ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل وان پلاس از سامسونگ درخواست کرده که او را به عنوان کارآموز بپذیرد

کارل پی بنیانگذار کمپانی وان پلاس یکی از جالب ترین چهره های سرشناس صنعت فناوری دنیاست و ایده اخیر این فرد برای بهبود هر چه بیشتر شرکت رو به رشد آن نیز یکی از عجیب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ مهر ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

کارل پی بنیانگذار کمپانی وان پلاس یکی از جالب ترین چهره های سرشناس صنعت فناوری دنیاست و ایده اخیر این فرد برای بهبود هر چه بیشتر شرکت رو به رشد آن نیز یکی از عجیب ترین تصمیماتی به شمار می رود که در طول زندگی خود اتخاذ کرده.

او در مطلبی که اخیرا منتشر کرده، علنا از مدیران سامسونگ درخواست کرده که با تقاضایش برای کارآموزی در این شرکت عظیم کره ای موافقت کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما چرا مردی که وان پلاس را بنا کرده تصمیم گرفته در چنین جایگاه شغلی پایینی برای رقیب خود کار کند؟ پاسخ ساده است: اینکه از کار این شرکت سر در بیاورد و اصول و قواعدی مشابه به سامسونگ را روی شرکت خود پیاده سازی نماید.

چنین فکری چطور به ذهن پی خطور کرده؟ او به درازا در مورد چالش های پیش روی شرکتش برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد کاربران برای تلفن های هوشمند تولیدی وان پلاس، حمل و نقل، تولید و ارسال آنها به اقصی نقاط دنیا قلم فرسایی کرده است.

وی همچنین بارها و بارها از موفقیت سامسونگ در طول عمر 77 ساله اش سخن به میان آورده و اینکه نمی تواند از عملکرد خوب این شرکت تعریف و تمجید نکند. کارل پی در حرفهایش به گسترش و توسعه صنعت اشاره کرده و ابراز امیدواری کرده که در چنین صنعتی هنوز هم فضا برای عرض اندام تازه واردهایی نظیر وان پلاس و درس گرفتن آن از تجربه نام دارانی نظیر سامسونگ وجود دارد.

او در مطلب خود اینطور نوشته: سامسونگ امروز من یک پیشنهاد برای شما دارم: بگذارید کارآموزتان باشم. این را کاملا جدی می گویم. پی می گوید هدفش از مطرح نمودن این ایده آن است که نحوه مدیریت و اداره یک کسب و کار جهانی را در جایگاه خود یاد بگیرد.

در مقابل پی پیشنهاد داده که سامسونگ هم یک کارآموز را به وان پلاس بفرستد تا با نحوه فعالیت آن آشنا شود. او این شرکت را در سال 2013 میلادی راه اندازی کرد و در مصاحبه های اخیرش نتنها تعهد خود به این شرکت را نشان داده بلکه دیگران را از کارهای عجیبی مطلع نموده که گه گاه از او سر می زند.

چمدانی که همه وسایلش را در آن نگهداری می کند یا نقل مکان وقت و بی وقتش به شهرهای مختلف برای زندگی و حتی استفاده همیشگی از سرویس اوبر برای این منظور تنها بخشی از کارهای عجیبی هستند که پی انجام میدهد.

او همچنین در حرف های خود بر اهمیت نشان دادن ویژگی های خاص هر شرکت برای جلب مخاطبان بیشتر تاکید نموده و این همان کاری است که پی با حضور در انجمن های مختلف وان پلاس و برگزاری رویدادهایی نظیر رونمایی مجازی از وان پلاس 2 سعی در انجامش دارد.

آیا پی از مطرح نمودن این پیشنهاد قصد و غرض خاصی دارد؟ روشن است که مدیرعامل وان پلاس اطلاعات بیشتری را به عنوان یک کارآموز در سامسونگ یاد خواهد گرفت (چراکه قطعا انجام اموری نظیر بایگانی کردن یا ریختن قهوه به او محول نخواهد شد) و در عین حال مدیران سامسونگ نیز می توانند درس های زیادی را از یک استارتاپ جوان و پویا که در کوتاه ترین زمان ممکن توانسته طیف گسترده ای از کاربران را با خود همراه نماید، یاد خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • م
    م | ۹ مهر ۱۳۹۴

    ﻓﺮﻭﺗﻦ

  • م
    م | ۹ مهر ۱۳۹۴

    ﻛﺎﺭﻱ ك ﺑﺎﻳﺪ اﻳﺮاﻥ ﺑﺎ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﻣﻴﻜﺮﺩ...

  • rayan1
    rayan1 | ۹ مهر ۱۳۹۴

    جالبه دیگه برچسب کپی کار نمی زنن بهش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی