ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [4 الی 11 مهر]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

قسمت اول - مقالات هفته

بررسی بازی FIFA 2016؛ سایه ی سنگین رئالیسم

Fifa-Cover

عرضه ی نسخه های مختلف بازی های ویدئویی به صورت سالانه، کار چندان ساده ای نیست. منظورم این است که به سری بازی هایی چون کال آو دیوتی یا اساسینز کرید نگاه کنید. سال ها پیش این سری بازی و بسیاری دیگر بازی های مشابه، در چه جایگاهی بودند و حالا کجا هستند؟ عرضه ی سالانه نه تنها وقت کمی در اختیار تیم های بازی سازی می گذارد، بلکه به مرور زمان خلاقیت و ایده های جدید را نیز نابود می کند.

اما اوضاع تا حدی برای بازی های ورزشی متفاوت است. به صورت سالانه، تغییرات بسیار زیادی در تیم های ورزشی رخ می دهد و بازی سازان باید دائما اثر خود را ارتقا دهند تا با این تغییرات هماهنگ باشد. بازی هایی مانند NBA 2K ،NFL و ده ها مثال دیگر وجود دارد که به صورت سالانه عرضه می شوند و خیلی زود هم از یادها می روند.

اما شاید این موضوع چندان درباره ی سری بازی FIFA صادق نباشد. در چند سال اخیر و درست از آغاز افول سری PES، الکترونیک آرتز توانست که از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را برده و جای فیفا را در بازارهای سراسر جهان محکم کند. در حال حاضر، هر نسخه از سری فیفا، بیش از ده ها میلیون نسخه به فروش می رساند و به جرئت می توان گفت که اصلی ترین منبع درآمد کمپانی الکترونیک آرتز و بخش ورزشی آن است.

البته فیفا به آن راحتی که به نظر می رسد به این جایگاه نرسید. تا سالیان طولانی، PES با سایه ی سنگین خود این سری را دچار مشکل کرد و مجال نفس کشیدن را به آن نمی داد. ضمن این که امسال نیز PES بار دیگر در مقابل این بازی قد علم کرد تا فیفا بیش از این بازار را در اختیار خود نگیرد.

سازندگان بازی در الکترونیک آرتز، امسال با دو مشکل بزرگ مواجه بوده اند و هستند. از یک سو، بعد از عرضه ی چند نسخه، دیگر جایی برای پیشرفت چندان باقی نمانده و از سوی دیگر، کونامی بار دیگر پا به میدان گذاشته است. به جرئت می توان گفت که با ورود به نسل هشتم کنسول های بازی، فیفا چندان رنگ تغییر را به خود ندید و سال به سال با تغییرات جزئی (و تنها در پاره ای از مواقع، شگرف) عرضه می شود.

دو نسخه ی 14 و 15، با توجه به گرافیک بازی در نسل جدید، جذابیت زیادی برای طرفداران داشتند و گیمرها حاضر بودند که پول های زیادی برای آن خرج کنند. اما حالا و با عرضه ی سومین نسخه ی نسل هشتم بازی، الکترونیک آرتز به آرامی ضعف های خود را به نمایش می گذارد؛ ولی فراموش نکنیم که به هر حال ما درباره ی فیفا صحبت می کنیم و جذابیت آن را در هیچ بازی ورزشی دیگری نمی توان یافت.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی بازی Pro Evolution Soccer 2016؛ بازگشت پادشاه

url

اگرچه کونامی چند وقت اخیر با مشکلات کوچک و بزرگی مواجه شد، اما سال نسبتا موفقیت آمیزی را پشت سر می گذارد. بعد از عرضه ی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و موفقیت های آن چه از لحاظ فروش و چه از لحاظ دریافت نمره، چشم ها به بازی فوتبالی کونامی، یعنی PES دوخته شد تا ببینیم که آیا در این بازی نیز انقلابی ایجاد شده یا خیر.

Pro Evolution Soccer 2016 در بیستمین سالگرد این بازی عرضه شده و کونامی روی تبلیغات مربوط به این مسئله، مانور بسیار زیادی داشته. همانند همیشه و سال های گذشته، رقابت تنگاتنگی میان PES و FIFA وجود دارد؛ اما این بار اوضاع کمی فرق کرده و وزنه به نفع PES سنگینی می کند.

برخلاف همیشه، PES با دست پر پا به میدان گذشته و از سوی دیگر، فیفا مورد نکوهش قرار گرفته که تغییرات چشمگیری نسبت به سال گذشته نداشته است. بزرگ ترین برتری PES در امسال نیز همین است؛ شاید PES به صورت کلی در جایگاهی پایین تر از فیفا دسته بندی شود، اما تغییرات آن نسبت به سال های گذشته، بسیار انقلابی تر از تغییرات فیفا نسبت به همان سری بازی هستند.

کونامی فرمولی جدید را در بازی فوتبالی خود به کار بسته و تا حد زیادی در پیاده سازی آن موفق شده. معمولا عادت داشته ایم که فیفا تجربه ی واقع گرایانه ی فوتبال را در اختیارمان بگذارد و PES، تجربه آرکید آن را. اما امسال، بازی کونامی در جایی میان این دو قرار گرفته و در عین پایبندی به فیزیک و واقع گرایانگی، شکلی ساده و غیر حرفه ای از فوتبال را به ارمغان می آورد.

اما همین ویژگی جدید PES 16، نوعی دو دستگی میان منتقدان و مخاطبان معمولی پدید آورده. منتقدان سخت بر این موضوع پافشاری می کنند که تغییرات نسخه ی جدید بازی انقلابی هستند و روزنه ی امیدی در آن دیده می شود. از سوی دیگر اما، تغییرات بازی به مذاق بسیاری از گیمرها خوش نیامده اند و آن ها ترجیح می دادند که همه چیز به همان شکل قدیم دنبال می شد.

با همه ی این ها، این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست که PES جدید، چیزی متفاوت است و این تفاوت، یا آن را در آینده به نابودی خواهد کشاند و یا آن را به عرش خواهد کشید؛ هرچند که فعلا، نوید آینده ای درخشان را می دهد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

مصاحبه با فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس در رابطه با آینده بازی های این پلتفرم

Phil-Spencer-1

دان متریک و اشتباه هایش در زمان عرضه اکس باکس وان را فراموش کنید. فیل اسپنسر در طول ماه هایی که به عنوان ریاست این بخش و جانشین متریک در مایکروسافت مشغول به کار بوده است، به خوبی خلاء یک مدیر مردمی و خوش فکر در بخش سیاست گذاری اکس باکس را پر کرده و خیلی سریع به یکی از محبوب ترین مدیران ردموند بدل شده است.

او در جدیدترین مصاحبه خود با گیم اسپات، صحبت های متفاوتی را پیرامون شیوه سیاست گذاری بازی های اکس باکس مطرح می کند که در ادامه به مرور آن ها خواهیم پرداخت.

برای مطالعه قسمت اول مقاله کلیک کنید

برای مطالعه قسمت دوم مقاله کلیک کنید

فلش بک؛ نگاهی به نسخه ی ابتدایی بازی Max Payne

max_payne_title_wallpaper-hd

ایده های کلی ساخت بازی بر پایه ی سبک سوم شخص اکشن، در سال 1996 شکل گرفت. تیم بازی سازی، در همان سال عنوان Death Rally را برای پلتفرم DOS عرضه کرده بودند و با در نظر گیری موفقیت های نسبی آن، کار روی ساخت بازی جدیدی آغاز شد. سم لیک، نویسنده و کارگردان بازی، تحت تاثیر موفقیت بازی هایی چون Loaded و تومب رایدر در سال های 95 و 96 میلادی، به دنبال ساخت عنوانی متفاوت و درگیر کننده می گشت.

ایده ی داستان با روایت زندگی شخصی یک پلیس بزن بهادر شکل گرفت و بعد، اتمسفر روان شناختی نیز به آن اضافه شد. نسخه ی ابتدایی یا پروتوتایپ بازی ساخته شد و مستندات آن تولید گشت. همه چیز نوید بازی جدید و متفاوتی را می داد و به همین سبب، در بازه ی زمانی نسبتا کوتاهی، قرارداد ساخت و انتشار بازی بسته شد و روند تولید آغاز گشت.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

گیمینگ موبایل باعث نابودی پلی استیشن ویتا نشد، سونی باعث شد

Vita

چند روز پیش، برایتان نوشتیم شوهی یوشیدا معتقد است که گیمینگ موبایل باعث نابودی کنسول های قابل حمل و خصوصا ویتا شده و دیگر شرایط برای ادامه ی حیات ویتا و نیز ساخت کنسولی دیگر چندان مساعد نیست. شوهی یوشیدا، در EGX امسال و در پاسخ به سوال احتمال ساخت کنسول قابل حملی دیگر، حرف های جالبی زد.

به اعتقاد او، بازی کردن روی موبایل بسیار راحت است؛ چرا که تعداد زیادی بازی به صورت رایگان یا فریمیوم وجود دارد. وی اشاره کرد که امروزه بازی های لمسی، جایگاهی مهم یافته اند و مقوله را برای دستگاه هایی مشابه که از دکمه و آنالوگ بهره می برند، سخت کرده اند. یوشیدا به صراحت گفت که که عاشق ویتا است و امیدوار است که فرهنگ رایج به گونه ای پیش رود که با عرضه ی ورژن دیگری از ویتا مواجه باشیم؛ اما شرایط فعلی به دلیل برتری بازی های موبایل، چندان مساعد نیست.

حرف های یوشیدا، کاملا بی معنی اند. شرایط خیلی هم خوب است. نینتندو توانسته بیش از 50 میلیون واحد از کنسول 3DS را به فروش برساند و تازه آن ها، بازی هایی چون ماینکرفت هم در اختیار ندارند. شکی نیست که گیمینگ موبایل، تاثیری شگرف روی صنعت سنتی بازی های ویدئویی داشته اما وقتی بحث درباره ی شکست ویتا مطرح شود، سونی هیچکس را به جز خودش نمی تواند سرزنش کند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

چگونه از اکس باکس وان بازی ها را روی ویندوز 10 استریم کنیم؟

img_55dcc4095caf2

یکی از قابلیت های منحصر به فرد ویندوز 10، استریم بازی های اکس باکس وان از طریق اپلیکیشن اکس باکس روی پی سی است. اگر هر دو پلتفرم محبوب مایکروسافت را در اختیار داشته باشید بهتر است برای یک بار هم که شده آن را بیازمایید.

در حقیقت هیچ نرم افزار و سخت افزار اضافه ای برای انجام این کار لازم نیست، تنها چیزی که لازم دارید، یک کنسول بازی اکس باکس وان و یک کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 و اپلیکیشن اکس باکس (که به صورت پیش فرض نصب شده) است. چند دقیقه زمان بگذارید و به راحتی می توانید استریم را انجام دهید.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

قسمت دوم - اخبار هفته

بخش داستانی Call of Duty: Black Ops 3 از نسخه های پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 حذف شده است

Call-of-Duty®_-Black-Ops-III-Multiplayer-Beta_20150819022341-ds1-670x377-constrain

اگر برنامه ریزی کرده اید که ورژن پلی استیشن 3 و یا اکس باکس 360 بازی Call of Duty: Black Ops III را تهیه کنید، باید نسبت به مسئله ای مهم آگاه باشید. این دو نسخه شامل بخش داستانی بازی نخواهند بود و صرفا بخش مالتی پلیر و چنده نفره آنلاین برای شان در نظر گرفته شده.

اکتیویژن علت این اتفاق را آسیب نرساندن به کیفیت نهایی نسخه های پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان اعلام کرده. بخش داستانی Call of Duty: Black Ops III به صورت Co-op چهار نفره طراحی شده و احتمالا امکان پیاده سازی آن روی کنسول های نسل پیش وجود نداشته.

در هر صورت قیمت نهایی در نظر گرفته شده برای ورژن های نسل پیش 50 دلار است. در واقع اکتیویژن با حذف بخش داستانی، 10 دلار از قیمت بازی کاسته ولی با این وجود منافع کمپانی سبب شده تا ساخت عنوانی پرسود چون Call of Duty روی سخت افزارهای قدیمی همچنان ادامه پیدا کند.

نسخه کامل Black Ops III در تاریخ 6 نوامبر برابر با 15 آبان برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه خواهد شد. اگر مایل به تهیه بازی روی کنسول های نسل هفتمی هستید، بازی در همین تاریخ برای پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 هم عرضه می شود.

فرآیند توسعه آکیلس ریفت برای اکس باکس وان هنوز آغاز نشده است

2942653-oculus

شرکت آکیلس در کنفرانسی پیش از E3 2015، از همکاری نزدیک خود با مایکروسافت و تیم اکس باکس خبر داد. هر دو شرکت در قبال یکدیگر وظایفی دارند و موفقیت یکدیگر را در حوزه ای که وارد آن شده اند تضمین می کنند. اسپنسر بدون اندک خرجی صاحب هدست واقعیت مجازی شد و در عوض آکیلس به منابع بی پایان مایکروسافت دست یافت.

با این وجود، نیت میچل، معاونت بخش محصولات آکیلس می گوید توسعه آکیلس ریفت، هدست واقعیت مجازی این شرکت، برای اکس باکس وان هنوز جای کار دارد و بحث های بسیاری باید مطرح شود. در حقیقت آکیلس هنوز چیزی برای نمایش روی این کنسول ندارد و ساخت هدست برای اکس باکس وان هنوز در حد گفتمان و قرارداد است.

وی در گفتگو با وبسایت Polygon گفت: «گفتگویی بوده اما ما هنوز خیلی نزدیک نشده ایم.» در حقیقت مهندسینی که ریفت را برای سال آینده آماده می کنند، سخت مشغول ارائه تجربه ای منحصر به فرد روی ویندوز هستند. اضافه شدن اکس باکس وان، لینوکس و OS X به خط کاری آن ها، می تواند کار را برای شان دشوار کرده و قدرت رقابت با سونی را از آن ها بگیرد.

میچل صریحا می گوید: «واقعا هیچ کس در حال حاضر به آوردن ریفت روی یک کنسول فکر نمی کند. مخصوصا حالا که مشخصات سخت افزاری با آنچه که ما هدف گرفته ایم بسیار متفاوت است.»

آکیلس ریفت نیازمند یک کامپیوتر قدرتمند است و طبیعتا اکس باکس وان نمی تواند چنین قدرتی در اختیار آن ها قرار دهد، بنابراین باید بیشتر منتظر اعلام اخبار از سوی مایکروسافت و آکیلس در ارتباط با عرضه هدست واقعیت مجازی فیسبوک برای اکس باکس وان باشیم.

شوهی یوشیدا به تحلیل مایکل پکتر مبنی بر «این آخرین نسل کنسول های بازی است» پاسخ داد

2440859-shuhei-yoshida

چند روز پیش برایتان نوشتیم که مایکل پکتر، تحلیل گر سازمان امنیتی WedBush معتقد است که نسل حاضر کنسول های بازی، آخرین چرخه ی واقعی آنها خواهند بود و بعد از آن، محصولات جدیدی جایگزین خواهند شد. اما روز گذشته، شوهی یوشیدا، مدیر استودیوهای جهانی سونی در پنل لایو استریم همایش EGX بیرمنگهام به این سخنان پاسخ داد.

یوشیدا در این رویداد گفت:

گوش دادن به حرف های مایکل خیلی سرگرم کننده است. آیا با من هم نظر هستید؟ (وی پس از گفتن این عبارت قدری می خندد و سپس ادامه می دهد)

ما به تمام این پیش بینی ها و آنالیزها نگاه می کنیم و مشاهده می نماییم که هر سال، همان کمپانی ها نظرات خود را عوض می کنند چرا که رویدادهای سال قبل را می بینند. آن ها به شکلی دراماتیک، برآیند های خود را تغییر می دهند.

من با شنیدن چنین مسائلی مشکلی ندارم چرا که این دست حدس و گمان ها خیلی جالب است... برای سال های طولانی، کنسول ها مرده به حساب می آمدند. حتی زمانی که کنسول پلی استیشن وان ساخته می شد، تحلیل گران می گفتند که آینده از آن پی سی است و دیگر جایی برای کنسول های خانگی باقی نمانده.

همیشه و همواره، این پیش بینی غلط از آب در آمده و تا زمانی که مردم با شور و اشتیاق به بازی کردن با کنسول هایشان ادامه دهند، ما نیز سخت تلاش کرده و همه ابعاد را بهبود می بخشیم.

اما برای روشن شدن مسئله، باید گفت که پکتر به صورت مستقیم اظهار نکرد که دیگر هیچ کنسولی وجود نخواهد داشت، بلکه به اعتقاد او، کنسول های بعدی به نیمی از موفقیت نسل کنونی می رسند و دیگر نباید محصولی با این نام (کنسول) عرضه شود.

جدا از این نکته، یوشیدا اشاره کرد که سونی با دقت فراوان سعی می نماید که نسخه های بازسازی شده ی بازی ها قبلی را عرضه کند. چرا که نیمی از خریداران پلی استیشن 4، پیش از آن پلی استیشن 3 را در اختیار نداشتند. بنابراین شاید در آینده بتوانیم شاهد چنین نسخه ای برای بازی کیلزون نیز باشیم، هرچند که یوشیدا فعلاً سخنی در این رابطه به زبان نیاورده است.

به گفته ی شوهی یوشیدا، شرایط برای ادامه ی حیات پلی استیشن ویتا «چندان مساعد نیست»

PSVitaLogo-ds1-670x377-constrain

در طی پرسش و پاسخی در رویداد EGX امسال، از شوهی یوشیدا، مدیر استودیوهای جهانی سونی، پرسیده شد که آن ها چه برنامه ای برای پلی استیشن ویتا دارند و او گفت: «شرایط چندان مساعد نیست.» دلیل این حرف را می توان پیشرفت روز افزون دستگاه های موبایل و راحتی استفاده از آن ها دانست.

یوشیدا در این پرسش و پاسخ، علاقه ی خود را نسبت به پلی استیشن ویتا ابراز کرد و درباره ی راحتی استفاده از دستگاه های موبایل برای گیمینگ سخن گفت:

این سوال بسیار سختی است. مردم دستگاه های موبایل و موبایل های هوشمند در اختیار دارند و بسیاری از بازی ها برای این دستگاه ها، رایگان هستند. درست است؟ می توان به رایگان شروع به بازی کرد.

من به شخصه یکی از طرفداران بزرگ پلی استیشن ویتا هستم و ما به سختی کار کردیم تا تمام ابعاد آن دستگاه را به خوبی از آب در آوریم. افراد زیادی مثل خود شما هستند که بازی کردن با ویتا را دوست دارند. بازی های لمسی سرگرم کننده اند و بازی های خوب زیادی با این محوریت ساخته شده اند؛ اما با بهره گیری از دکمه و آنالوگ، همه چیز کاملا تغییر می کند.

بنابراین من مانند بسیاری از شما امیدوارم که فرهنگ استفاده از دستگاه های قابل حمل باقی بماند؛ اما شرایط چندان مساعد نیست. و این تنها به آن خاطر است که موبایل ها، در حال نابود کردن این بخش از صنعت اند.

کنسول پلی استیشن ویتا، در دسامبر 2011 برای آمریکا و در اوایل سال 2012، برای اروپا عرضه شد.

مایکروسافت Project Spark را به صورت کاملا رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می دهد

microsoft-project-spark-1200

Project Spark به صورت مستقیم یک بازی نیست، بلکه ابزاری است برای ساخت بازی، آن هم به شیوه ای ساده و به گونه ای طراحی شده که هر کسی بتواند از آن برای سرگرم کردن خود استفاده کند.

از سال گذشته که این ابزار به صورت رایگان عرضه شد، برای دسترسی به بسیاری از ویژگی های مختلف و متنوع آن نیاز به پرداخت بهایی بود. اما حالا، از 5 اکتبر به بعد، آپدیتی جدید، پروژه اسپارک را کاملا رایگان در اختیار همه قرار خواهد داد.

در حقیقت دیگر برای دسترسی به هیچ یک از بسته های الحاقی لازم نیست مبلغی پرداخت کنید. اگر از تاریخ 28 جولای تا به امروز، خریدی انجام داده باشید، مایکروسافت مبلغ دریافتی را به حساب بانکی شما بازخواهد گرداند.

از زمان عرضه بازی تاکنون، بیش از 200 هزار بازی و جهان مختلف توسط گیمرها طراحی شده که مایکروسافت می خواهد به این رقم بیافزاید و بنابراین تمام محتوای بازی را رایگان در اختیار همه قرار می دهد.

والو: اگر هنگام استفاده از واقعیت مجازی دچار ناراحتی شدید، توسعه دهندگان را سرزنش کنید

valve_vive_vr_headset

Chet Faliszek، یکی از کارکنان کمپانی والو، اعتقاد دارد که تکنولوژی واقعیت مجازی به خودی خود باعث بد شدن حال مصرف کننده نمی شود و باید توسعه دهندگان را به خاطر محتواهای فراهم شده سرزنش کرد.

او می گوید که به جای واقعیت مجازی، بازیکنان باید توسعه دهندگان را مقصر قلمداد کنند که با تصمیم گیری های غلط، تصاویر آزاردهنده در بازی های شان قرار می دهند و باعث ناراحتی مخاطبان می شوند.

او روز جمعه، در رویداد EGX امسال گفت: «ایده ی این که واقعیت مجازی، باعث بیمار شدن شخص می شود کاملا اشتباه است.»

مردم به نمایشگاه می آیند و حاضر به تجربه ی دموهای واقعیت مجازی نیستند، از هر گروه 10 نفره از مردم، همیشه یک نفر است که می گوید "من حالم بد خواهد شد، حالم بد خواهد شد، حاضر به انجام این کار نیستم." این نتیجه گیری یا براساس چیزی است که قبلا دیده اند و یا شنیده اند.

توسعه دهندگان را بابت این مسئله سرزنش کنید. آن ها نباید محتوایی تولید کنند که باعث ناراحتی مخاطبان شود.

این موضوع دیگر تقصیر سخت افزار نیست. این توسعه دهندگان هستند که با انتخاب های نادرست خود، به مخاطب آزار می رسانند. به آن ها بگویید که از این کارشان خشنود نیستید.

در حال حاضر، کمپانی والو با همراهی اچ تی سی، هدست واقعیت مجازی Vive را می سازد که قرار است با استفاده از تکنولوژی لایت هاوس، در یک فضای 5 در 5 متر، گیمر را سرگرم کند.

بنابه گفته های Faliszek، تکنولوژی لایت هاوس بسیار بهتر از تکنولوژی های به کار گرفته شده برای هدست های پلی استیشن و آکیلس هستند؛ چرا که آن ها از سیستم کنترل سنتی پشتیبانی می کنند.

Faliszek می گوید که گیم پدها، بخشی از دلیل ناراحتی بازیکنان هستند چرا که با حرکت کردن شخص استفاده کننده، هم خوانی ندارند.

FIFA 16 در صدر جدول فروش انگلستان قرار گرفت، اما فروش آن با کاهش 7 درصدی مواجه شد

fifa_16_rmannounce_carvajal_wm-8-600x338

فروش نسخه ی جدید بازی FIFA تا به امروز به قدری خوب بوده که جایگاه اول فروش بازی ها را از بسته ی الحاقی Destiny: The Taken King بگیرد. با این حال، فروش بازی نسبت به عملکرد معمول این سری بازی با افت مواجه شده.

وب سایت Chart Track، به تازگی لیست 10 بازی برتر کشور انگلستان را منتشر نموده که با اطلاعات جالبی همراه است. باید توجه داشت که این آمار تنها نسخه های فیزیکی بازی ها را شامل می شوند.

همان طور که می شد پیش بینی کرد، فیفا 16 توانست The Taken King را به پایین بکشد. فیفا 16 حدود 1 روز زودتر از تاریخ معین در انگلستان عرضه شد. اما با این حال، بنابر آمار Chart Track می توان مشاهده کرد که فروش بازی، نسبت به فیفا 15 در همین بازه ی زمانی، با 7 درصد افت مواجه شده.

البته باید توجه داشت که این 7 درصد از فروش، ممکن است متعلق به فروش دیجیتالی بازی باشد. هم چنین باید اشاره کرد که نسخه های پلی استیشن 3 و اکس باکس 360، در مجموع 19 درصد از فروش را تشکیل داده اند. با توجه به آن که این رقم در سال گذشته، 45 درصد بود، می توان گفت که کنسول های نسل قبل به آرامی جایگاه خود را از دست می دهند.

جدول 10 بازی برتر انگلستان در هفته ی گذشته را می توانید مشاهده کنید:

week_of_september_21_charts

کارمند پیشین راک استار: هیچگاه برای عرضه Red Dead Redemption روی پی سی برنامه نداشتیم

red_dead_redemption_header-600x423

از زمان عرضه Red Dead Redemption در سال 2010 روی پلی استیشن 3 و اکس باکس 360، پی سی گیمرها هیچگاه امید خود برای انتشار این عنوان را روی پلتفرم محبوب شان از دست ندادند. اما حالا با صحبت های یکی از کارمندان پیشین راک استار، گویا باید همه چیز را فراموش کرد.

کریس رابرتز، در زمان ساخت Red Dead Redemption، به عنوان سرپرست طراحان بخش مالتی پلیر مشغول به کار بود و حالا در اکانت شخصی توییچ خود در مورد نسخه پی سی RDR به سوالاتی پاسخ می دهد.

وی در گفتگوی خود با طرفداران بازی گفت: «من فکر می کنم هیچ وقت قصدی برای ساخت نسخه پی سی Red Dead Redemption وجود نداشت. من حقیقتا بسیار شوکه شدم وقتی نسخه ای از Grand Theft Auto 5 برای پی سی ساخته شد.»

با وجود اینکه بازی روی پی سی با ویندوز 32 بیت ساخته شد، اما این بازی فقط برای دو کنسول نامبرده عرضه شد. رابرتز می گوید ما هیچ وقت در مورد بهینه سازی بازی روی پی سی حتی بحث هم نکردیم. وی حالا در استودیو Daybreak Games، به ساخت عنوان H1Z1 مشغول است.

آپدیت بزرگ نرم افزاری پلی استیشن 4 منتشر شد

21171756144_b005e7cf65_b.0

اوایل ماه سپتامبر، سونی اعلام کرد که بزرگ ترین آپدیت نرم افزاری پلی استیشن 4 تا به امروز، در راه است. از قابلیت های آپدیت جدید، می توان بیش تر شدن فضای ابری برای ذخیره سازی و نیز توانایی استریم بازی ها رو وب سایت یوتوب اشاره کرد. این آپدیت، که ورژن 3.0 فرمور (FirmWare) پلی استیشن 4 است، هفته پیش منتشر شد. همانند همیشه نیز، این آپدیت 250 مگابایت حجم دارد.

تغییرات اصلی آپدیت جدید، رسیدن فضای ابری از 1 گیگابایت به 10 گیگابایت و گزینه ی استریم از طریق یوتوب یا توییچ است، اما تغییرات بسیار دیگری نیز در نرم افزار کنسول پدید آمده. حالا می توان ویدئوهای 10 ثانیه ای از گیم پلی ها بازی ها را به صورت مستقیم از کنسول، روی شبکه اجتماعی توییتر به اشتراک گذاشت.

رابط کاربری جدیدی پدید آمده که بخش مجزایی را در اختیار استفاده کنندگان از سرویس پلی استیشن پلاس قرار می دهد. هم چنین، بخشی برای رویدادها اضافه شده تا بتوانید دائما به رویدادهای مربوط به بازی های مورد علاقه تان و یا بازی هایی که در توییچ و یوتوب تماشا می کنید، دسترسی داشته باشید.

تغییرات کوچکی هم در کارکرد پیغام ها به وجود آمده؛ که شاید مهم ترین آن ها، امکان استفاده از استیکر بازی هایی نظیر آنچارتد و لیتل بیگ پلنت به هنگام ارتباط با دوستان تان باشد.

سرویس استریم بازی GeForce Now انویدیا، از فردا آغاز به کار خواهد کرد

url6

سرویس استریم بازی کمپانی انویدیا، که پیش از این با نام Grid شناخته می شد، از هفته گذشته کار خود را آغاز کرد. تا همین چند روز پیش، سرویس در فاز بتا قرار داشت و کاربران Shield TV، می توانستند از آن به رایگان استفاده کنند؛ اما از روز 1 اکتبر، این سرویس با دریافت مبلغی به صورت ماهانه، به کار خود ادامه می دهد.

نام این سرویس به GeForce Now تغییر پیدا کرده و کاربران برای استفاده از آن، باید مبلغ 7.99 دلار را به صورت ماهانه پرداخت کنند، البته 3 ماه اول به صورت رایگان خواهد بود. GeForce Now برای تمام دستگاه های شیلد کمپانی انویدیا و نیز ست تاپ باکس شیلد تی وی قابل استفاده است.

مانند بسیاری دیگر از سرویس های استریم، انویدیا GeForce Now را «نت فلیکس برای بازی ها» خطاب می کند؛ هرچند که هنگام شروع به کار، تنها چیزی بیش از 50 بازی در اختیار مصرف کنندگان خواهد بود. با این حال از میان این بازی ها، عناوین بزرگی مانند The Witcher 3 Wild Hunt نیز به چشم می خورند. استریم بازی ها به صورت 1080p و با 60 فریم انجام خواهد شد.

اما در کنار بازی ها، انویدیا امیدوار است که بتواند شیلد خود را به دستگاهی چند رسانه ای تبدیل کند؛ بنابراین سرویس هایی مانند اسپاتیفای و شوتایم نیز در دستور کار قرار گرفته اند.

شروع به کار سرویس GeForce Now در حالی انجام می شود که چندی پیش شرکت Gamefly سرویس خاص خودش را راه اندازی کرد و سونی نیز با PlayStation Now، روندی مشابه در پیش گرفته. هر دوی این سرویس ها، تا به امروز راه خود را به سخت افزارهای متعدد یافته اند و برای مثال روی تلویزیون های هوشمند سامسونگ، قابل دسترسی هستند.

کونامی: متال گیر سالید می تواند بدون کوجیما نیز ادامه پیدا کند

630x

نسخه ی پنجم سری متال گیر سالید با نام The Phantom Pain، به احتمال زیاد آخرین بازی این سری است که توسط کوجیما ساخته شده و ممکن است آخرین بازی عرضه شده برای این فرنچایز باشد. با این حال، گراهام دی از کونامی، در رویداد EGX امسال و در مصاحبه با Game On Daily به این نکته اشاره کرد که کمپانی کونامی، نسبت به تملکات خود متعهد است و به نظر او، این سری بازی زیر نظر سازندگان آن ادامه خواهد یافت.

او بیان این که همه چیز در متال گیر، حول شخصیت و داستان می چرخد، گفت که بازی Metal Gear Rising: Revengeance مثال بسیار خوبی برای این مسئله به شمار می رود. چرا که این بازی توسط تیمی دیگر و با سبک و سیاقی دیگر ساخته شد اما در نهایت بسیار خوب از آب در آمد.

وقتی از او درباره ی توقف ساخت بازی های بزرگ پرسیده شد، دی با جملات خود، امید را در دل طرفداران این کمپانی و عناوین آن زنده کرد. وی گفت که «طرفداران نباید هر چیزی را که در اخبار می خوانند را باور کنند»؛ چرا که کونامی هنوز به بازی های خود متعهد است. او با اشاره به این مسئله که کمپانی کونامی تا به امروز ساخت بسیاری از برترین عناوین را عهده دار بود، اشاره کرد که این روند هم چنان ادامه خواهد یافت.

با وجود احترامی که می توان برای سخنان دی قائل بود، اما او شخص تصمیم گیرنده در کونامی نیست. بنابراین باید دید که نظرات خوش بینانه ی او تا چه حد با استراتژی های کمپانی مطابقت دارد. در بدترین حالت، می توان امیدوار بود که او از نقش خود در عرضه ی بازی های بعدی مطمئن است؛ بنابراین آن احتمال وجود دارد که حرف هایش حقیقت داشته باشند. هرچند که تصور نسخه ای از متال گیر بدون کوجیما کمی سخت است.

آمار فروش هفته ی گذشته ی ژاپن، حاکی از سقوط پلی استیشن 4 و صعود سوپر ماریو میکر است

ws_Japan_Flag_1920x1200-ds1-670x419-constrain

Media Create به صورت هفتگی و ماهانه، آمار فروش کشور ژاپن را منتشر می کند. در هفته ی گذشته، یعنی از 21 سپتامبر تا 27ام همین ماه، بازی سوپر ماریو میکر با فروش 52.000 واحد، به موفقیتی شگرف رسید و فروش کلی خود را به 245.000 واحد در ژاپن رساند.

در همین حال، فروش پلی استیشن 4 نیز با کاهش شدیدی مواجه شد تا با فروش 4.071 واحدی، جایگاه پنجم را میان کنسول ها در اختیار بگیرد. هم چنین ژاپنی ها نشان داده اند که علاقه ی وافری به کنسول دستی 3DS دارند و ورژن جدید این کنسول با نام New3DS XL به فروش حدود 21.000 واحد دست یافت تا در صدر جدول فروش کنسول ها قرار گیرد.

در پایین می توانید آمار فروش 20 بازی برتر هفته ی گذشته ی ژاپن را مشاهده کنید.

  1. Super Mario Maker – Wii U – 52,396
  2. Pokemon Super Mystery Dungeon – 3DS – 44,555
  3. Yo-Kai Watch Busters: Red Cat Team / White Dog Squad – 3DS – 39,468
  4. Utawarerumono: False Mask – PS Vita – 26,252
  5. Animal Crossing: Happy Home Designer – 3DS – 21,785
  6. Splatoon – Wii U – 20,736
  7. Genkai Tokki: Moero Crystal – PS Vita – 18,721
  8. Utawarerumono: False Mask – PS4 – 18,635
  9. Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King – 3DS – 17,790
  10. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – PS4 – 15,158
  11. TV Anime Idolm@ster: Cinderella Girls G4U! Pack Vol.5 – PS3 – 13,287
  12. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – PS3 – 11,217
  13. Minecraft: PlayStation Vita Edition – PS Vita – 10,770
  14. Utawarerumono: False Mask – PS3 – 10,693
  15. Monster Hunter Diary – 3DS – 10,197
  16. Hakuoki: Shinkai Furi no Sho – PS Vita – 10,064
  17. The Witch and the Hundred Knights: Revival – PS4 – 8,902
  18. Saint Seiya: Soldiers’ Soul – PS4 – 6,938
  19. Rhythm Heaven: The Best – 3DS – 6,830
  20. Resident Evil: Revelations 2 – PS Vita – 5,765

آمار فروش سخت افزارها نیز به شرح زیر است:

  1. New3DS XL – 21,765
  2. Vita – 19,078
  3. Wii U – 18,024
  4. New3DS – 5,069
  5. PS4 – 4,071
  6. PS3 – 2,630
  7. 3DS – 1,529
  8. PS Vita TV – 790
  9. 3DS XL – 747
  10. Xbox One – 232

دو بازی The Witch and the Hundred Knights و Saint Seiya، برخلاف آنچه تصور می شد، فروش ناموفقیت آمیزی در کشور خورشید تابان داشتند.

در همین حال کنسول اکس باکس وان هم فروش تحقیرآمیزی در این کشور دارد و در هفته ی گذشته، تنها به 232 واحد بسنده کرد. البته شرایط برای پلی استیشن 4 نیز چندان مساعد نیست. با این حال، دلیل فروش پایین کنسول نسل هشتمی سونی را می توان کاهش قیمتی دانست که از امروز آغاز خواهد شد و احتمالا ژاپنی ها تا اعمال این کاهش قیمت، صبر کرده اند.

پلی استیشن یکی از «صمیمانه ترین» برندهای حال حاضر جهان است

61aeYFqV3IL._SL1425_

ما در آینده ی سایبری زندگی می کنیم؛ این بدان معناست که ما با برندهای معتبر، ارتباط شخصی داریم. حالا افرادی پیدا شده اند که میزان نزدیکی ما با کمپانی های مختلف را اندازه گیری کرده اند.

بنابر گزارش MBLM، پلی استیشن سونی، در رتبه ی سوم «صمیمانه ترین برند» برای رده ی سنی 18 تا 34 قرار گرفته است. این رتبه با فاصله ی کمی، پایین تر از آمازون و اپل به دست آمده. اگر درست نمی دانید که معنای صمیمیت در این نوشته چیست، MBLM آن را رابطه ی سفت و سخت میان یک شخص و یک برند توصیف کرده که در نهایت موجب پیشرفت صنعت و تجارت می شود.

شواهد بسیار زیادی در سال های اخیر نشان داده که ارتباط عمیقی میان سونی و گیمرها وجود دارد و کنسول پلی استیشن 4 این شرکت، با سرعت بسیار بیش تری نسبت به کنسول های دیگر سونی می فروشد. بازار جهانی گیمینگ، چیزی در حدود 100 میلیارد دلار ارزش دارد و سونی ثابت کرده که با برقراری ارتباط درست با مصرف کنندگان، می توان بخش مهمی از این بازار را تصاحب کرد.

MBLM در کمک کردن به کمپانی ها برای رشد و پیشرفت برندهایشان تخصص دارد؛ بنابراین مسلما برای آن ها مهم است که مردم نیز درکی از این مسئله داشته باشند. به عنوان بخشی از گزارش نهایی، MBLM تعداد 6.000 مصرف کننده را از سراسر ایالات متحده، مکزیک و ایالات متحده عربی انتخاب کرد. در نهایت، این افراد حدود 54.000 ارزیابی مختلف درباره ی برندهای متعدد ارائه دادند. به گفته ی MBLM، این کار به آن ها اجازه داد تا از احساسات افراد نسبت به کمپانی هایی مشخص باخبر شوند.

آمازون، که حالا عمیقا وارد تجارت گیمینگ شده، در رتبه ی اول قرار گرفت؛ زیرا براساس تحقیق ها، این شرکت توانسته نوعی فضای مقدس برای کاربرانی که دائما با آن ها در ارتباط است فراهم آورد. آمازون سطحی از کمال را پدید آورده که کاملا با راه و روش های زندگی رده ی سنی 18 تا 34 هم خوانی دارد.

بخش پلی استیشن سونی از تاکتیک های دیگری بهره می برد. محصول این شرکت، یعنی پلی استیشن 4، تفاوت چندانی با اکس باکس وان مایکروسافت ندارد. هر دو سیستم بسیاری از بازی های مشابه را با عملکردی نسبتا مشابه اجرا می کنند. این کنسول ها حتی قابلیت های یکسانی مانند پلی استیشن پلاس و اکس باکس لایو گلد دارند.

اما مسیر سونی در بخش پیغام رسانی و فرهنگ، از مایکروسافت جدا می شود.

در حالی که مایکروسافت، در روزهای نخست معرفی اکس باکس، خود را در چاله ای از سیاست های مختلف می انداخت، سونی با عرضه ی ویدئوهای این چنینی، کار را برای برای مایکروسافت سخت تر می کرد:

چنین پیغام هایی از طرف سونی، سبب شد که پلی استیشن 4 به عنوان برندی شناخته شود که گیمرها را «درک می کند» و این تفکر هم چنان هم وجود دارد. این مسئله، خلاف سیاست های اشتباه مایکروسافت در قبال موضوعاتی که از نظر گیمرها مشکل آفرین بود، است. همان طور که اشاره شد، این روزها دیگر تفاوت چندانی میان اکس باکس وان و پلی استیشن 4 وجود ندارد. با این حال پلی استیشن پیش از این توانسته قلب ها و ذهن ها را مال خود کند.

سازندگان Gran Turismo می خواهند نسخه ی بعدی بازیشان از واقعیت مجازی پشتیبانی کند

xxl_PlayStation-VR-970-80

بازی ریسینگ معروف کنسول پلی استیشن، غیبتی طولانی مدت روی پلی استیشن 4 داشته، اما سازندگان می خواهند که در نسخه ی بعدی بازی، پشتیبانی از واقعیت مجازی را نیز اضافه کنند.

شوهی یوشیدا، مدیر استودیوهای جهانی سونی، بازی های مختلفی در سبک های مختلف را روی هدست واقعیت مجازی این شرکت امتحان کرده تا نظر خود را درباره ی بهترین آن ها بیان کند.

یوشیدا گفته است که آن ها، سبک های مختلفی را با استفاده از این تکنولوژی بررسی کرده اند و برخی از سبک ها، مانند ریسینگ، عملکردی عالی از خود به جای گذاشته اند. بنابراین اگر نسخه ی هفتم بازی گرن توریسمو برای کنسول نسل هشتمی این شرکت عرضه شود، قطعا از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

Polyphony Digital، استودیوی سازنده ی بازی، هنوز به صورت رسمی، ساخت و عرضه ی نسخه ای جدید از گرن توریسمو را تایید نکرده. اما مدیر این استودیو، کازانوری یامائوچی، قبلا گفته بود که گرن توریسمو 7، پیش از آغاز سال 2017 میلادی برای پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.

اگر بازی برای هدست واقعیت مجازی عرضه شود، می توان انتظار داشت که سازندگان روی فیزیک تصادف و برخوردها تلاشی مضاعف کرده باشند و با توجه به مشکلات نسخه های قبلی گرن توریسمو در این زمینه، مطمئنا پولی فونی دیجیتال، روی این بحث تمرکز ویژه ای کرده است.

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن نیز به زودی با قیمت یک کنسول عرضه خواهد شد، بنابراین می توان انتظار داشت که این هدست قیمتی بین 300 تا 400 دلار داشته باشد.

نسخه ی پی سی Batman Arkham Knight تا پیش از پایان اکتبر عرضه نخواهد شد

batman_arkham_knight

کمپانی برادران وارنر، ناشر بازی بتمن: شوالیه ی آرکام اعلام کرد که نسخه ی پی سی این عنوان، تا پیش از پایان ماه اکتبر سال جاری میلادی عرضه نخواهد شد.

برادران وارنر در صفحه ی استیم خود نوشت که تیم سازندگان به سختی مشغول تهیه آپدیت های بازی است و انتظار دارند که این آپدیت ها، تا پایان اکتبر آماده شوند. پس از آن، نسخه ی پی سی بار دیگر به فروش خواهد رسید. ضمن این که با عرضه این آپدیت دوم، نسخه ی پی سی از تمام بسته های الحاقی عرضه شده برای کنسول ها نیز پشتیبانی خواهد کرد.

نسخه ی پی سی بازی بتمن: شوالیه ی آرکام، با مشکلات متعدد مواجه شد و پس از آن، فروش این نسخه متوقف شد. در همان زمان، بسیاری از خرده فروشان اعلام کردند که نباید زودتر از بازه ی زمانی سپتامبر تا اکتبر، منتظر عرضه ی مجدد بازی بود.

اگرچه بسیاری از گیمرها، بازی را در ماه ژوئن امسال تهیه کردند و با مشکلات فراوان روبرو شدند، اما کمپانی برادران وارنر به کمک استودیوی راک استدی، به سرعت دست به کار شد و در ماه گذشته ی میلادی، آپدیتی برای بازی عرضه شد که بسیاری از مشکلات اصلی آن را برطرف کرد.

نسخه ی بعدی Assassin's Creed از میکروترنسکشن بهره خواهد برد

AC7

Assassin's Creed Syndicate قرار است که از میکروترنسکشن یا خریدهای درون برنامه ای بهره ببرد، اما یوبی سافت اطمینان داده که محتویات بازی تنها در انحصار خریداران جانبی نخواهد بود.

نسخه ی جدید بازی اساسینز کرید، دقیقا مثل نسخه ی قبلی خود، از میکروترنسکشن بهره مند می شود و به گفته ی یوبی سافت، با استفاده از این خریدها می توان سرعت پیشرفت را در بازی افزایش داد و در وقت صرفه جویی کرد.

Francois Pelland، کارگردان بخش توسعه ی بازی به خبرگذاری IGN گفته که شرایط خریدهای درون برنامه ی Syndicate، بسیار شبیه به نسخه ی Black Flag است و بازیکنانی که به هر دلیلی وقت گشت و گذار در محیط بزرگ بازی را ندارند، می توانند از گزینه استفاده کرده و به سلاح ها و تجهیزات قدرتمند دست یابند.

وی هم چنین اطمینان داده که محتویات بازی بدون هیچ خریدی قابل استفاده خواهند بود و میکروترنسکشن ها، تنها گزینه ای اضافه و دلخواه هستند.

میکروترنسکشن دارد به امری رایج در بازی های ویدئویی تبدیل می شود. دو بازی اخیر کونامی، یعنی PES 2016 و The Phantom Pain، از چنین گزینه ای بهره می بردند و نسخه ی پنجم هیلو نیز قرار است این امکان را در خود جای دهد.

با این همه، تا زمان عرضه ی بازی نمی توان دقیقا مطمئن بود که بازی تا چه حد بالانس است و آیا حقیقتا این خریدها اجباری خواهند بود یا خیر. سازندگان گفته اند که همه ی محتویات برای خریداران معمولی بازی در دسترس خواهد بود اما سوال اینجاست که تا چه حد تعادل در بازی وجود دارد؟

برای مثال ممکن است که سازندگان دسترسی به پول رایج بازی را سخت تر کنند تا گیمرها مجبور به خریدهای درون برنامه ای شوند. در این حالت، سازندگان به قول خود عمل کرده اند اما در اصل با سخت تر کردن بازی، بازیکنان را دچار مشکل و مجبور به خرید این محتویات می کنند.

اساسینز کرید: سندیکا، در تاریخ ۲۳ اکتبر برای کنسول های پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان و نیز در تاریخ ۱۷ نوامبر برای پی سی منتشر خواهد شد.

آگهی تلویزیونی جدید هیلو 5، مرگ مستر چیف را به تصویر می کشد [تماشا کنید]

halo-hunt-the-truth-2-ds1-670x377-constrain

یک لحظه صبر کنید! مستر چیف مرده است؟ می توان بوی فریب را احساس کرد!

هفته پیش کمپانی مایکروسافت تریلر جدیدی از بازی Halo 5: Guardians منتشر کرد که در نوع خود بسیار جالب است. همچنین تبلیغ بسیار زیبا و مرموزانه ساخته شده که در آن به گره های داستانی بازی اشاره های خاصی شده.

شاید کلیپ ساخته شده به میزان کافی احساس برانگیز نباشد، چرا که می توان حدس زد این تبلیغ تلویزیونی، به نوعی با هدف سرپوش گذاشتن روی مسائلی نامشخص ساخته شده است. بنابراین می توان گمان کرد که تمام مسائل آن، با هدف قبلی در نظر گرفته شده اند.

باید توجه داشت که مستر چیف قبلا نیز در نسخه های قبلی سری هیلو "مرده بود" اما همواره راهی برای بازگشت به بازی پیدا کرده. نسخه ی پنجم سری هیلو در تاریخ 27 اکتبر، به صورت انحصاری برای کنسول اکس باکس وان منتشر خواهد شد.

از تاریخ عرضه و محتویات هیتمن جدید رونمایی شد

hitman__2015__wallpaper_by_darkgizmo-d8xrtsk-ds1-670x377-constrain

بعد از نمایش بسیار عالی بازی هیتمن در E3 امسال، قرار بود نسخه ی جدید، در ماه دسامبر سال جاری میلادی منتشر شود اما این تاریخ، با تاخیری چند ماهه به مارس 2016 موکول شد. دلیل این تاخیر، اضافه شدن محتوای بیش تر و پولیش بازی بود. اما حالا IO Interactive، اطلاعات بیش تری درباره ی بازی منتشر کرده که درک سیستم عرضه ی بازی را برایمان راحت تر می کند.

IO Interactive، با آپدیت کردن سایت رسمی بازی، خاطر نشان کرده که نسخه ی جدید هیتمن، در تاریخ 11 مارس، برای پلتفرم های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد. IO هم چنین، اطلاعاتی درباره ی چگونگی عرضه ی بازی و محتوای بعد از عرضه ی آن داده و دست گیمرها را در تهیه ی محتوای مورد نیاز باز گذاشته است.

هنگام عرضه بازی، هیتمن شامل 800 هدف برای ترور، 6 مرحله ی داستانی و رویدادها و چالش های هفتگی خواهد بود. همه ی این ها در سه محیط پاریس (فرانسه)، ساپینزا (ایتالیا) و مراکش (مراکش) به وقوع خواهند پیوست. این محتویات، هنگام عرضه ی بازی در ماه مارس، قابل انجام اند.

بعد از عرضه ی بازی در ماه مارس، محتوای اضافی در ماه های بعدی عرضه خواهند شد. کشورهای تایلند، آمریکا و ژاپن، به ترتیب در ماه های آپریل، مه و ژوئن در باری قرار خواهند گرفت. مراحل جدید، هدف های ترور بیش تر و محیط های متفاوت، از جمله ی تغییرات این محتویات اضافی هستند.

از آن جایی که قرار است بازی تنها به صورت دیجیتالی عرضه شود، سازندگان گزینه های متعددی در اختیار گیمرها قرار داده اند. آن دسته از افرادی که به دنبال تهیه نسخه ی کامل بازی هستند، می توانند بسته ی The Full Experience را با قیمت 59.99 دلار تهیه کنند. این بسته تمام محتویات قبل و بعد از عرضه را شامل می شود و از همین الان می توان آن را پیش خرید کرد. هم چنین با پیش خرید این بسته، به طور تضمینی به نسخه ی بتای بازی روی پلتفرم های پلی استیشن 4 یا پی سی دسترسی خواهید داشت.

بسته ی دیگر، Intro Pack نام دارد و تمام محتویات هنگام عرضه بازی را با قیمت 34.99 دلار، در خدمتتان می گذارد. این بسته، گیمرهایی را هدف قرار داده که می خواهند با قیمتی کم تر، هیتمن جدید را تجربه کنند. پیش خرید Intro Pack از ماه نوامبر سال 2016 آغاز خواهد شد.

بسته ی آخر نیز Upgrade Pack نام دارد و با قیمت 29.99 دلار، تمام محتویات بعد از عرضه ی بازی را شامل می شود. این بسته، نقش Season Pass را برای هیتمن جدید ایفا می کند و فروش آن از ماه مارس 2016 آغاز خواهد شد.

نسخه ی جدید هیتمن، در تاریخ 11 مارس 2016 برای پلتفرم های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد.

IO Interactive هم چنین اینفوگرافی جالبی منتشر نموده که شما را با محتویات هر بسته ی بازی آشنا می کند:

13304603918640.195.c99571e18da7a63b1b47aa95856acc1b

مایکروسافت در خانه حریف؛ نقشه های تیم اکس باکس در ژاپن اعلام شد

DSC_00822-1024x681

مایکروسافت ضمن برگزاری کنفرانسی خبری و همچنین همایشی کوچک برای طرفداران خود در خاک ژاپن، قیمت کنسول اکس باکس وان را در این منطقه کاهش داد تا بتواند با سونی رقابت کند. چندی پیش در جریان توکیو گیم شو، سونی 5 هزار ین از قیمت کنسول خود کاست و حالا مایکروسافت دقیقا همین میزان از قیمت نهایی اکس باکس وان کم کرده است.

مایکروسافت از ابتدای این نسل عملا با وجود سونی و نینتندو جایگاهی در بازار گیم ژاپن نداشته و گاهی اوقات میزان فروش اکس باکس وان به کمتر از هزار واحد در یک هفته می رسید. این آمار تاسف بار را در کنار اهمیت بالای این بازار نزد مدیران مایکروسافت که قرار دهیم، نتیجه اش می شود پشتیبانی بیشتر و بهتر.

علاوه بر اینکه اکس باکس وان از اول اکتبر تا 31 دسامبر، با قیمت کاهش یافته به فروش می رسد، شاهد عرضه بازی های بزرگ با قیمتی نازل نیز خواهیم بود. بازی هایی که تحت عنوان Greatest Hits به فروشگاه ها روانه می شوند، عمدتا بازی های پرطرفدار و محبوب اکس باکس وان هستند و قیمت شان به 2900 ین برابر با 24 کاهش یافته است.

Ryse: Son of Rome ،Sunset Overdrive و Dead Rising 3 در ابتدا با چنین قیمتی عرضه خواهند شد و سپس عناوین دیگری به صف Greatest Hits ژاپنی خواهند پیوست. بهتر است هنگام خرید بازی های اکس باکس وان از این پس بیشتر دقت کنید.

DSC_00541

DSC_00503

DSC_00771-1024x681

DSC_00711-1024x681

DSC_00323

DSC_00082

DSC_00682

DSC_00373

DSC_00221

DSC_00242

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • sokot
    sokot | ۱۱ مهر ۱۳۹۴

    هیچ چیز جز پلی استیشن ویتا با اون طراحی 20 وامکانات نابود دلمو نمی سوزونه

    • پیمثخعلقپزم
      پیمثخعلقپزم | ۱۱ مهر ۱۳۹۴

      تو ترول هستی

  • Hesam
    Hesam | ۱۱ مهر ۱۳۹۴

    http://zoomg.ir/2015/10/03/67245/why-microsoft-xbox-kinect-didnt-take-off/
    اینو بخونید جالبه
    --------
    انچارتد کالکشن هم منتشر شد(تو ایران)و با قیمت 215 قابل خرید،به شدت پیشنهاد میکنم تهیش کنید اگه قبلا بازی نکردینش!
    من ک به اندازه موهای سرم تمومشون کردم :-D

    • تایسون
      تایسون | ۱۱ مهر ۱۳۹۴

      با اون لینکت خرابم کردی واقعا... چقد بی رحمی

    • I am payne,max payne...
      I am payne,max payne... | ۱۱ مهر ۱۳۹۴

      اصن منبعت خرابم کرد...business insider...?
      نویسندش کی...محسن وزیری که .... خود اسپنسر می گفت تومب رایدر انحصاری زمانیه خودشو کشت بگه نیست؟!
      ...
      مگه قبلا لیست بازی های کینکتو ندادم...؟
      سال بعد کورتانا میاد...sot یا بازی پرس پلی یا تویست پیکسل که تازگی ها جدا شده از مایکروسافت؟

      • تایسون
        تایسون | ۱۱ مهر ۱۳۹۴

        ولی خارج از این حرفها شما از اون فردٍ محترمه دوستدار ماکروسافت خیلی منطقی تری. دمت گرم. حداقل میشه باهات منطقی بحث کرد برخلاف اون..

    • ZIGZAG
      ZIGZAG | ۱۱ مهر ۱۳۹۴

      خیلی جالبه که تیم ایکس باکس همیشه از سیاست های پلی استیشن الگو بر داری کردن

مطالب پیشنهادی