ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سلطه مایکروسافت بر دنیای تکنولوژی دقیقا از چه زمانی پایان یافت؟

این روزها ظاهرا بزرگان دنیای فناوری آستین های خود را بالا زده اند تا مشکلاتی مشترک را از پیش پای بشر بردارند و همگی برای دستیابی به اهدافی یکسان تلاش می کنند. مایکروسافت یکی از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

این روزها ظاهرا بزرگان دنیای فناوری آستین های خود را بالا زده اند تا مشکلاتی مشترک را از پیش پای بشر بردارند و همگی برای دستیابی به اهدافی یکسان تلاش می کنند. مایکروسافت یکی از نامداران این صنعت است که البته جایگاه قدرتمند 10 سال قبل خود را ندارد؛ در آن دوران تصور وجود کامپیوترهای شخصی که بر پایه سیستم عامل دیگری غیر از ویندوز عمل کنند تقریبا غیر ممکن بود.

حالا اما محاسبات شخصی فراتر از سیستم های دسکتاپی و لپ تاپ هاست و حرف از دستگاه های دیگری نظیر تلفن های هوشمند، تبلت ها و حتی کامپیوترهای پوشیدنی در میان است.

بندیکت ایوانس از تحلیلگران شرکت اندرسون هوراویتز روز گذشته جدولی را در توئیتر منتشر کرد که نشان می دهد دقیقا از چه زمانی مایکروسافت جایگاهش را به عنوان بازیگر مسلط بر صنعت تکنولوژی دنیا از دست داد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

HTC-One-A9-Aero

جدول بالا سهم کلی مایکروسافت از فروش کامپیوترهای شخصی در سال های گذشته را نشان می دهد. در ژوئن سال 2007 میلادی، یعنی زمانی که نخستین دستگاه آیفون معرفی شد مایکروسافت تقریبا سهم 100 درصدی از بازار کامپیوترهای شخصی را در اختیار داشت.

چهار سال بعد اما، یعنی در ژوئن سال 2011 میلادی این سهم به رقم 50 درصد تنزل یافت و از این زمان به بعد بود که سقوط مایکروسافت روندی صعودی یافت و iOS و اندروید نیز سهم خود از کامپیوترهای دارای قابلیت اتصال به اینترنت را بالا بردند و در عین حال تلاش های اهالی ردموند برای اعلام حضور در این حوزه از طریق تلفن های هوشمند به شکست انجامید.

مجددا باید تاکید کنیم که هیچیک از این موارد به معنای خارج شدن مایکروسافت از بازی نیست: سیستم های دسکتاپی و لپ تاپی این شرکت همچنان اهمیتی قابل ملاحظه دارند و ویندوز نیز پلتفرم شماره یک در این دستگاه ها محسوب می شود. اما روشن است که کمپانی مورد بحث دیگر بر دنیای فناوری حکمرانی نمی کند و سلطه آن از سال ها قبل (یعنی 2011) پایان یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • گلمراد
    گلمراد | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    ماکروسافت دیر خودش رو با شرایط جدید وقف داد.ولی ساتیا خوب داره عمل میکنه.(به جز ساخت پرچمدار پلاستیکی!هرچقدر هم خوب باشه مردم فلز رو به پلاستیک ترجیح میدن)
    در کل به اینده ماکروسافت امیدوارم و به نظر من تا ۱۰ سال دیگه اپل و ماکروسافت تبدیل به دو غول بزرگ تکنولوژی تو دنیا میشن.

  • H
    H | ۱۲ مهر ۱۳۹۴

    دلقك اعظم ! بالمر

    https://m.youtube.com/watch?v=WAOVZ70QltY

  • bond
    bond | ۱۲ مهر ۱۳۹۴

    اتفاقا بازی داره کم کم شروع میشه
    بازار لپ تاپ ها و تبلت ها داره کم تر و کمتر میشه و
    بازار تبلت پی سی ها داره افزایش پیدا میکنه یعنی هر دو بازار
    داره تبدیل میشه به یک بازاری که هم قدرت لپ تاپ و هم قابلیت تبلت رو داشته باشه جایی که مایکروسافت با سرفس تو قله ایستاده
    و شرکت های رقیب هم متوجه این قضیه هستند و میخواهند خودشون رو وارد این بازار کنند { ایپد پرو . گوگل پیکسل}
    ...

    • bond
      bond | ۱۲ مهر ۱۳۹۴

      ...
      پاشنه اشیل مایکروسافت گوشی های هوشمند هست
      که اون هم مایکرو با تصمیم عاقلانه خودش میخواد از قدرت ویندوز استفاده کنده (بیش از 1.5 بیلیون کاربر) تا ویندوز موبایل رو بیاره تو بازی که حالا زمان مشخص خواهد کرد که تو این بازی هم پیروز خواهد شد یا نه
      :smile:

  • امیر
    امیر | ۱۲ مهر ۱۳۹۴

    سلام دیجیاتو بررسی آیفون 6s رو نمی ذاری؟

  • ALI-R
    ALI-R | ۱۲ مهر ۱۳۹۴

    خوشم میاد یه عکس از استاد در حالت عادی هم گیر نمیاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی