ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از مراسم روز سه شنبه مایکروسافت چه انتظاراتی داشته باشیم؟

پس از حدود دو سال انتظار برای موبایل هایی با سخت افزار عالی، روز سه شنبه، ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت تهران مراسم مایکروسافت در شهر نیویورک آغاز خواهد شد؛ رویدادی که برای بخش سخت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ مهر ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

پس از حدود دو سال انتظار برای موبایل هایی با سخت افزار عالی، روز سه شنبه، ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت تهران مراسم مایکروسافت در شهر نیویورک آغاز خواهد شد؛ رویدادی که برای بخش سخت افزاری مایکروسافت تا حد بسیار زیادی سرنوشت ساز است و شاید بتواند این شرکت را دوباره به قسمت بالاتر از بازار موبایل سوق دهد.

حال ویندوز ۱۰ دو ماهی است که از راه رسیده و از طرف دیگر، ویندوز ۱۰ موبایل نیز کم و بیش آماده شده تا در تلفن های همراه لومیا جای گیرد؛ راستش را بخواهید، حال دیگر وقتش است تا رویای مایکروسافت بدل به واقعیت گردد. رویایی که در آن، همه محصولات سخت افزاری این شرکت بر بستر یک پلتفرم نرم افزاری به کارکرد مشغول گردند.

دو تلفن همراه لومیا، سرفس جدید، مایکروسافت بند ۲ و برخی موارد جانبی دیگر همه از بخش هایی هستند که از مراسم روز سه شنبه مایکروسافت انتظار داریم؛ خبرهای بسیار خوبی برای طرفداران مایکروسافت در راه هستند و زمانش رسیده تا عشاق ویندوز فون نیز از سخت افزاری برتر، همانند رقبای اندرویدی خوب بهره جویند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی دقیق تر داشته باشیم به رویدادی که در روز سه شنبه، نادلا قرار است آغازگر نطق اصلی اش باشد.

سرفس پرو ۴

IMG_5647-w600

نسخه سوم از این محصول را می توان یکی از موفق ترین دستگاه های هیبریدی نام برد و کاربران بسیاری برای نسل جدید آن لحظه شماری می کنند. بیراه نیست اگر بگوییم که اپل در سال ۲۰۱۰ به تبلت ها جانی دوباره بخشید اما پس از مدت کوتاهی، هیچ نو آوری برای آنها نداشت و درست در زمانی که دوباره این دسته بندی می رفت تا رو به خاموشی گرود، مایکروسافت از راه رسید و سرفس را معرفی کرد، اندکی بعد نیز نسخه پرو از راه رسید و به طور کامل هویت تبلت ها را دست خوش تحولی عظیم نمود.

نمی توان گفت که سرفس پرو، خطری است برای لپ تاپ ها اما خریداران این روزهای بازار، همواره نیم نگاهی به محصول جدید مایکروسافت نیز دارند چرا که جدا از سخت افزار عالی، از نسخه کامل ویندوز نیز استفاده می کند.

در روز و هفته های اخیر تصاویر بسیار زیادی از تلفن های همراه لومیای جدید منتشر شده اند اما مایکروسافت به خوبی توانسته از درز هر گونه تصویری از سرفس پرو ۴ جلوگیری به عمل آورد. مدیران این شرکت همچنین وعده داده اند که لوازم جانبی که کاربران برای نسل قبلی خریداری کرده اند، با نسل جدید هم به شکل کامل هماهنگی داشته باشد و این به معنای آن است که نباید انتظار طراحی دگرگون شده ای را در سرفس پرو ۴ داشته باشیم. البته شاید هم در این میان معجزه ای رخ دهد، هیچ چیز از مایکروسافت امروزی بعید نیست.

نمایشگر جدید

Surface-White-Cover_Print

به نظر می رسد که اندازه کلی دستگاه، تغییر زیادی نداشته اما این شرکت توانسته حاشیه ها را به بهترین شکل مدیریت کرده و آنها را تا حد زیادی کاهش دهد.

خبرهای دیگری نیز به گوش می رسند که بر اساس آنها، مایکروسافت نمایشگری با رزولوشن 4K یا 5K را در محصول جدید هیبریدی اش جای خواهد داد. در کنار این تغییرات، سرفس پرو ۴ سبک تر و نازک تر از نسل قبلی خود خواهد شد.

استایلوسی ارتقا یافته

sp4late-665x385

یکی از بخش هایی که مایکروسافت همواره برای سرفس به آن افتخار کرده، قلم استایلوس آن بوده است. نادلا مدعیست که این قلم، عملکردی همسان با مداد های معمولی دارد و کاملا حس نوشتن روی کاغذ را برای کاربران شبیه سازی می کند.

از سوی دیگر، در ابتدای سال جاری اهالی ردموند شرکت N-trig را خریدند که در زمینه افزایش کارایی قلم های دیجیتالی فعال است. با چنین رویکردی، می توان انتظار داشت که قلم جدیدی که در روز سه شنبه معرفی می شود، بتواند عملکرد بهتری از نسل قبلی را به ارمغان آورد.

رقیبی برای سنسورهای بیومتریک

windows-hello

برای بهره گیری از ویژگی Windows Hello که مایکروسافت در ویندوز ۱۰ آن را معرفی کرده، باید از دوربین هایی ویژه در محصول سخت افزاری و مبتنی بر ویندوز ۱۰ خود استفاده کنید. حال سرفس پرو ۴ با دوربینی در بخش جلویی خود از راه خواهد رسید که همین ویژگی را به همراه دارد و می تواند عمکرد Windows Hello را ممکن سازد.

در صورتی که این اتفاق رخ ندهد و شاهد استفاده از Windows Hello در سرفس پرو ۴ نباشیم، مایکروسافت احتمالا از یک حسگر اثرا انگشت در تایپ کاور سرفس جدید استفاده خواهد کرد تا کاربران از این طریق به دستگاه خود وارد شوند.

سرفسی شبیه به لپ تاپ؟

surface-pro-3-while-on-start-up (1)

شاید مایکروسافت بتواند یک بار دیگر هیجان زده مان کند و محصولی با نمایشگر بزرگ تر توسعه داده و این دستگاه هیبریدی را بیش از گذشته شبیه به یک لپ تاپ کند. خبر می رسد که این شرکت نمونه ای از سرفس پرو را توسعه داده که از نمایشگری ۱۴ اینچی برخوردار است.

این مدل، مشخصا از سخت افزاری قدرتمند تر بهره خواهد برد و بعید نیست اگر تا ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی را در آن مشاهده کنید. به احتمال زیاد، مایکروسافت برای این مدل، لوازم جانبی دیگری را ارائه خواهد داد.


مایکروسافت بند ۲

همه شرکت ها در حال توسعه گجت های پوشیدنی خود هستند و در میان آنها، مایکروسافت نیز یک استثنا نیست و یک دستبند سلامتی دارد به نام مایکروسافت بند که سال گذشته رونمایی شد. تلاش اول مایکروسافت در زمینه ورود به بازار پوشیدنی ها، آنطور که باید و شاید موفق نبود و محصول توسعه یافته، اندکی ضخیم به نظر می رسید. [فراموش نکنید که با یک دستبند سلامتی طرف هستیم نه ساعت هوشمند]

0001microsoft band  (32)

اکنون و بر اساس تصاویری که مدتی پیش فاش شده بودند، می توان گفت که طراحی نسل دوم این محصول بهتر شده. نسخه دوم دارای یک نمایشگر خمیده و البته بند خمیده می شود که به راحتی دور دست شما بسته می شود. بند نسخه اول به هیچ عنوان راحت نبود و حالتی کاملا خشک داشت.

جدا از تغییر اجمالی در طراحی، می توانیم شاهد بهبود بخش نرم افزاری نیز باشیم. احتمالا مایکروسافت ویژگی های تازه ای را نیز به این قسمت افزوده.


ویندوز ۱۰ و اکس باکس

ویندوز ۱۰ مدتیست که به دست کاربران رسیده و می توانند از آن استفاده کنند اما این همه داستان نیست. جدا از بروز رسانی هایی که به شکل مکرر برای این پلتفرم ارسال می شوند، مایکروسافت یک آپدیت نرم افزاری بزرگ را نیز برای ماه نوامبر مشخص کرده. در کنفرانس روز سه شنبه خواهیم شنید که این آپدیت نرم افزاری، دقیقا شامل چه بخش هایی خواهند بود.

دارندگان موبایل های لومیا نیز خواهند شنید که در چه زمانی می توانند تلفن همراه خود را به ویندوز ۱۰ موبایل بروز رسانی کنند؛ این موضوع نباید زیاد به طول انجامد.

xbox-windows10-hero (1)-970-80

خبرهای دیگری نیز در مورد اکس باکس منتشر خواهند شد؛ ویندوز ۱۰، در ماه نوامبر برای اکس باکس وان از راه می رسد و باز هم باید انتظار داشت که اهالی ردموند خبرهای تازه تری را در مورد این بروز رسانی عنوان کنند. در این میان شاید حتی شاهد رونمایی از نمونه ای جدید از اکس باکس باشیم که نازک تر و کوچک تر شده. چنین احتمالی بسیار اندک است اما در صورت رخ دادن آن، می تواند بدل به یکی از بزرگ ترین شگفتی های مراسم مایکروسافت گردد.


لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ XL

Lumia-950-L-and-Lumia-950-XL-R

همانگونه که می دانید، ویندوز ۱۰ در ابتدای سال جاری رونمایی شد و حالا نسخه نهایی اش نیز از راه رسیده. این کنفرانس نیز اولین مراسمی است که در آن، سخت افزارهای اختصاصی مرتبط با ویندوز ۱۰ معرفی خواهند شد. حالا، بالاخره زمانش رسیده تا علاقه مندان به موبایل های ویندوزی قادر شوند محبوبی را که مدت ها در انتظارش بوده اند را به شکل رسمی ملاقات کنند.

زبان طراحی پرچمداران مایکروسافت آشنا به نظر می رسد و تصاویر فاش شده، تا کنون به خوبی توانسته اند ظاهر این موبایل ها را به نمایش بکشند. بیایید نگاهی داشته باشیم به قابلیت و ویژگی هایی که انتظار داریم در آنها مشاهده کنیم.

ویندوز Hello

هیجان انگیز ترین قسمت داستان پرچمدارهای جدید، جاییست که مایکروسافت می خواهد اپل و گوگل را با اقدامی جالب جا گذاشته و روی استفاده از حسگرهای اثر انگشت خطی قرمز کشد و یک راست به سوی استفاده از تکنولوژی های بالاتری رود.

با «ویندوز هلو»، موبایل های تازه مایکروسافت قادر هستند با شناسایی صورت شما، اجازه دهند تا وارد محیط موبایلتان شوید چنین اقدامی درعمل بسیار راحت تر از حسگرهای اثر انگشت است.

پیوستگی یا Continuum

build-continuum-w600

در کنفرانس های گذشته، مایکروسافت این قابلیت را رونمایی کرده اما در عصر روز سه شنبه، آن را توسط موبایل های جدید به نمایش خواهد گذاشت.

Continuum در واقع قابلیتی است که موبایل شما را تبدیل به سخت افزاری کامپیوتری می کند. با استفاده از یک دانگل مخصوص، نمایشگر، کیبورد و ماوس را به موبایل متصل می کنید و از آن همانند یک کامپیوتر ویندوزی استفاده می نمایید. رابط کاربری و نرم افزارهای مایکروسافت نیز در این میان و پس از اتصال به نمایشگر بزرگتر، تغییر شکل داده و خود را برای اندازه نمایشگری که به دستگاه متصل کرده اید هماهنگ می کنند.

مشخصات موبایل ها

Screen-Shot-2015-09-30-at-4.28.31-PM

نمونه XL، نسخه ای با صفحه نمایش بزرگ تر از لومیا ۹۵۰ است که از نمایشگری ۵.۷ اینچ استفاده می کند. دوربینی که در بخش پشتی موبایل ها قرار گرفته ۲۰ مگاپیکسلی است و هر دو تلفن همراه نیز از پورت USB-C بهره می برند. حافظه RAM برابر با ۳ گیگابایت و حافظه داخلی ثابت دستگاه نیز در مدل های پایه برابر با ۳۲ گیگابایت است.

تفاوت اصلی این دو دستگاه، در اندازه نمایشگر و همچنین پردازنده هایشان است. لومیا ۹۵۰ از نمایشگری ۵.۲ اینچ استفاده می کند با چیپست اسنپدراگون ۸۰۸، در حالی که نسخه بزرگ تر، مجهز به اسنپدراگون ۸۱۰ شده است.

لوازم جانبی برای لومیاهای جدید

برعکس سال های گذشته که این محصولات صرفا شامل چند قاب و یا اسپیکر بلوتوث می شدند، امسال به نظر می رسد که شرکت یاد شده در تلاش بوده تا لوازم جانبی رنگارنگی را برای پرچمداران خود تدارک ببیند.

گفته می شود که نسخه XL از لومیا ۹۵۰، از قلم هوشمند سرفس پشتیبانی خواهد کرد و در قاب کاور آن نیز بخشی تعبیه شده که کاربر می تواند به راحتی دسترسی به اعلان هایش داشته باشد.

Lumia-950-L-and-Lumia-950-XL-R-1

همچنین پشتیبانی از قلم هوشمند، می تواند Lumia 950 XL را تبدیل به رقیبی برای سری نوت سامسونگ کند. وسیله جانبی دیگری که معرفی خواهد شد، داک یا دانگل مخصوص ویژگی «پیوستگی» است که اندکی بالاتر در موردش توضیح دادیم. به جای نام «داک Continuum»، گفته می شود که مایکروسافت از نام Display Dock بهره گرفته و آن را با استانداردهای USB-C و USB های معمولی هماهنگی نموده تا بتوانید هم موبایل، و هم ماوس - کیبورد خود را به آن متصل سازید. این محصول همچنین از یک DisplayPort بهره مند است که می توانید به واسطه آن، نمایشگر را به تلفن همراه متصل کنید.


Build2015_Satya Nadella_FINAL_print

همانگونه که ذکر کردیم، مراسم مایکروسافت در روز سه شنبه، چهاردهم مهر ماه، ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران آغاز خواهد شد و مانند همیشه خواهید توانست به وسیله پوشش ویژه دیجیاتو، از آخرین اخبار این کنفرانس اطلاع کسب نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • جبار سینک ظرف شویی
    جبار سینک ظرف شویی | ۱۷ مهر ۱۳۹۴

    انتظار خاصی ندارم،

    از یه شرکت دسته سوم در زمینه موبایل و تکنولوژی با کارمندانی با هوش پایین چه انتظاراتی میشه دشت..

  • arsham
    arsham | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    دیوان خواهشا اکانت های ساپورتت رو حذف کن با این کارا فقط اوضاع سایت رو خراب تر میکنی
    اون کسایی که دنبال پست های تو میگردن واسه منفی دادن دنبال پست های منم هستن این عده فکر میکنن اگه از شعورشون استفاده کنن در انتها مجبور میشن از شعور نداشته خانوادگیشون قرض بگیرن/ بی خیال این عده باش البته منظورم شخص خاصی نیست!!!

    • Life is sh!t , LG
      Life is sh!t , LG | ۱۷ مهر ۱۳۹۴

      آقا توروخدا به این دوتا جیگر گوشه میکروسفتی مثبت بدین، لا اقل نمیدین منفی ندین.. ببینید مجبور بیستا ای دی بسازن تا کمبوده توجه رو به صورت خودجوش جبران کنن و به خودشون مثبت بدن و مثله......ذوق کنن،
      خاهشن بهشون منفی ندین،، کم توجهی کنین اما منفی ندین.. خیلی حساسن رو تایید شدنشون نزد سایرین..
      یو دیدی رفتن ی گوشه افتادن معتاد شدنا..!

      از ما گفتن بود.

  • sina
    sina | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    مایکروسافت امسال ترکوند بازارو
    تا دو ساله دیگ جای اندروید رو میگیره

    http://www.speed-graphic.ir

    • پدرام شیرازی
      پدرام شیرازی | ۱۸ مهر ۱۳۹۴

      باشه، فقط زیاد نترکونه که بوش همه جارو برمیداره..

      تیز بگو بلااااا.. {بلانسبت که جای اندروید کبیر رو بتونه بگیره}
      میکروسفت که خوبه،، اپل هم نمیتونه جاشو بگیره.
      بهتره این عزیزان وقت خودشون رو صرف تحقیق و توسعه محصولاتشون بکنن جای اینکه بخوان این همه هزینه و وقت صرف کنن واسه ی کار محال و غیره ممکن، اینجوری منزوی تر از اینی که هستن میشن..
      اندروید دیگه جاشو تثبیت کرده و جایگزینی هم نداره.

  • کامران
    کامران | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    هیچ انتظاری از ماکروسافت نداریم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی