ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به تبلت Pixel C در میان رقبایش؛ خیزش «اولترابت»ها آغاز شد

اگرچه عجیب است اما وارد زمانه ای شده ایم که کمپانی های بزرگ دنیای تکنولوژی از مایکروسافت پیروی می کنند. این شرکت که در زمینه تلفن های هوشمند نتوانست حضوری به موقع داشته باشد، گوگل و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ مهر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

اگرچه عجیب است اما وارد زمانه ای شده ایم که کمپانی های بزرگ دنیای تکنولوژی از مایکروسافت پیروی می کنند. این شرکت که در زمینه تلفن های هوشمند نتوانست حضوری به موقع داشته باشد، گوگل و اپل برندگان اصلی دنیای موبایل ها شدند اما مایکروسافت سرفس و سپس نمونه پروی آن را معرفی کرد که اکنون گوگل و اپل هر دو با ارائه محصولاتی مشابه، به شکل غیر مستقیم ایده کمپانی ساکت ردموند را تحسین کرده اند.

این سه شرکت اکنون محصولاتی مشابه به هم دارند که می توانیم نام «Ultrabet» را برایشان انتخاب کنیم. پیش از این تبلت ها را داشتیم که فوق العاده قابل حمل بودند اما کارایی لازم را نداشتند و از طرف دیگر، شاهد باریک تر شدن لپ تاپ ها و ورود الترابوک ها به بازار بودیم که معمولا قیمتی بسیار گران داشته و باز هم مانند یک لپ تاپ دست و پا گیر بودند. بر همین اساس بود که مایکروسافت «اولترابت» سرفس پرو را توسعه داد.

اولترابت تبلتی است با کیبورد مغناطیسی که به دستگاه اصلی متصل شده و کارایی آن را به شکلی عالی فراتر از یک تبلت معمولی می برند. گوگل هم وارد بازی اولترابت ها شد و شب گذشته در مراسم معارفه نکسوس هایش، از Pixel C پرده برداشت. حرف C نیز نشانه ای است از «Convertible یا قابل تبدیل» بودن آن. با دیجیاتو همراه باشید.

اندرو باورز (Andrew Bowers) مدیر توسعه بخش محصولات سخت افزاری گوگل در مورد این دستگاه چنین توضیح داد: «ما مدتی است که فکر می کنیم چگونه می توانیم استفاده از برخی دستگاه ها را ساده تر نماییم، دستگاه هایی نظیر تبلت ها.»

Screen Shot 1394-07-08 at 17.14.10-w600

اپل با آیپد پرو، راه مایکروسافت و سرفس پرو ۳ را دنبال کرد و در این میان شاید آقای باورز از گوگل، بهتر بود بگوید: «ما مدتی است فکر می کنیم که چگونه پاسخی به سرفس پرو بدیم. سپس اپل هم با آیپد پرو به میدان آمد و من به تیمم گفتم "گویا خبرهایی هست و تبلت با کیبوردهای همراهشان محصولاتی محبوب شده اند، بیایید یکی از آنها بسازیم."»

پیکسل سی، محصولیست که به شکل کامل توسط خود گوگل توسعه پیدا کرده و ساخته شده، خبری از شرکای سخت افزاری و زبان طراحی بیگانه در آن نیست. قیمت ارزان ترین مدل آن ۴۹۹ دلار است و برای تهیه کیبورد نیز باید ۱۴۹ دلار دیگر پرداخت کنید. گوگل اما در تمام مدت کنفرانس، این تبلت را بدون کیبوردش به نمایش نکشید.

شباهت این محصول با سرفس پرو و یا حتی آیپد پرو بسیار زیاد است اما برخی تفاوت های اساسی در میان پیکسل سی و بقیه اولترابت ها وجود دارند. برای مثال، در آیپد و سرفس، تبلت از طریق اتصالاتی که به شکل مخفی در بدنه دستگاه قرار گرفته اند با کیبورد خود هماهنگ می شوند اما در پیکسل، شما باید کیبورد را به وسیله بلوتوث با تبلت هماهنگ نمایید.

PixelC_3-4back-w600

از طرفی، خود تبلت دارای هیچگونه پایه نگهدارنده ای نیست و این وظیفه را داک کیبورد بر عهده می گیرد و می توانید نحوه قرار گیری آن را تنظیم نیز بکنید.

نمایشگر پیکسل سی از نسبت تصویر ۴ به ۳ استفاده می کند که برای استفاده در حالت با کیبورد، آن را ایده آل می نماید. در این میان البته می توان گوگل را برای تکنولوژی شارژ القایی کیبورد تحسین کرد، هر چند که شاید استفاده از باتری معمولی در کیبورد گزینه ای بود که استفاده از آن را راحت تر می کرد.

پلتفرم ها

Microsoft-Surface-Pro-4-681x383

گویا جنگ Ultrabet ها اکنون تا حد زیادی شروع شده و مایکروسافت فعلا در مقام اول ایستاده. البته باید اشاره کرد این شرکت نیز نسخه اولیه سرفس را با ویندوز RT و بر بستر پردازنده های ARM توسعه داد اما در سری پرو، شاهد استفاده از پردازنده هایی با معماری x86 بودیم. پردازنده های اینتل می توانند ویندوز ۱۰ را به شکل کامل اجرا کرده و از همه اپلیکیشن های بومی آن پشتیبانی به عمل آورند و به معنای واقعی کلمه بهره وری را افزایش دهند.

ipadpro-w600

در نقطه مقابل ولی، Pixel C بیشتر شبیه به آیپد پروی اپل است. محصولاتی که هر دو از پلتفرم های موبایل بهره می برند؛ iOS و اندروید. همین موضوع آنها را تا حد بسیار زیادی محدود کرده و اجازه نمی دهد کاربر بتواند پویایی لازم را داشته باشد.

البته اگر روزی محصولات جدید اپل و گوگل بتوانند مانند سرفس پرو محبوب شوند، گوگل می تواند از سیستم عامل کروم در نسل بعدی پیکسل استفاده کرده و اپل هم شاید روزی به این نتیجه برسد که باید مرز میان OS X و iOS را بردارد و به سراغ اضافه کردن قابلیت های لمسی به مک بوک ایر برود. [هرچند اکنون تیم کوک این احتمال را محال می داند اما فراموش نکنید در زمانه ای زندگی می کنیم که روزی تصور نمی شد گوگل و اپل از مایکروسافت تقلید کنند.]

باید منتظر رسیدن Pixel C و iPad Pro به بازار شد و بازخورد مشتریان نسبت به آنها را دید و سپس همان بازخورد را با میزان علاقه کاربران به سرفس پرو مشاهده کرد. در میان سه شرکت بزرگ دنیای تکنولوژی ولی، اکنون دست کم روی کاغذ، سرفس پرو از مایکروسافت برنده تمام و کمال این بازیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • rk.reza
    rk.reza | ۹ مهر ۱۳۹۴

    تو مقاله اومده بدلیل استفاده از پردازنده اینتل امکان استفاده از تمامی برنامه های ویندوز وجود داره حالا سوال من اینه آیا بازیهای کامپیوتر هم روش اجرا میشه؟ البته بازی های قدیمی مثل age of empire چون قابلیت اتصال موس هم داره سرفیس

  • Enasiri
    Enasiri | ۹ مهر ۱۳۹۴

    واقعا وضع نظرات داره به سمت خیلی بدی پیش میره ادبیات صحیح استفاده کردن هم خیلی بد نیس.برخی دوستان یا نویسنده هستن یا دوست دارن نویسنده باشن و از دیدشون نویسنده هایی که بر خللف نظر ایشون مطلبی بنویسند جزو کوته فکر ترین افراد روی کره زمین هستند دوستانی که اینقدر مشتاق نویسندگی هستند رزومه ارسال کنند واسه سایت های تکنولوژی به امید خدا تو یه سایت در قالب نویسنده از نظراتشون و مطالبشون و دانش بالاشون سود ببریم تا بخش نظرات را با حرف های کودکانه به پایان نرسونیم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی