ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

شرکت AMD پنج درصد از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد

AMD این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارد. اینتل و انویدیا به عنوان رقبای این شرکت در حوزه ساخت CPU و کارت گرافیکی، بازار را تحت سلطه خود درآورده اند و شرایط بسیار سختی ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۰ مهر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۹

AMD این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارد. اینتل و انویدیا به عنوان رقبای این شرکت در حوزه ساخت CPU و کارت گرافیکی، بازار را تحت سلطه خود درآورده اند و شرایط بسیار سختی را برای AMD رقم زده اند.

بر همین اساس این شرکت امروز اعلام کرد که در راستای کاهش هزینه ها، قصد دارد تا ۵ درصد از نیروی انسانی خود را تعدیل نماید. علاوه بر این موضوع مدیران AMD گفته اند که بر روی روش های دیگر جهت مدیریت هزینه های نیز تمرکز خواهند کرد. تغییر ساختار شرکت، ادغام کردن دفاتر و برون سپاری پروژه های IT از جمله راه هایی هستند که قرار است AMD را از غرق شدن نجات دهند.

AMD در حال حاضر ۹۷۰۰ کارمند دارد که با اخراج ۵ درصد از آنان، این عدد به ۹۲۰۰ نقر کاهش پیدا می کند. این اقدام در سال ۲۰۱۵ تنها ۹ میلیون دلار از هزینه های شرکت کم می کند، اما تا پایان ۲۰۱۶ رقمی بالغ بر ۵۸ میلیون دلار را در حساب های AMD نگه خواهد داشت. شایان ذکر است که این شرکت روزگاری ۲۰ هزار کارمند را در استخدام خود داشت.

هرچند ۶۷ میلیون دلار عدد قابل توجهی به حساب می آید، اما واقعیت این است که چنین رقمی در مقابل ضرر صدها میلیون دلاری AMD، نمی تواند دردی را دوا کند.

پردازشگر های گرافیکی ۱۶ نانومتری AMD قرار است در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شوند و این موضوع می تواند تا حدودی اوضاع شرکت را بهبود بخشد. هرچند که در این مورد نیز نمی توان با قطعیت سخن گفت و شاید کار به جایی رسد که مدیران شرکت سرانجام به پیشنهاد خرید مایکروسافت جواب مثبت دهند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • parsa_soroori
    parsa_soroori | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    من یه CPU از AMD دارم که واقعا فوق العادس. به نظر من AMD هم طرفدارهای خاص خودشو داره که واقعا با هیچ چیزی اون رو عوض نمی کنن.

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    اگه AMD نبود بدبخت می شدیم اگه AMD نباشه باز بدبخت می شیم چون nvidia کارت های گرافیکشون با قیمت وحشتناک به ما میفروشه وقتی رغابت وجود نداشته باشه طمعه سازنده ای مثل nvidia بالا میره

  • farzad2j
    farzad2j | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    آقای دیوان قردی(اگه اشتباه گفتم پوزش میطلبم).بابام ول کن تورو خدا بزار هر چی دوست دارن مطلب بگن.چون میبینم همه اینجا یکی رو دارن که گیر بدن و از اذیت لذت ببرن.بنظر من باید متعصب شرکتی نباشیم چون پول بابامون نیس که.ما باید بهترینارو انتخاب کنیم.اگه هر کسی که یه گجتی رو داره و راضیه نظر بده و اوضاع رو طوری نگه داریم تا تخریب شخصیت نشه و همه به نوبه خود دیجیاتویی هارو راهنمایی کنن.

    • Karen_Mahdavi
      Karen_Mahdavi | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

      کاملادرسته فرزاد جان ای کاش همه مون اولم خودم یاد می گرفتیم همه چیز رو منطقی و در فضای کاملا مودبانه نقد کنیم خوبیها و بدی های برندی رو که دوسش داریم بپذیریم نه اینکه عین گلادیاتورهای متنی سایت رو به خاک و خون بکشیم و مدیران سایت هم بشینن مثل امپراطور این جنگ های متنی رو ببینن و بخندن ای کاش یاد می گرفتیم از برندی که دوسش داریم در عین دئست داشتنش کمبود هاش رو بپذیریم باور کن همه این جوری کلی چیز یاد می گرفتیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی