ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلفن هوشمند لومیا 950 رسما معرفی شد

بعد از هفته ها لو رفتن اطلاعات مختلف در مورد تلفن هوشمند لومیا 950، مایکروسافت بالاخره این موبایل را رونمایی کرد. در حدود 18 ماه از زمان معرفی آخرین پرچمدار ویندوز فونی می گذرد و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۷

بعد از هفته ها لو رفتن اطلاعات مختلف در مورد تلفن هوشمند لومیا 950، مایکروسافت بالاخره این موبایل را رونمایی کرد. در حدود 18 ماه از زمان معرفی آخرین پرچمدار ویندوز فونی می گذرد و لومیا 950 آمده است که قابلیت های ویندوز 10 موبایل را به نمایش بگذارد.

لومیا 950 بسیار شبیه به نسخه های قبلی اش به نظر می آید و اگر بخواهیم صادق باشیم نماد خوبی برای یک پرچمدار ویندوز فونی منحصر بفرد که یارای رقابت با جدیدترین نسخه های آیفون و یا کهکشانی های سامسونگ را داشته باشد، نیست.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این دستگاه دارای یک نمایشگر 5.2 اینچی WQHD (با رزلوشن 1440 در 2560 پیکسل) است و سه گیگابایت رم و همچنین یک چیپست شش هسته ای اسنپدراگون 808 برایش در نظر گرفته شده است. همین امکانات لومیا 950 را به یکی از قدرتمندترین تلفن های هوشمند ویندوز فونی ساخته شده تا به امروز بدل می کند که برای نخستین بار از جدیدترین چیپست کوالکام بهره می برد.

لومیا 950 همچنین از یک سیستم خنک کننده مایع بهره می برد که در ادامه به ذکر اطلاعات بیشتری در رابطه با آن خواهیم پرداخت. همچون سایر دستگاه های پیشرفته سری لومیا، مایکروسافت این بار نیز ترجیح داده که تمرکزش را روی توانمندی های دوربین این موبایل قرار دهد و به همین دلیل یک دوربین 20 مگاپیکسلی PureView (با فلاش سه گانه ال ای دی) را در قسمت پشت بدنه آن در نظر گرفته است.

یک دوربین 5 مگاپیکسلی با زاویه واید هم در قسمت جلوی بدنه دستگاه کار گذاشته شده است که برای گرفتن سلفی و برقرار تماس های تصویری به کار می آید. اما یک دوربین مادون قرمز هم روی بدنه این موبایل خودنمایی می کند که به کاربران آن امکان می دهد از طریق تکنولوژی تشخیص چهره دستگاه را قفل گشایی کنند.

مایکروسافت اظهار داشه که هم این دستگاه و هم مدل بزرگ تر آن یعنی لومیا 950 اکس ال همراه با 32 گیگابایت حافظه داخلی و پورت USB Type-C عرضه خواهند شد.

اما ردموندی ها برای آوردن این فناوری به لومیا 950 از تکنولوژی ویندوز هلو در ویندوز 10 موبایل بهره گرفته اند. البته پیشتر در دستگاه های اندرویدی، تکنولوژی هایی مشابه به این را دیده بودیم اما این نخستین باری است که یک تلفن هوشمند ویندوز فونی مجهز به چنین قابلیت می شود.

این دستگاه همچنین از قابلیت جدید Continuum ویندوز 10 موبایل نیز پشتیبانی می کند. به لطف تکنولوژی یاد شده تلفن هوشمند شما به یک کامپیوتر شخصی بدل می شود و می توانید همراه با آن از یک ماوس و کیبورد بلوتوثی استفاده نمایید و حتی دستگاه خود را به صورت بیسیم به یک مانیتور متصل نمایید.

مایکروسافت همچنین رابط کاربری ویندوز 10 موبایل را بهینه سازی نموده تا منوی استارت و اینترفیسی شبیه به دسکتاپ را به آن بیاورد اما بخش اعظمی از کارایی لومیا 950 به لطف اپلیکیشن هایی فراهم می شود که از قبل روی آن بارگذاری شده اند.

اما توسعه دهندگان باید برای استفاده از Continuum اپلیکیشن های فراگیر مختص به ویندوز 10 را تولید کنند و به همین دلیل انتظار می رود که تا فراهم شدن امکان استفاده از این قابلیت هنوز هم زمان زیادی باقی مانده باشد.

همانطور که می دانید تمرکز واحد موبایل اهالی ردموند در ماه های اخیر دستخوش تغییراتی شد و روشن است که این دستگاه پیش از تصمیم گیری در مورد سرنوشت واحد موبایل نوکیا طراحی و ساخته شده است.

Microsoft-Lumia-950 (13)

Microsoft-Lumia-950 (14)

Microsoft-Lumia-950 (15)

Microsoft-Lumia-950 (16)

 

Microsoft-Lumia-950 (8)

Microsoft-Lumia-950 (9)

Microsoft-Lumia-950 (10)

Microsoft-Lumia-950 (11)

Microsoft-Lumia-950 (12)

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • بــــی طَـــرَف
    بــــی طَـــرَف | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    چرا دوستان به هر کسی که فن مایکروسافته منفی میدن. من که فن مایکروسافت نیستم اومدم یکم ازش تعریف کنم چون دیدم چیز خوبی زده ترسیدم منفی بگیرم :|

    خلاصه حرفمو میزنم.
    نمیدونم چرا ولی مایکروسافت انگار ترکونده :)

  • iMan LP
    iMan LP | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    خيلي هم گوشي خوبيه. قدرتمنده. يكم از طراحيش خوشم نمياد.
    و البته آنچنان نميتونه فن هاي برند ها ديگه رو بكشونه به سمت خودش. اما برا طرفداراش عاليه

  • Triple H
    Triple H | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    دوست داشتم ۵ اینچی بود ولی خوب این هم خوبه. طراحیش هم زیباست. قبلا ایراد گرفته بودم واسه پلی کربنات ولی الان این رو دوست دارم هرچند هنوز بین فلز و پلی کربنات، فلز رو بیشتر دوست دارم.

  • arsham
    arsham | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    سیستم خنک کننده مایع/ فلش سه تایی/ کانتینیوم/ ویندوز هلو/
    انقلابی ترین و خلاقانه ترین گوشی امسال

  • آره
    آره | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    آره...اندرویدیا اسکنر عنبیه چشم داشتن....اینم در حد آیفون!و گلکسی نیست....مثل قبلیاست.......

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی