ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت سرفس پرو 4 را رسما معرفی کرد

امسال شرکت های زیادی اقدام به معرفی محصولاتی شبیه به سرفس پرو 4 کردند که از آن جمله می توان به آیپد پروی اپل و تبلت هیبریدی گوگل به نام پیکسل سی اشاره نمود، اما ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۶

امسال شرکت های زیادی اقدام به معرفی محصولاتی شبیه به سرفس پرو 4 کردند که از آن جمله می توان به آیپد پروی اپل و تبلت هیبریدی گوگل به نام پیکسل سی اشاره نمود، اما امروز بالاخره الگو و طلایه دار تمامی این دستگاه از پشت پرده ها بیرون آمد.

سرفس پروی 4 حالا به صورت رسمی معرفی شده است و ظاهری باریک تر، وزنی کمتر و توانی بیشتر در مقایسه با نسخه قبلی اش پیدا کرده است. این محصول همچنین نمایشگر بزرگ تری را برای کاربران به ارمغان آورده و چیپست Skylake اینتل و نسخه نهایی ویندوز را در خود دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Panos Panay معاون ارشد بخش طراحی سرفس، در حالی که تحول آفرینی و تمایز این سری از محصولات مایکروسافت را به ما یادآوری می کرد، سرفس پرو چهار را معرفی نمود.

او اظهار داشت: تا پیش از این چالش میان لپ تاپ ها و تبلت ها بود. شما کدامیک را می خرید؟ حتما یادتان هست که برای تصمیم گیری در این رابطه و رسیدن به پاسخ مناسب تا چه اندازه با مشکل روبرو بودید. حالا این مشکل از بین رفته است.

یک حسگر اثر انگشت روی کیبورد این دستگاه در نظر گرفته شده و دستیار صوتی کورتانا نیز از دیگر امکاناتی است که می توانید در نسخه جدید تبلت هیبریدی مایکروسافت آن را مشاهده نمایید.

نمایشگر سرفس پروی 4 از نوع 12.3 اینچی است اما ابعاد کلی دستگاه با نسخه قبلی اش که یک نمایشگر 12 اینچی را در خود جای داده بود برابری می کند. از همین رو، سرفس پروی 4 با همان لوازم جانبی نسخه قبلی اش کاملا سازگاری دارد هرچند که مایکروسافت تغییرات زیادی را در کیبورد مدل جدید اعمال کرده است.

بله قلم یا همان سرفس پن نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است و حالا در قسمت انتهای آن می توانید یک پاک کن را مشاهده کنید.قلم جدید 1024 سطح مختلف فشار را تشخیص می دهد و به صورت مغناطیسی به کناره سرفس پروی 4 متصل می شود.

این قلم در قالب رنگ های مختلفی عرضه خواهد شد و حتی با کورتانا هم یکپارچه سازی شده است: بدان معنا که می توانید با نگه داشتن دکمه فیزیکی روی استایلوس دستیار صوتی مایکروسافت را فعال نمایید.

مایکروسافت مدعی شده که سرفس پروی 4 «باریک ترین و قدرتمندترین» کامپیوتر شخصی مبتنی بر چیپست های اینتل کور است که تا به امروز ساخته شده. برای تولید چنین دستگاهی، شرکت مورد بحث تغییرات و بهینه سازی های متعددی را در طراحی آن به وجود آورده است که شاید از نظر کاربران پنهان باشند.

برای نمونه در قسمت جلوی دستگاه از گوریلا گلس 4 با ضخامت 0.4 میلیمتر بهره گرفته است و حتی یک چیپست ویژه G5 را برای نمایشگر دستگاه در نظر گرفته و مدعی شده که بهترین و طبیعی ترین نمایشگر دنیا را در تبلت هیبریدی خود جای داده است.

البته لازم است یادآور شویم که مایکروسافت به هیچ وجه در مقام مقایسه سرفس پروی 4 با دیگر تبلت ها برنیامده و آنطور که معاون ارشد طراحی این دستگاه می گوید، قصدش صرفا این است که بگوید دستگاه دیگری در کلاس سرفس پرو جای نمی گیرد.

با این همه، مایکروسافت مدعی شده که سرفس پروی 4 در مقایسه با آیپد پرو اپل حدودا 50 درصد سریع تر است و در عین حال امکاناتی دارد که کمتر می توان در لپ تاپ های آلترا بوک پیدایشان کرد.

ظرفیت ذخیره سازی این تبلت هیبریدی بسته به انتخاب کاربر تا یک ترابایت متغیر خواهد بود و علاوه بر این 16 گیگابایت رم هم برایش در نظر گرفته شده است.

دریافت پیش سفارش برای سرفس پروی 4 از حالا صورت می گیرد و قیمت پایه اعلام شد برای آن برابر با 899 دلار است که پس از پرداخت در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) به دست مشتریان می رسد.

Microsoft-Surface-Pro-4-images

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • معین2112
    معین2112 | ۷ آبان ۱۳۹۴

    به نظر شما و مرجع های رسمی ایپد پرو در کل قوی تره یا سرفیس پرو4

  • agera R
    agera R | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    با ااینهه پیشرفت اما حواسشون به بدنه و لوازم نسل قبل هم بود! و این یعنی مایکروسافت...

  • Triple H
    Triple H | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    اشتباه نوشتید خانم موسوی! سرفیس پرو ۵۰ درصد از مک بوک ایر سریع تر هستش نه از آیپد پرو!!
    از بهترین قسمتی که از این کنفرانس دیوونه کننده خوشم اومد اون قسمتی بود که حاضر نشدن سرفیس پرو رو با آیپد پرو مقایسه کن! :)
    خوشگل له کرد! :)

  • ReZa
    ReZa | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    آقا بیایم یه چند روزی دم دست این مایکروسافتی ها نباشیم
    لت و پار میشیم
    :D

    دم مایکروسافت گرم ترکوندا یعنی ترکوندا

  • mm98
    mm98 | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    ۴ تا usb و hdmi و دیسپلی پورت و اتر نت با این ضخامت!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی