ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بالاخره اپل مشکل آپدیت کم حجم اپلیکیشن ها در iOS 9 را حل کرد

تا پیش از iOS 9، کاربران برای بروز رسانی کردن اپلیکیشن هایشان در آیفون و آیپد مجبور بودند تا همه حجم اپ مورد نظر را دوباره دریافت کنند. در کنفرانس WWDC 2015 اپل وعده داد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۰:۱۵

تا پیش از iOS 9، کاربران برای بروز رسانی کردن اپلیکیشن هایشان در آیفون و آیپد مجبور بودند تا همه حجم اپ مورد نظر را دوباره دریافت کنند. در کنفرانس WWDC 2015 اپل وعده داد که با یک ویژگی جدید، قابلیتی را در اختیار توسعه دهندگان خواهد گذاشت تا بتوانند بسته های بروز رسانی کوچکی برای اپلیکیشن های خود تدارک ببینند.

به طور کلی قرار بود از همان ابتدای شروع به کار iOS 9، شاهد چنین رویکردی باشیم اما به دلیل برخی باگ ها، اپل این قابلیت را از دسترس توسعه دهندگان خارج کرد و عنوان نمود به دلیل تداخلی که این ویژگی با فضای ابری iCloud پیدا می کند، فعلا امکان استفاده از این قابلیت وجود ندارد.

حال اما کمپانی مورد بحث به توسعه دهندگان خبر داده که مشکل را حل نموده و آنها می توانند بسته های بروز رسانی کوچک تر را برای اپلیکیشن هایشان تدارک ببینند. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت، کاربر باید از iOS 9.0.2 یا نسخه های بعدی بالاتر بهره گیرد.

راستش را بخواهید این قابلیت نام چندان مشخصی ندارد و خود اپل تا کنون، هم با اسم App Thinning از آن یاد کرده و هم با نام App Slicing؛ به هر حال، این ویژگی برای کاربرانی که تصمیم به خرید آیفون های ارزان تر ۱۶ گیگابایتی دارند می تواند بسیار مفید واقع گردد. این در حالیست که در سال جاری، بیشتر پرچمداران اندرویدی با فضای ذخیره سازی حداقل ۳۲ گیگابایت توسعه یافتند و قابلیت دریافت بسته های کوچک بروز رسانی نیز از مدت ها پیش در فروشگاه پلی از گوگل مهیا شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Mr.EN
    Mr.EN | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    ینی تا الان این قابلیتو نداشت؟ جای تعجب داره.

  • دِراگون
    دِراگون | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    وقتى نميشه از اپ ها با آيتونز ديگه بك آپ گرفت ديگه چه فايده

  • بــــی طَـــرَف
    بــــی طَـــرَف | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    قابلیت خوبیه.

    نامربوط:
    میگم توجه کردید Swift 2 (زبان جدید اپل) چقدر اپلیکیشن رو سبک میکنه؟! یه اپ 50 مگ بود دیدم شده 15 مگ!!! خودم هم تعجب کردم!

    • Morteza
      Morteza | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

      اکثر حجم برنامه ها به resource ها مربوط هست ، مثل عکس ها ، صوت ها ، انیمیشن ها و ...
      و معمولا کد برنامه درصد خیلی کمی از حجم برنامه حساب میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی