ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک هرگونه احتمال ادغام iOS با OS X را رد کرد

حالا که اپل با ارائه دستگاهی متمایز به نام آیپد پرو، مرز میان تبلت ها و کامپیوترهای شخصی را بیش از هر زمان دیگری کمرنگ کرده است، این تصور در ذهن بسیاری شکل گرفته که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵

حالا که اپل با ارائه دستگاهی متمایز به نام آیپد پرو، مرز میان تبلت ها و کامپیوترهای شخصی را بیش از هر زمان دیگری کمرنگ کرده است، این تصور در ذهن بسیاری شکل گرفته که شرکت یاد شده بالاخره روزی iOS و OS X را با یکدیگر ادغام می کند و یک سیستم عامل واحد به سبک ویندوز 10 را ارئه می کند که روی هر دستگاهی قابل اجرا خواهد بود.

اما بهتر است از هرگونه گمانه زنی بیشتر در این رابطه خودداری نمایید چراکه تیم کوک مدیر عامل این شرکت در گفتگوی اختصاصی اش با Aaron Levie از شرکت BOX (که در زمینه ارائه سرویس های اشتراک گذاری ایمن فایل فعالیت دارد) هرگونه احتمال ادغام این دو سیستم عامل با یکدیگر را رد کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

وی اظهار داشت: «تلفیق این دو سیستم عامل با هم باعث کم شدن قابلیت های هر دویشان شده و کاربران نمی توانند بهترین تجربه را در زمان استفاده از آن داشته باشند.»

البته این اظهار نظر اپل در نوع خود چندان هم تازگی ندارد (این شرکت چندی پیش توضیح داد که چرا سیستم عامل OS X از قابلیت تاچ پشتیبانی نمی کند) با این همه روشن است که کوک هیچگونه فشاری را برای دنباله روی از مایکروسافت در این حوزه احساس نمی کند.

البته این بدان معنا نیست که ایده مایکروسافت از نظر کوک و تیم تحت سرپرستی اش بی ارزش جلوه کرده بلکه برعکس؛ کوک اظهار داشت اعتقادی به «لجاجت ورزیدن» با رقیب همیشگی اپل ندارد و اینکه این دو غول فناوری می توانند به جای رقابت با هم «در حوزه های بیشتری با یکدیگر همکاری داشته باشند».

گواه این گفته هم ارائه آپدیت های آفیس برای iOS است که چندی پیش همزمان با معرفی آیپد پرو و نسخه جدید iOS صورت پذیرفت. کوک در ادامه افزود، سازمان ها در آینده شاهد همکاری بیشتر این دو شرکت خواهند بود تا رویارویی شان.

در همین راستا، وی مدعی شد که اپل همچون سابق از کار کردن ابایی ندارد و هم اکنون نیز قراردادهای بزرگی را با شرکت ها به امضا رسانده (این کمپانی در سال گذشته از محل قراردادهای خود با سازمان ها 25 میلیون دلار درآمد داشته است) و نکته دیگر اینکه در حال حاضر تمایز و اختلاف زیادی میان دستگاه های شخصی و کامپیوترهای با محوریت آفیس وجود ندارد.

او اظهار داشت آمار خرید تلفن های هوشمند سازمانی با ماشین های سازمانی برابری می کند. مطمئنا بلک بری از شنیدن این گفته ها خشنود نخواهد شد اما حقیقت همین است؛ به غیر از چند مورد استثنا، نرم افزار تنها عامل متمایز کننده یک تلفن هوشمند سازمانی از نوع متداولش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۸ مهر ۱۳۹۴

    یواش یواش برادر صبر کن ... یخورده پردازنده های موبایل قوی تر که شد مجبور میشه ... شب دراز و ....

  • saeedsami
    saeedsami | ۸ مهر ۱۳۹۴

    اگه بشه چی میشه!

  • ershad
    ershad | ۸ مهر ۱۳۹۴

    تجربه نشون داده اپل هر قضیه ای رو که منکرش میشه یعنی داره با تمام قوا روش کار میکنه.

  • Behtash
    Behtash | ۸ مهر ۱۳۹۴

    9 سپتامبر 2017 :
    اپل سیستم عامل رو دوباره ساخت . اپل اولین شرکتی هست که توانست سیستم عامل واحد برای تمام دستگاه ها رو ساخته و مشت محکمی در دهان مایکروسافت بزند .

    توجه کردید که این جملات چقدر آشنا هستند ؟ این موضوع اولین بار نیست که تکرار شده . اپل به قدری پر رو هست که میاد با وقاحت تمام ایده های دیگران رو به نام خودش ثبت میکنه . ولی اول میگه پیف پیف چقدر بو میده ولی بعد 2 3 ال میاد همونو به بدترین شکل ممکن میسازه و در پاچه مشتریان محترم فرو می نماید :|

  • dead_makers
    dead_makers | ۸ مهر ۱۳۹۴

    چند سال دیگه این جملات مثل جملاتی از قبیل گوشی های بزرگ کارایی ندارند، قلم به درد نمی خوره و امثال این میشه... بعد از استیو اپل هست و عدم خلاقیت و نوآوری

مطالب پیشنهادی