ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارمند سابق گوگل از تجربه مالکیت تصادفی یک دقیقه ای بر دامنه Google.com می گوید

Sanmay Ved نام یکی از کارکنان پیشین گوگل است که در تاریخ ۷ مهر دامنه Google.com را به مبلغ ۱۲ دلار خریداری کرد و تا پیش از اینکه غول جستجو متوجه موضوع شود، حدود ۱ ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۲ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

Sanmay Ved نام یکی از کارکنان پیشین گوگل است که در تاریخ ۷ مهر دامنه Google.com را به مبلغ ۱۲ دلار خریداری کرد و تا پیش از اینکه غول جستجو متوجه موضوع شود، حدود ۱ دقیقه مالکیت این آدرس را در اختیار خود داشت.

این شخص می گوید در تاریخ یاد شده در حال مرور دامنه های قابل خرید روی سرویس Google Domains بوده که متوجه می شود پر ترافیک ترین آدرس اینترنتی جهان نیز با قیمت ناچیزی قابل خرید است.

کارمند پیشین شرکت ساکن مانتین ویو می گوید در ابتدا به نظر می رسید اشتباهی رخ داده باشد، اما روند خرید دامنه و انتقال مالکیت بدون مشکل انجام شد و به همین سادگی Sanmay Ved نام خود را هرچند برای لحظاتی، به عنوان مالک مشهور ترین دامنه اینترنتی جهان به ثبت رساند.

وی می گوید پس از این اتفاق صفحه جستجوی معمول گوگل برایش تغییر کرد، ابزارهای وب مستر پدیدار شدند و پیام هایی که مخاطبشان مالک گوگل دات کام بودند به نمایش در آمدند.

ظاهرا در این میان پیام هایی حاوی اطلاعات محرمانه و داخلی شرکت نیز وجود داشته اند که البته Sanmay Ved آنها را در اختیار تیم امنیتی گوگل قرار داده است.

کارمند سابق گوگل در فرصت کوتاه خود اسکرین شات هایی تهیه کرد و در نهایت نیز با دریافت پیغامی مبنی بر اینکه دامنه مورد بحث قابل انتقال نیست، مبلغ ۱۲ دلار به حساب وی بازگردانده و تجربه شیرین به پایان رسید، تجربه کوتاه مالکیت یک دقیقه ای بر Google.com که Sanmay Ved آن را غیر قابل فراموش کردن می داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • AFSHIN
    AFSHIN | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    این مطلب نمی تونه صحت داشته باشه.
    چون اولا که گوگلی ها آنقدر احمق نیستند که دامنه شان را تمدید نکنند
    و نیز اگر دامنه تمدید نشه که گوگل از کار می افته! و می دانیم که از کار نیفتاده است.

  • مهمان
    مهمان | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    چه جالب

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی