ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به دنبال هوای تازه؛ مایکروسافت اکنون شرکتی است با قابلیت شگفت زده کردن کاربرانش

منصفانه است اگر بگوییم که مایکروسافت امشب همه را شگفت زده کرد؛ نه برای موبایل های جدید سری لومیا یا سرفس پرویی که با نسل قبلی اش تمایز شایان ذکری ندارد، بلکه برای «سرفس بوک»؛ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

منصفانه است اگر بگوییم که مایکروسافت امشب همه را شگفت زده کرد؛ نه برای موبایل های جدید سری لومیا یا سرفس پرویی که با نسل قبلی اش تمایز شایان ذکری ندارد، بلکه برای «سرفس بوک»؛ دستگاهی که شرکت ساکن ردموند باور دارد آینده کامپیوترهای همراه است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به مایکروسافت امروز، شرکتی پر از هوای تازه.

سرفس بوک به خوبی توانست همه را سورپرایز کند اما بخش دیگری از این شگفت زدگی، بر می گردد به ادارک و بینش مایکروسافت برای تهیه و کارگردانی صحیح یک «ارائه» در برابر میلیون ها نفر که به شکل های مختلف تماشگر آن هستند.

microsoft-devices-2015-sg-491

آقای پانوس پانای (Panos Panay) امشب زمان زیادی را روی صحنه گذراند و به خوبی درخشید، می توان گفت نوع رفتار و ارائه ای که وی انجام داد، چند پله از «فیل شیلر» [معاون ارشد بخش بازاریابی اپل] بالاتر بود. البته گاهی هم پیش می آمد که طی برگزاری مراسم، پانای شبیه به یک فروشنده خودروی دست دوم می شد. [در چند بخش وی تلاش کرد به شکلی فیزیکی و غیر متعارف هیجان خود در مورد برخی تکنولوژی های تازه را نشان دهد که چندان در شان مراسمی در این حد نبود.] در هر صورت، او امشب خوش درخشید و از همان ابتدا تا انتهای مراسم، کیفیت برگزاری به حدی بالا بود که فراموش می کردید در حال تماشای رویدادی از «مایکروسافت» هستند، و این یعنی پیشرفت.

steve-ballmer-microsoft-surface-event

رویدادی که ساعتی پیش مایکروسافت آن را به پایان رساند را به هیچ عنوان نمی توان با مراسم معرفی سرفس اولیه در سال ۲۰۱۲ مقایسه کرد؛ زمانی که مایکروسافت تحت سلطه «استیو بالمر» به کارش ادامه می داد.

در آن زمان ها، مایکروسافت در مراسم هایش بیشتر به افتخارات قدیم اش می پرداخت و تلاش داشت بگوید کیست و چه بوده، و سپس هم دست به معرفی مشتریان سازمانی اش می زد. اقداماتی که مشخصا حوصله هر کاربری را سر می بردند. حال اما این شرکت واقعا نحوه معرفی محصولات را فرا گرفته و از آن مهم تر، می تواند به خوبی علاقمندان به خود را با محصولاتی نظیر سرفس بوک هیجان زده کند. از طرف دیگر، دعوت می کنیم نگاهی داشته باشید به ویدیوهای رسمی محصولات مایکروسافت که ساعتی قبل آنها را برایتان منتشر کرده ایم. سطح تیم بازاریابی کمپانی ساکن ردموند واقعا فراتر از پیش رفته و همه امور آن به شکلی حرفه ای جلو می روند.

microsoft-executives-testing-the-hololens

در ابتدای سال جاری، این شرکت اصحاب رسانه و کاربران دنیای تکنولوژی را با محصولاتی نظیر «سرفس هاب» و «هولولنز» شگفت زده کرد. شاید در ابتدا تصور می شد که هولولنز نیز به سرنوشت کینکت دچار خواهد شد؛ دستگاهی آینده نگرانه که در نهایت برای مدت کوتاهی در مرکز توجهات قرار می گیرد. ولی با دمویی که امشب از یک بازی ویدیویی با هولولنز روی صحنه اصلی مراسم انجام شد، همه به خوبی درک کردند که این هدست، با ترکیبی از واقعیت مجازی و افزوده، آمده است که بماند.

microsoft-surface-book-11.0

جای خالی یک One More Thing شیرین خیلی وقت بود که حس می شد.

