ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توئیتر از بخش جدید Moments در وبسایت و اپلیکیشن موبایل خود پرده برداشت

توئیت ها در توئیتر با سرعت آگاهی انسان ها بروزرسانی می شوند. انسان در آن واحد می تواند روی موضوعات محدودی متمرکز شود، اما این کار را با سرعت بسیار بالایی انجام می دهد. شاید همین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۲۲:۴۵

توئیت ها در توئیتر با سرعت آگاهی انسان ها بروزرسانی می شوند. انسان در آن واحد می تواند روی موضوعات محدودی متمرکز شود، اما این کار را با سرعت بسیار بالایی انجام می دهد. شاید همین امر یکی از دلایل سخت بودن کار با توئیتر برای کاربران تازه وارد به این شبکه اجتماعی باشد.

اخبار در توئیتر پیش از آمدن خبرهای جدید، چرخه عمر یک یا نهایتا دو ساعته دارند. این در حالیست که فیسبوک به خاطر الگوریتم خاصش می تواند یک موضوع خاص را در فید کاربران برای چندین روز متوالی به نمایش درآورد. خوشبختانه توئیتر هنوز شروع به کنترل فید حساب کاربری شما نکرده، اما قابلیت جدیدی تحت عنوان Moments را به سرویس خود افزوده که دنبال نمودن اخبار و موضوعات داغ را آسان تر از گذشته می نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Madhu Muthukumar مدیر تولید توئیتر در مورد این قابلیت جدید می گوید: "ما کارمان را با گفتن این جمله آغاز کردیم: چگونه می توان کاری کرد تا مردم، بدون زحمت اضافه بتوانند از طریق توئیتر به بهترین محتوا در کوتاه ترین زمان ممکن دسترسی داشته باشند؟".

Moments+screenshot+1

این پرسش در نهایت به ارائه قابلیت Moments (که پیش تر از آن با عنوان Project Lightning یاد میشد) منتهی گشت؛ قابلیتی که اخبار و موضوعات داغ و پر بحث روز را در قالب عکس، توئیت های ویدئویی یا توئیت های متنی مرسوم به صورت یکجا جمع آوری می کند. Muthukumar در ادامه صحبت های خود می گوید: "با استفاده از این قابلیت می توان بدون نیاز به دنبال کردن اکانت های مختلف به جستجوی محتوا در پلتفرم توئیتر پرداخت."

از امروز یک تب جدید به آخرین نسخه از اپلیکیشن های iOS و اندروید و وبسایت توئیتر اضافه خواهد شد و کاربران آمریکایی اولین افرادی هستند که به آن دسترسی دارند. با اشاره روی این تب، اخبار و موضوعات مهم روز را خواهید دید. اولین خبر معمولا به صورت یک ویدئو یا تصویر متحرک گیف به نمایش در می آید که با اشاره روی آن، به تایملاینی از محتوای چند رسانه ای و توئیت های متنی مرتبط با آن موضوع یا خبر وارد خواهید شد.

mentionsgifd_630

با سوایپ به چپ قادر هستید تا پست های تکمیلی مرتبط را مطالعه کنید. در قسمت انتهایی تایملاین هم گزینه هایی برای اشتراک گذاری Moment، بستن یا انتخاب موضوعی دیگر در اختیار شما قرار گرفته است. مثل اپلیکیشن Vine، برای افزودن هر توئیت به توئیت های محبوب کافیست روی آن دو بار اشاره کنید. البته با یک بار اشاره گزینه های ریتوئیت و تنظیمات فیو نمایان می شوند.

گفتنی است که به غیر از اشتراک گذاری پست های جداگانه، کاربران می توانند یک Moment کامل را در حساب کاربری شخصی خود به اشتراک بگذارند. همچنین کاربران قادرند تا با اشاره بر دکمه فالو در زیر هر کدام از توئیت های این بخش، بدون نیاز به دنبال کردن حساب های کاربری دیگران توئیت های مرتبط با موضوع آن را دنبال کنند.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

با اتمام هر Moment یا رویداد، حساب های کاربری که موقتا فالو شده اند مجددا آنفالو خواهند شد. استفاده از این قابلیت روش خوبی است تا برای دنبال کردن موضوعات زودگذر به جستجوی هشتگ ها یا دنبال کردن حساب های کاربری مختلف برای مدت محدود احتیاجی نداشته باشید.

محتویات Moment در زمان عرضه توسط تیم کوچکی از توئیتر با همکاری MLB، Buzzfeed، Getty Images و NASA تأمین خواهند شد، اما توئیتر قصد دارد تا امکان ساخت Moment را در اختیار کلیه کاربران شبکه اجتماعی خود قرار دهد. این Moment ها را می توانید در فید وبسایت یا صفحه فیسبوکتان به اشتراک بگذارید. در واقع Moment ها در حکم بلاگ های کوچکی در توئیتر هستند که کاربران از طریق آنها می توانند فیدهایی با موضوع سیاست، اخبار یا مسائل دیگر ایجاد کنند.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

گفتنی است که رونمایی از Moments بر خلاف سیاست های توئیتر نیست، بلکه مسیر دیگری برای تعامل با سرویس ایجاد می کند؛ راهی که کاربران تازه وارد بتوانند بهتر با آن ارتباط برقرار کرده و قدیمی ها  هم بتوانند با دور شدن از توئیت های بیهوده، از آنچه در جهان می گذرد با خبر شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • shahin
    shahin | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    این پست اصلا ربطی به تبلیغات اپل نداشت ها اصلا

مطالب پیشنهادی