ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تایزن در قالب تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به بازار ایران آمد

طی سال های اخیر بدون شک سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات مبتنی بر اندروید شرکت گوگل بوده. اما این کمپانی کره ای در اقدامی هوشمندانه و در کنار ساخت محصولات یاد شده پلتفرم ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ مهر ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۲

طی سال های اخیر بدون شک سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات مبتنی بر اندروید شرکت گوگل بوده. اما این کمپانی کره ای در اقدامی هوشمندانه و در کنار ساخت محصولات یاد شده پلتفرم نرم افزاری مختص خودش با نام تایزن را نیز توسعه داده و به تازگی شاهد آن هستیم بنا دارد تا سرمایه گذاری بسیار کلانی را رویش صورت دهد.

تایزن تا به حال در تلفن های هوشمند، تلویزیون ها و... سامسونگ حاضر شده و در اهداف آتی اش تعریف گشته که حضوری گسترده را در انبوهی از گجت های مرتبط به اینترنت اشیا رقم بزند. اکنون کره ای ها خبر داده اند که علاقه مندان ایرانی نیز از این پس فرصت خواهند داشت اسمارت تی وی های مبتنی بر تایزن را خریداری و تجربه ی کاربری مطلوبی از آنها به دست آورند.

برای آشنایی بیشتر با پلتفرم تایزن و تلویزیون های مربوطه اش از شما دعوت به عمل می آوریم بیانیه خبری که از جانب دفتر روابط عمومی سامسونگ در تهران برای دیجیاتو ارسال شده را در ادامه ی مطلب مطالعه نماید.

مدت زیادی از رونمایی سیستم عامل تایزن (Tizen) توسط سامسونگ در دنیا نمی‌گذرد که این سیستم عامل در قالب تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به بازار ایران آمد. سیستم عامل تایزن که پس از سال‌ها تحقیق و توسعه معرفی شده، بنای اصلی مفهوم اینترنت اشیا محسوب می‌شود که اخیراً توسط مدیران ارشد سامسونگ معرفی شده است.

گفتنی است سرمایه‌گذاری عظیمی برای این سیستم عامل انجام شده است، تا جایی که بر اساس اعلام سامسونگ از سال 2016 تا 2017 میلادی تمامی تلویزیون‌های هوشمند این شرکت بازار از سیستم عامل تایزن استفاده خواهند کرد.

سیستم عامل تایزن، نگرانی دوستداران اندروید در مورد سازگاری با اپلیکیشن‌های رایج موجود در بازار را نیز برطرف کرده و از آنجاکه یک سیستم عامل لایه باز (open source) است، امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در آن ممکن است.

شاخصه دیگر تایزن، سرعت بالای این سیستم عامل است که باعث افزایش بهره‌وری و عملکرد بهتر دستگاه‌ها می‌شود. به این ترتیب، محدودیت‌های سیستم عامل قدیمی تلویزیون‌های هوشمند که مبتنی بر لینوکس بوده نیز برطرف شده است؛ همچنین با امکان ارائه اپلیکیشن‌های تخصصی برای این دستگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود با ظهور تایزن تلویزیون مفهومی فراتر از دستگاهی برای تماشای شبکه‌های گوناگون باشد.

در تلویزیون‌های مجهز به تایزن، علاوه بر تفاوت در سیستم عامل، تغییرات زیادی نیز در نمای پنل دسترسی به ویژگی‌های هوشمند دستگاه‌ها وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت همان‌گونه که در بالا نیز اشاره شد سرعت بالای دسترسی به محتوای مورد نظر است که ریموت کنترل پیشرفته این دستگاه کارایی آن را دو چندان کرده است.

با فشردن دکمه اسمارت بر ریموت کنترل، اپلیکیشن‌ها روی نواری در پایین صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود. سهولت در اشتراک‌گذاری محتوا بین تلویزیون و دستگاه‌های هوشمند از دیگر ویژگی‌هایی است که پیشرفت چشم‌گیری در این زمینه به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • علی
    علی | ۲۷ آبان ۱۳۹۴

    در کل مطالب خوبی می نویسید و من فقط نقد و بررسی و مطالب شما و سایت www.yeknam.com رو میخونم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی