ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به ۱۰ ویژگی جدید دو پرچمدار تازه مایکروسافت

مایکروسافت امشب سرانجام از جدید ترین تلفن های هوشمند خود با نام Lumia 950 و Lumia 950 XL پرده برداشت، پرچمداران قدرتمندی که برای نمایش قابلیت های ویندوز ۱۰ موبایل و پس از میان رده های متعدد، ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۲۳:۰۰

مایکروسافت امشب سرانجام از جدید ترین تلفن های هوشمند خود با نام Lumia 950 و Lumia 950 XL پرده برداشت، پرچمداران قدرتمندی که برای نمایش قابلیت های ویندوز ۱۰ موبایل و پس از میان رده های متعدد، سرانجام به کاربران معرفی شدند.

از جمله خصوصیات سخت افزاری این دو محصول جدید می توان به نمایشگر بسیار باکیفیت OLED، پردازنده های ۶ و ۸ هسته ای، دوربین های قدرتمند مجهز به لرزشگیر اپتیکال و فلش LED سه گانه و در نهایت درگاه USB Type-C با پشتیبانی از شارژ سریع اشاره کرد.

البته چنین خصوصیاتی قیمت پرچمداران جدید را نیز بالا برده اند و مایکروسافت قصد دارد از ماه آینده میلادی لومیا ۹۵۰ را با قیمت ۵۴۹ دلار و نسخه XL را نیز با قیمت ۶۴۹ دلار به بازار عرضه کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به قابلیت های جدید این دو تلفن هوشمند.

۱. نمایشگرهای ۵.۲ و ۵.۷ اینچی OLED با رزولوشن Quad HD

5.2-and-5.7-Quad-HD-OLEDs

مایکروسافت برای این دو محصول تازه، مثل همیشه پنل OLED را برگزیده اما این بار کیفیت را بالاتر برده و در هر دو نمایشگر، رزولوشن QHD یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل را ارائه می کند.

این دو تلفن هوشمند همچنین به شیشه محافظ گوریلا گلس ۴ (برای لومیا ۹۵۰) و ۳ (در نسخه XL) مجهز هستند و تراکم پیکسل های صفحه نمایش آنها، در مدل XL و نمونه کوچکتر به ترتیب به ۵۱۸ و ۵۶۵ پیکسل در هر اینچ می رسد.

نمایشگر پرچمداران جدید ضمنا از فناوری Glance screen نیز بهره می برند که کاربر با استفاده از آن می تواند بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش و مصرف شارژ باتری، مواردی مثل ساعت، وضعیت هوا و نوتیفیکیشن ها را تحت نظر داشته باشد.

۲. قدرت سخت افزاری بالا

Serious-performance-muscleهمانطور که گفتیم لومیاهای جدید از دو چیپست متفاوت بهره می برند؛ اسنپدراگون ۸۰۸ ۶ هسته ای با واحد پردازش گرافیکی ادرینو ۴۱۸ برای لومیا ۹۵۰ و اسنپدراگون ۸۱۰ ده هسته ای مجهز به ادرینو ۴۳۰ برای نسخه XL.

مورد دوم اما چیپستی است که پرونده حجیمی از مشکلات مربوط به داغ شدن بیش از حد را در سابقه خود دارد، اما به نظر می رسد مایکروسافت این مشکل را با روش مبتکرانه ای حل کرده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

۳. سیستم خنک کننده مایع

Liquid-cooling-tech

هرچند مایکروسافت توضیح چندانی در مورد این قابلیت ارائه نکرده، اما بر اساس آنچه می دانیم، این فناوری از تبلت سرفس پرو و توسط تیم طراحی آن به تلفن هوشمند جدید آورده شده است.

با وجود چنین سیستمی کاربران می توانند بدون ترس از مواجه شدن با مشکل گرما، از نهایت توان پردازشی چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ بهره مند گردند.

۴. استفاده از ۲ آنتن

2-antennas

مایکروسافت در تلفن های هوشمند خود برای افزایش قدرت آنتن دهی از ۲ آنتن جداگانه استفاده کرده است. چنین خصوصیتی باعث شده دستگاه قادر باشد از جهت های مختلف سیگنال را دریافت کرده و احتمال سد شدن راه امواج کاهش یابد.

۵. دوربین ۲۰ مگاپیکسلی مجهز به فلش LED سه گانه و لرزشگیر اپتیکال

A-20MP-main-camera-with-triple-LED-and-OIS

هرچند مایکروسافت سازنده سنسور دوربین محصولات جدید را معرفی نکرده (احتمالاً Exmor RS سونی) اما با توجه به خصوصیات این قطعه از جمله فلش ۳ گانه با نور طبیعی، می توان توقع داشت پرچمداران تازه از عملکرد تصویر برداری مناسبی برخوردار باشند.

از دیگر ویژگی های معرفی شده برای دوربین لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ XL نیز می توان به امکان فیلمبرداری 4K اشاره کرد.

۶. درگاه MicroSD

A-microSD-slot

برخلاف لومیا ۹۳۰، هر دو محصول جدید به درگاه حافظه MicroSD مجهز هستند که با استفاده از آن می توان ظرفیت ۳۲ گیگابایتی حافظه داخلی دستگاه را، تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر نیز افزایش داد.

۷. درگاه USB Type-C

USB-Type-C

هر روز سازندگان بیشتری در حال ارائه این درگاه جدید روی محصولات خود هستند و حالا مایکروسافت نیز در پرچمداران تازه خود از آخرین نسل درگاه USB استفاده کرده، خصوصیتی که در تئوری می تواند سرعت انتقال اطلاعات را به ۵ گیگابیت در ثانیه برساند.

۸. باتری های مناسب مجهز به قابلیت شارژ سریع

Generous-batteries-with-quick-charging

خوشبختانه مایکروسافت باتری های پرچمداران جدید را نیز فراموش نکرده و با ارائه دو نمونه ۳۰۰۰ و ۳۳۴۰ میلی آمپر ساعتی، امکان همراهی طولانی مدت این دو تلفن هوشمند با کاربر را فراهم آورده است.

قابلیت شارژ سریع نیز ویژگی دیگر این بخش است که با وجود آن پر شدن نیمی از ظرفیت باتری در تنها ۳۰ دقیقه امکان پذیر می گردد.

۹- اسکنر عنبیه چشم و ویندوز Hello

Iris-scanner-with-Windows-Hello-Beta

دیگر ویژگی جالب توجه این دستگاه اسکنر عنبیه چشم است که در کنار قابلیت ویندوز Hello کار می کند و برای تشخیص هویت کاربر مورد استفاده قرار می گیرد.

این تکنولوژی برای هر دو نسخه لومیا ۹۵۰ در نظر گرفته شده و به شما امکان می دهد که صرفا با روشن کردن نمایشگر و نگاه کردن به دوربین مادون قرمز دستگاه که در حاشیه بالای آن کار گذاشته شده موبایل خود را قفل گشایی کنید. مایکروسافت در اصل با گنجاندن این قابلیت میزان امنیت دستگاه های تولیدی خود را در سطح سازمانی بالا برده است.

۱۰- قابلیت Continuum ویندوز ۱۰ از طریق داک نمایشگر

Windows-10-Continuum-through-the-Display-Dock

تلفن های هوشمند لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ اکس ال که همراه با ویندوز ۱۰ موبایل معرفی شدند از قابلیت کاربردی Continuum هم پشتیبانی می کنند که دستگاه های یاد شده را به کامپیوترهای تمام عیار بدل می کند. برای این منظور لازم است که داک نمایشگر مایکروسافت را خریداری کنید که دربرگیرنده تعدادی پورت از جمله یو اس بی و HDMI است و به لطف آن می توانید لوازم جانبی مختلف شامل کیبورد، ماوس و مانیتور را به موبایل خود متصل نمایید.

به این ترتیب موبایل شما می تواند ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p را روی نمایشگر مورد نظرتان پخش کند که این قابلیت در نوع خود فوق العاده است.

اما این همه ماجرا نیست. با این کار صرفا نمایشگر موبایل شما روی نمایشگر منعکس نمی شود و در عوض اینترفیسی شبیه به ویندوز ۱۰ (نسخه دسکتاپی) را مشاهده خواهید کرد که حتی تسکبار هم دارد. علاوه بر اینها می توانید میزان قدرت سیگنال ها و باتری باقی مانده را هم ببینید و در عین حال از تمامی شورتکات های ضروری ویندوز برای سوئیچ کردن بین اپلیکیشن ها استفاده نمایید که در داخل تسک بار در قسمت پایین صفحه نمایش قابل رویت خواهند بود.

به بیان دیگر شما با پرداخت مبلغی اندک می توانید تلفن هوشمند لومیای خود را به دستگاهی نزدیک به یک کامپیوتر شخصی بدل کنید. اما نکته جالب اینجاست که در جریان همه این مراحل موبایل شما همچنان کارایی خود را حفظ می کند و رفتاری عادی را از خود نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • ali
    ali | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

    بچه ها به نظرتون گوشیاش تو ایران قیمتش چند میشه؟

  • rk.reza
    rk.reza | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    ماکروسافت ترکوند حرف نداشت کارش من که خیلی دوس دارم بتونم سرفیس بوک و لومیا 930 رو داشته باشم انصافا به این میگن نوآوری نه قابلیت 3d touch مسخره اپل
    ساتیا نادلا مدیر خوب برای ماکروسافت بوده

  • DraCo
    DraCo | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    من که اصلا طرفدار لومیا و ویندوزش نیستم ولی با این همه امکانات و قابلیبت حال کردم
    دم مایکروسافت گرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی