ماهه مالی قبلی به سوی منفی شدن سوق پیدا کند. حال اما با ساختار جدید، دسته بندی درآمدها مشخص تر گردیده اند و سرمایه گذاران و سهام داران می توانند عملکرد آن را به شکلی روشن تر در هر بخش مشاهده نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Nima
    Nima | ۸ مهر ۱۳۹۴

    ...ننت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی