ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن هایی برای فیلمبرداری و ساخت ویدئوهای صحنه آهسته

زمانی فیلمبرداری صحنه آهسته به دوربین های فیلمبرداری حرفه ای و عظیم الجثه محدود بود، و این تصاویر را تنها در مسابقات ورزشی تلویزیون، مستندهای حیات وحش و فیلم های سینمایی می دیدیم. اما چند سالی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

زمانی فیلمبرداری صحنه آهسته به دوربین های فیلمبرداری حرفه ای و عظیم الجثه محدود بود، و این تصاویر را تنها در مسابقات ورزشی تلویزیون، مستندهای حیات وحش و فیلم های سینمایی می دیدیم.

اما چند سالی است که این قابلیت به دنیای تلفن های هوشمند پاگذاشته و این روزها می توان با یک موبایل کوچک، تصاویر اسلوموشن بی نظیری فیلمبرداری کرد. در جعبه ابزار این هفته به اپلیکیشن هایی می پردازیم که می توانند فیلم هایی که در سرعت عادی گرفته اید را روی دور کند پخش کنند.

بعضی از این اپلیکیشن ها نیازمند پشتیبانی دوربین موبایل از فیلمبرداری صحنه آهسته اند، اما بیشتر اپ هایی که معرفی می کنیم به آن احتیاجی ندارند و در واقع نوعی ویرایشگر ویدئو پس از فیلمبرداری محسوب می شوند.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

TruSloMo

TrueSloMo 1

احتمالا یکی از اهداف شما برای ساخت ویدئوهای صحنه آهسته، اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی باشد. متأسفانه بسیاری از این شبکه های اجتماعی در بارگذاری چنین ویدئوهایی مشکل دارند و قادر به پخش آنها در نرخ فریم صحیح نیستند.

با اپلیکیشن TruSloMo می توانید بدون ذره ای کاهش کیفیت، ویدئوهایی که با نرخ فریم 120 تا 240fps گرفته شده را برای اشتراک در شبکه های اجتماعی همچون واتس اپ یا اینستاگرام بهینه سازی کنید.

TruSloMo رایگان است، اما با پرداخت 1.99 دلار و ارتقای آن به نسخه Pro قابلیتی برایتان آزاد می شود که با آن می توانید هر ویدئو را در چند مقطع مختلف روی دور کند بگذارید.

TruSloMo

TruSloMo

سازنده: William Wu قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 6.3 مگابایت زبان:

Slow Motion Video FX

1

فیلمبرداری و خلق ویدئوهای صحنه آهسته از امکانات این اپلیکیشن اندرویدی هستند. Slow Motion Video FX به غیر از فیلمبرداری با دوربین و سپس افزودن افکت صحنه آهسته، همین کار را برای کلیه فایل های ویدئویی در گالری موبایل شما انجام می دهد.

Slow Motion Video FX قادر است ویدئوها را تا نصف سرعت عادی آهسته کند. همچنین امکان افزایش سرعت ویدئو تا 5 برابر حالت معمولی هم در آن گنجانده شده.

این ویدئوها را می توانید از مقاطع دلخواه روی دور تند یا آهسته بگذارید. خوشبختانه خروجی های این اپ فاقد واترمارک هستند، اما ممکن است از کیفیت نه چندان جالب آنها (زمانی که سرعتشان تغییر یافته) راضی نباشید.

Slow Motion Video FX

Slow Motion Video FX

سازنده: Bizo Mobile قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 27.3 مگابایت زبان:

Fast & Slow Motion Video Tool

Fast and Slow Motion Video Tool 1

این اپلیکیشن نیز می تواند ویدئوهای شما را تند یا آهسته کند، اما بر خلاف دیگر اپلیکیشن های این مطلب گزینه های تنظیم سرعت بیشتری در اختیارتان قرار می دهد.

با این اپ می توان سرعت ویدئوها را تا 8 برابر حالت عادی آهسته کرد. همین میزان برای گذاشتن ویدئو روی دور تند نیز صدق می کند. از مزایای دیگر این اپ، نمایش کلیه فایل های ویدئویی موجود در حافظه به صورت بندانگشتی است تا برای جستجوی آنها در اپ زمان زیادی تلف نکنید.

سرعت پردازش ویدئوها در Fast & Slow Motion Video Tool چندان بالا نیست، اما می توانید مطمئن باشید که از خروجی های آن از لحاظ کیفیت تصویر و صدا راضی خواهید بود.

Fast & Slow Motion Video Tool

Fast & Slow Motion Video Tool

سازنده: JQR APPS قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 27 مگابایت زبان:

SlowCam

screen640x640

SlowCam امکان فیلمبرداری ویدئوهای صحنه آهسته در نرخ های فریم 60، 120 و 240fps را به دستگاه های iOS می آورد؛ بسته به این که گجت از لحاظ سخت افزاری کدامیک از آنها را پشتیبانی کند.

SlowCam می تواند با آیفون 6 و 6 پلاس ویدئوهای 240fps، آیفون 5 اس ویدئوهای 120fps، آیفون 5 و 5C و آیپد مینی ویدئوهای 60fps و با دستگاه های دیگر ویدئوهایی با نرخ فریم 30fps را فیلمبرداری کند.

برای کار با اپ تنها فشردن دکمه ضبط کافیست. پیش از ضبط ویدئو هم می توانید اکسپوژر و فوکوس را به طور همزمان یا جداگانه تنظیم کنید. پس از اینکه ضبط ویدئویتان تمام شد، در حین پردازش خروجی می توانید بلافاصله ضبط ویدئوی دیگری را آغاز کنید.

SlowCam

SlowCam

سازنده: Lucky Clan قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 1.7 مگابایت زبان:

SpeedPro

SpeedPro

SpeedPro یک اپلیکیشن ویرایشگر ویدئوست که می تواند ویدئوهای شما را در مقاطعی مشخص، تند یا آهسته کند. SpeedPro گزینه های کمی برای تنظیم سرعت ویدئو در اختیار شما قرار داده، در حدی که نهایتا می تواند سرعت را تا 4 برابر حالت عادی افزایش یا کاهش دهد.

اما یکی از امکانات خوب آن اضافه کردن موزیک به ویدئوست. با این قابلیت می توانید برای لحظه آهسته شدن تصویر، موزیک مناسبی در نظر گرفته و نتیجه کار را به شکل یک کلیپ جذاب در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

دانلود این اپلیکیشن برای کاربران iOS 7 به بالا هزینه ای در برندارد.

SpeedPro

SpeedPro

سازنده: vijaya kumar قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 8 مگابایت زبان:

Slowly

Slowly-Slow-Motion-Video-Windows-Phone-app

Slowly می تواند ویدئوهای شما را در مقاطع دلخواه تا میزان نصف، 40% و 25% سرعت عادی آهسته کند. کار با اپلیکیشن بسیار ساده است: کافیست ویدئو را از حافظه در آن بارگذاری کرده و سپس از طریق نوار پایین صفحه، مقاطعی که خواستار کاهش سرعت آنها هستید را برگزینید.

پس از این کار بایستی منتظر رندرینگ ویدئو بنشینید تا خروجی کار آماده شود. Slowly رایگان است، اما بر خلاف نمونه های رایگان در پلتفرم های iOS و اندروید، امکان افزایش سرعت ویدئوها را به شما نداده و ضمنا برای دور آهسته، بیشتر از 3 گزینه در اختیار شما قرار نداده است.

Slowly

Slowly

سازنده: Fela Ameghino قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوزفون حجم: 0.5 مگابایت زبان:

به غیر از مواردی که در فهرست این هفته معرفی کردیم، شاید بد نباشد که گوشه چشمی هم به اپلیکیشن SloPro داشته باشید. شما چه اپلیکیشن های دیگری را برای فیلمبرداری ویدئوهای صحنه آهسته پیشنهاد می کنید؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Ehsan Karami
    Ehsan Karami | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

    سلام دوستان ایا برنامه ای هست که از سخت افرار گوشی برای اسلوموشن استفاده کنه و بیشترین فریم رو بگیره یعنی منظورم این هست که ویدیو معمولی رو فقط کند نکنه بلکه واقعا اسلو ضبت کنه

  • Omid Ganji
    Omid Ganji | ۱۱ آذر ۱۳۹۵

    گوشی های سونی خودشون یه برنامه دارن به نامtimeshift videoکه خیلی بی نقص عمل میکنه. از اونجایی که سونی تو پلی ستور قرار داده احتمالا بشه رو گوشی های دیگه هم نصب کرد.یه سر بهش بزنید?

  • سعید
    سعید | ۹ مهر ۱۳۹۴

    S5سامسونگ که خودش این تنظیماتو داره خیلی باهال کند میکنه

  • Mr.EN
    Mr.EN | ۸ مهر ۱۳۹۴

    توی اندروید کدوم رو پینهاد میدید؟

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۸ مهر ۱۳۹۴

    دو تا برنامه دیگه برای این کاربرد برای ویندوز فون / video tuner برنامه ساخته خود مایکروسافت
    https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/video-tuner/9wzdncrfj3dd
    اینم یکی دیگه
    https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/slow-motion-video-pro/9nblggh5wzjw

    • غلامرضا
      غلامرضا | ۸ مهر ۱۳۹۴

      با سلام گویا در ویندوز فون نرم افزارSloPro نیز همان کار را انجام میدهد وویدئو های گرفته شده را به حرکت اهسته تبدیل میکند.

    • Nima
      Nima | ۸ مهر ۱۳۹۴

      تو هم حسودیت شد واسه وینفون نذاشتن??!!

      • Divan Greedy (아이유)
        Divan Greedy (아이유) | ۸ مهر ۱۳۹۴

        حسودی نیست اگر دقت کنی اخرین اپلیکشن هست / دو تا مورد اضافه کردم برای کسایی که حق انتخاب بیشتری می خوان

مطالب پیشنهادی