ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک هوشمند سامسونگ امکاناتی به مراتب پیشرفته تر از گوگل گلس خواهد داشت

گوگل گلس با هیجانی وصف نشدنی معرفی شد و شرکت سازنده اش برنامه های زیادی برای فروش آن و عرضه اش به بازارهای مختلف دنیا داشت. در هر صورت پروژه گلس با شکست روبرو شد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

گوگل گلس با هیجانی وصف نشدنی معرفی شد و شرکت سازنده اش برنامه های زیادی برای فروش آن و عرضه اش به بازارهای مختلف دنیا داشت.

در هر صورت پروژه گلس با شکست روبرو شد و فروش آن متوقف گردید تا مهندسان گوگل بار دیگر به شکلی دقیق تر در مورد استراتژی محصول مورد بحث فکر کنند.

این پروسه ای است که هم اکنون در گوگل انجام می شود و مشخص نیست که چه زمانی نسخه دیگر گلس رونمایی می شود. از طرف دیگر، بارها و بارها شاهد انتشار این گزارش بوده ایم که سامسونگ نیز به ساخت عینک هوشمند خود فکر می کند و تا کنون پتنت های محتلفی را به ثبت رسانده که این مساله را ثابت می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این شرکت کره ای اخیرا پتنت های جدیدی را به ثبت رسانده که نشان می دهد عینک هوشمند آن مجهز به امکاناتی به مراتب پیشرفته تر در قیاس با گوگل گلس است.

به لطف یکی از این امکانات کاربران می توانند با عکس های سه بعدی بازتاب شده توسط اسمارت گلس تعامل داشته باشند و مثلا برای شماره گیری یک کیبورد مجازی را در فضای مقابل به خود ایجاد نمایند، پیام ارسال کنند و حتی با کلیدهای یک پیانوی مجازی موسیقی بنوازند.

پتنتی که اخیرا توسط این شرکت به ثبت رسیده نشان می دهد که اسمارت گلس سامسونگ برای ایجاد یک اینترفیس مجازی از دو دوربین بهره می برد و کاربران به لطف این قابلیت می توانند با اپلیکیشن ها و سرویس ها به همان شیوه ای تعامل داشته باشند که با تلفن های هوشمند کار می کنند.

مهندسان سامسونگ همچنین به روشی برای بازتاباندن اشیاء واقعیت افزوده روی اجسام فیزیکی و سپس تعامل با آنها از طریق اپلیکیشن ها و سرویس ها دست یافته اند.

برای نمونه اگر کاربر بخواهد یک تماس صوتی برقرار کند یا پیامی را ارسال کند می تواند کیبورد را با فاصله تنها 10 سانتی متر از گلس روی مچ خود ایجاد نماید، سپس با استفاده از انگشتان دست دیگرش با دکمه های این کیبورد کار کند.

از همین تکنیک می توان برای ارسال پیام های متنی و حتی کار کردن با کلیدهای یک پیانوی مجازی بهره گرفت. البته به یاد داشته باشید که این تکنولوژی هم اکنون صرفا در پتنت ها وجود دارد و مشخص نیست که آیا سامسونگ واقعا قصد تولید یک عینک هوشمند اختصاصی را دارد یا خیر اما اگر واقعا بخواهد محصولی با این مشخصات بسازد باید بگوییم که به مراتب از محصول گوگل پیشرفته تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • arsham
    arsham | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    دنیای امروز کم کم داره شبیه دنیای گزارش اقلیت میشه

  • H A M E D
    H A M E D | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    تجربه نشون داده سامسونگ وقتی یه چیز جدید میزنه بعد از 2-3 نسل یه چیز درست و حسابی ازش در میاد
    نسخه های اولی بیشتر جنبه معرفیش رو دارن

مطالب پیشنهادی