۴ سال از مرگ استیو جابز می گذرد؛ مردی که عبارتی را در پایان مراسمات اپل به کار می برد تحت عنوان «One More Thing» و سپس همه را با محصول/ سرویس لحظه آخر متعجب می کرد. حال او رفته و تیم کوک، هنوز نتوانسته چنین کاری را به درستی انجام دهد. مایکروسافت ولی امشب برای اولین بار پس از سال ها، با معرفی «سرفس بوک» دوباره طعم یک «One More Thing» شیرین را به علاقمندان دنیای تکنولوژی چشاند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • R3D
    R3D | ۱۷ مهر ۱۳۹۴

    به جرات میتونم بگم که مجری های مایکروسافت حکم شرکت استراتمن اوکمامنت رو داشتن و آقای پانوس پانای به واقع حکم جوردن بلفورت رو برای مایکروسافت داشت (اشاره به فیلم Wolf of Wall Street) و این مجری ها خصوصا آقای پانای به خوبی تونستن “احساس نیاز” رو به کاربران و افراد حاضر در کنفرانس که با کمتر بیشترین ها هم قانع نمیشن،این احساس نیاز رو بقبولونن.

    • R3D
      R3D | ۱۷ مهر ۱۳۹۴

      ارائه ی این افراد حتی سبب شد که من که الان سرفیس پرو ۳ دارم و لومیا۱۵۲۰،دست و دلم برای سرفیس پرو ۴و خصوصا سرفیس بوک و لومیا ۹۵۰ و۹۵۰ اکس ال بلرزه!خیلی از وبسایت های مطرح که حتی تا قبل این کنفرانس رابطه خوشی با مایکروسافت نداشتن، از این کنفرانس به عنوان “بهترین کنفرانس سال” و ” یکی ازبهترین کنفرانس تاریخ تکنولوژی” یاد میکنن و از بعد از کنفرانس اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ چنین کنفرانسی “بی سابقه”یاد میکنن.

  • محمد
    محمد | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    رنگ مشکی (نوک مدادی) واقعا زیباست
    وزنش جالبه ، از سرفیس پرو 4 هم وزنش کم تره

    واقعا امشب باید به احترام مهندسان ماکروسافت کلاه از سر برداریم

  • محمد
    محمد | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    تا قبل معرفی ویندوز 10 علاقه بسیاری به اپل و محصولاتش داشتم و هر طوری که امکان داشت می خواستم یک مک بوک بگیرم اما وقتی قابلیت های ویندوز 10 رو دیدم ، بفکر خرید یک سرفیس پرو افتادم ولی امشب که سرفیس بوک معرفی شد واقعا الان نمیدونم چه کنم
    واقعا محصولات دوست داشتنی امشب معرفی شد و توی این چند ساعت که از کنفراس گذشته دوستان اپلی سایت رو ندیدم که بیان ایرادهای بنی اسرائیلی به محصولات امشب بگیرند
    کنفرانس های اخیر ماکروسافت واقعا منو به شخصه جذب کرد و پشیمون نشدم که وقتم رو برای دنبال کردنش گذاشتم .... اما جدیدا کنفرانس های اپل به جز دو سه قابلیت که معرفی میشه چیز جذابی برام نداره
    نظر شخصی ام اینه که ماکروسافت داره به روزهای اوج خودش برمیگرده و باید منتطر محصولات بعدی مانند All in One و گوشی های سری سرفیس باشیم

  • drona
    drona | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    یه چیز این رفیقمون R3D خیلی خوبه!
    اینکه فارغ از اینکه از چه برند یا محصولی خوشش میاد، نقص ها و مزیت ها رو میگه. حالا هرچی می خواد باشه.
    خیلی باید بزرگ شده باشی که اینقدر بی طرف نظر بدی.

    عامر هم تا حدود زیادی همینجوریه! انصافا دم شما گرم.
    پاینده باشید.

  • غلامرضا
    غلامرضا | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    دوستان دیجیاتو واقعا خسته نباشیبالاخره کی میتوانیم با آواتار وپروفایل خودمان در سایت نظر بدیم یک فکری به حالش بگنید ممنون میشویم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی