ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد ویندوز ۱۰ در ماه دوم پس از عرضه با کاهشی قابل توجه رو به رو بوده است

بر اساس اعداد و ارقام منتشر شده از سوی موسسه آماری NetApplications، در ماه اول پس از عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰، سهم این سیستم عامل در میان بازار پلتفرم های به کار رفته در کامپیوترهای شخصی به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

بر اساس اعداد و ارقام منتشر شده از سوی موسسه آماری NetApplications، در ماه اول پس از عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰، سهم این سیستم عامل در میان بازار پلتفرم های به کار رفته در کامپیوترهای شخصی به شکل جهانی، به ۵.۲۱ درصد رسید؛ رقمی که دستیابی به آن صرفا در یک ماه، عالی بود اما اکنون خبر می رسد که در ماه دوم، یعنی سپتامبر، مایکروسافت چنین سرعتی را تجربه نکرده.

در واقع سهم ویندوز ۱۰ در ماه سپتامبر صرفا ۱.۴۲ درصد افزایش داشته و اکنون به طور کلی، به ۶.۶۳ درصد رسیده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شاید به نظرتان برسد که کاهش یافتن سرعت به این شکل، برای مایکروسافت چندان جالب نبوده اما باید خاطر نشان کرد که چنین امری، عادیست و ویندوز های ۷ و ۸ نیز با همین مسئله رو به رو بوده اند.

زمانی که ویندوز ۷ معرفی شد، در مقطع زمانی کوتاهی ۵۶.۵۳ کاربران به آن نقل مکان کردند اما مدتی بعد، این آمار صرفا به ۵۷.۶۷ درصد افزایش پیدا کرد. داستان ویندوز ۸ نیز مشابه است؛ ماه اول ۱۰.۷۲ درصد کاربران، ماه دوم ۱۱.۳۹ درصد.

به طور کلی می توان نتیجه گیری کرد که کاربران ویندوز همواره در ماه ابتدایی عرضه یک نسخه جدید از این سیستم عامل، علاقه بسیار بیشتری به آن نشان می دهند اما پس از ماه اول، رشد سرعت نسخه تازه ویندوز با کاهش قابل ملاحظه ای رو به رو می شود که دست کم در این پلتفرم، تبدیل به یک روند کاملا عادی شده.

لازم به اشاره است که در هفته گذشته خبر رسیده بود که این نسخه از سیستم عامل ویندوز اکنون در بیش از ۱۰۰ میلیون کامپیوتر شخصی در حال اجراست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • داداش رضا
    داداش رضا | ۱۷ مهر ۱۳۹۴

    ملت دارن از گشنگی میمیرن شما سروران درباره چی بحث میکنین....!!!!! خوش به حالتون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی