ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان مشاهده فرایند تکثیر ویروس HIV در بدن فراهم گردید

سرعت و توانایی انتشار ویروس اچ آی وی در بدن مدت هاست که دانشمندان و پژوهشگران علم پزشکی را در حیرت فرو برده است. حالا اما تیمی از محققین این رشته از دانشگاه Yale موفق ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

سرعت و توانایی انتشار ویروس اچ آی وی در بدن مدت هاست که دانشمندان و پژوهشگران علم پزشکی را در حیرت فرو برده است. حالا اما تیمی از محققین این رشته از دانشگاه Yale موفق شده اند که برای نخستین بار حرکت این رترو ویروس در بدن یک موش را ثبت و ضبط کنند.

این تیم برای علمیاتی کردن ایده خود، ویروس اچ آی وی را با استفاده از رنگ های فلورسانت علامت گذاری کردند و سپس آن را به غدد لنفاوی موش تزریق نمودند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این غدد در اصل مقر اصلی سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند. به گفته والتر ماز استادیار بیماری های میکروبی دانشگاه Yale و یکی از مولفان ارشد این مقاله روند تکثیر و رشد ویروس HIV کاملا با آنچه همه تصور می شود، فرق دارد.

ویروس اچ آی وی پس از ورود به بدن، خود را به سلول های ایمنی (ماکروفاژ) که مسئولیت مصرف کردن ذرات بیگانه و سلول های مرده را دارند، متصل می کند.

اما این سلول ها تنها یک وسیله نقلیه موقتی محسوب می شوند و در مرحله بعدی لازم است که ویروس از آنها جدا شده و خود را به نوع نادری از سلول های B متصل کند که وظیفه تولید آنتی بادی را بر عهده دارند.

این سلول ها قادرند بین سیستم لنفاوی و بافت های پیرامونی آن حرکت کنند. سلول های B در اصل نقش نوعی ردای نامرئی کننده را برای این ویروس ایفا می کنند و از آنها در برابر دیگر مکانیزم های دفاعی بدن محافظت خواهند نمود. به این ترتیب ویروس اچ آی وی می تواند با سرعت در میان باقی اندام ها تکثیر شود.

این کشف در نهایت می تواند دانشمندان را به یافتن راهکارهایی برای آرام تر نمود فرایند حرکت ویروس رهنمون کند یا اینکه حتی به ابداع روشی برای پیشگیری از آلوده شدن سلول های ایمنی یا همان ماکروفاژها بیانجامد. گفتنی است نتایج حاصل از تحقیقات پژوهشگران دانشگاه Yale در نشریه ساینس منتشر گردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • drona
    drona | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    بلا به دور!

  • زاخار
    زاخار | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    وای خدایا!!!
    این واقعیه؟؟؟؟!!!!
    مو روی بدن ادم سیخ میشه لامصب!!!
    ولی خیلی راحت با سالم زندگی کردن میشه ازش پیشگیری کرد

مطالب پیشنهادی