ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست اسنپدراگون در تلفن همراه اکسپریا Z5 Compact مشکل ساز شد

اگرچه سونی در زمان استفاده از اسنپدراگون ۸۱۰ در تلفن های همراه اکسپریا +Z3 و Z4 به مشکلات بسیاری برخورد اما دوباره در نسل جدید پرچمداران خود از همان سیستم-بر-چیپ بهره گرفته که این امر، اندکی موجب ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ مهر ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

اگرچه سونی در زمان استفاده از اسنپدراگون ۸۱۰ در تلفن های همراه اکسپریا +Z3 و Z4 به مشکلات بسیاری برخورد اما دوباره در نسل جدید پرچمداران خود از همان سیستم-بر-چیپ بهره گرفته که این امر، اندکی موجب تعجب است.

اکنون برخی منابع چینی خبر می دهند که تلفن همراه اکسپریا Z5 کامپکت با مشکل گرمایش بیش از حد و کاهش عملکرد نمایشگر تاچ رو به رو شده. در ادامه با دیجیاتو باشید.

Sony-Xperia-Z5-Premium-Dual-Heatpipes-Thermal-Paste

چندی پیش، تصویری منتشر شد از قطعات داخلی نسخه پریمیوم Z5 که نشان دهنده استفاده سونی از دو مجرای خنک کننده مجزا برای چیپست این تلفن همراه بود. در واقع این دو مجرا، به شکل مستقیم روی چیپست اصلی فرود آمده و از ایجاد گرمای بیش از اندازه توسط آن جلوگیری به عمل می آوردند. حال مشخص نیست که آیا سونی از این روش در هر سه تلفن همراه خانواده Z5 بهره گرفته یا چنین سیستم خنک کننده ای، صرفا متعلق به نسخه پریمیوم است.

در این میان، گزارشات تازه ای از کشور چین منتشر شده اند مبنی بر اینکه نسخه کامپکت از Z5، با مشکل ایجاد حرارت بیش از اندازه رو به روست. گفته می شود زمانی که حرارت موبایل بالا می رود، عملکرد تاچ نمایشگر دچار مشکلاتی گشته و به خوبی به لمس انگشت کاربر عکس العمل نشان نداده و با تاخیرهای بسیاری در انجام کارها همراه می گردد. گزارش شده که در برخی موارد، نمایشگر تاچ به شکل کلی از کار افتاده و برخی کاربران اظهار داشته اند که روشن و خاموش کردن کلی دستگاه نیز حل کننده این مشکل نبوده است.

سونی می تواند با یک آپدیت نرم افزاری مشکل ایجاد حرارت بیش از اندازه را حل کند اما مسئله اینجاست که در این صورت، عملکرد چیپست باید دست خوش تغییر گشته و کاهش پیدا کند که به طور کلی، مسئله استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ را زیر سوال می برد. سونی می توانست به جای کاهش قدرت نسخه ۸۱۰، از  اسنپدراگون ۸۰۸ استفاده کرده و با این مشکلات نیز رو به رو نگردد. اکنون به نظر می رسد سازندگانی نظیر ال جی که برای پرچمداران خود به سراغ اسنپدراگون ۸۰۸ رفته اند، کار صحیح تری را انجام داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (105 مورد)
  • سامسوسک سوزون
    سامسوسک سوزون | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    سوزش تون رو درک میکنم دوستان خوب دیجیاتو یا بهتر بگم سامیاتو.این دفعه سوزشتون با آب ریختن هم حل نمیشه.سونی جوری سوزونده شما رو که اثراتش تو این مطالب مزخرف مشهوده.زنده باد سامورایی کبیر.sony make blieve

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی