ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند Mi Note 2 احتمالا نخستین دستگاه تمام فلز شیائومی خواهد بود

یکی از پر فروش ترین تلفن های هوشمند شیائومی Mi Note نام دارد که ظاهرا قرار است به لحاظ امکانات و مهم تر از همه، جنس بدنه اش دستخوش تغییراتی قابل توجه شود. جزئیات فاش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

یکی از پر فروش ترین تلفن های هوشمند شیائومی Mi Note نام دارد که ظاهرا قرار است به لحاظ امکانات و مهم تر از همه، جنس بدنه اش دستخوش تغییراتی قابل توجه شود.

جزئیات فاش شده در مورد نسخه جدید این دستگاه که ظاهرا شیائومی Note 2 نام دارد نشان می دهد تلفن هوشمند مورد بحث احتمالا بدنه ای تمام فلزی خواهد داشت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته شیائومی نخستین شرکتی نیست که تصمیم می گیرد چنین رویکردی داشته باشد (تلفن های هوشمند سری One M اچ تی سی و آیفون های اخیر نیز دستخوش چنین تغییری شدند) با این همه، این اولین تلفن هوشمند شرکت مورد بحث خواهد بود که بدنه ای تمام فلزی خواهد داشت و این تغییر قطعا با استقبال گرم کاربران آن روبرو می شود.

تلفن هوشمند شیائومی Mi Note بیشتر از پلاستیک ساخته شده و لبه هایی از جنس فلز دارد و در قسمت پشت آن نیز از شیشه استفاده شده است. اما روشن است که بدنه ای از جنس تمام فلز قطعا می تواند ظاهری مدرن و اعلا به این دستگاه بدهد.

در باب مشخصات این موبایل هم باید بگوییم که طبق اعلام منابع خبری، می نوت 2 شیائومی مجهز به یک نمایشگر 5.7 اینچی با رزلوشن 1920 در 1080 پیکسل الی 2560 در 1440 پیکسل (2K) خواهد بود و از جدیدترین چیپست کوالکام یعنی اسنپدراگون 820، چهار گیگابایت رم و حداقل 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد.

حرفی از درگاه کارت حافظه میکرو اس دی برای این موبایل به میان نیامده است اما با در نظر داشتن جای خالی آن در نسخه قبلی، اگر چنین امکانی برای آن در نظر گرفته شده باشد بسیار مطلوب خواهد بود. همچنین پیش بینی می شود دوربین اصلی این دستگاه 13 یا 16 مگاپیکسلی باشد.

علاوه بر اینها، برخی شایعات نیز حکایت از آن دارند که تکنولوژی اثر انگشت فراصوت کوالکام نیز برای این نسخه در نظر گرفته شده باشد. برخلاف حسگرهای معمولی تشخیص اثر انگشت که در پرچمدارانی نظیر گلکسی نوت 5 و آیفون 6 اس مورد استفاده قرار گرفته اند و به یک سطح یا دکمه اختصاصی برای لمس کردن و قفل گشایی دستگاه نیاز دارند، تکنولوژی تشخیص فراصوتی کوالکام مستقیما در زیر نمایشگر کار گذاشته می شود و تمام کاری که باید انجام دهید این است که نمایشگر را لمس نمایید تا دستگاه قفل گشایی شود.

به کار گیری این تکنولوژی مبتکرانه قطعا می تواند به نفع شیائومی باشد چراکه دیگر نیازی به در نظر گرفتن فضای مجزا برای این منظور نخواهد بود و کل فضای جلویی دستگاه به نمایشگر آن اختصاص می یابد.

ظاهرا قرار است که این موبایل در اوایل سال 2016 رونمایی شود اما انتظار می رود که در روزهای آتی شاهد انتشار اطلاعات و تصاویر بیشتری از آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علی
    علی | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    گل گفتی

  • س
    س | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    معلوم شد شیائومی کی میخاد محصولاتش وارد ایران بشه ؟ خبرشو خوندم با همراه اول قرارداد بسته برای وارد کردن گوشیاش به بازار ایران !!! کی قراره وارد بشه ؟

    • ihossein
      ihossein | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

      داداش مطمئن باش بیاد قیمتش خیلی بالاست،فکر نکن اونجا ارزونه بیاد اینجا هم ارزونه

  • Nima
    Nima | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    این شیائومی آینده روشنی داره

  • macdos
    macdos | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    جالبه، فکر میکردم اولین گوشی تمام فلزیش MI5 باشه! اگر خبر درست باشه پس MI5 باز هم از پلاستیک برای قاب پشتی استفاده میکنه

مطالب پیشنهادی