ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل 90 درصد از سود صنعت تلفن همراه را در فصل اخیر به دست آورده است

فضای صنعت تلفن های همراه روز به روز با قیمت های کمتر استارتاپ های تازه از راه رسیده چینی رقابتی تر می شود و سازندگان تلفن های اندرویدی مجبورند تا با بهره گیری از اهرم ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

فضای صنعت تلفن های همراه روز به روز با قیمت های کمتر استارتاپ های تازه از راه رسیده چینی رقابتی تر می شود و سازندگان تلفن های اندرویدی مجبورند تا با بهره گیری از اهرم قیمت، خود را به نوعی حفظ کنند. اما در سوی دیگر میدان، اپل مسیر خود را می رود و از جنجال دنیای موبایل های اندرویدی به دور است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طبق تخمین و محاسبات بلومبرگ، اپل حالا بیش از 90 درصد سود حاصل از فروش موبایل ها را به دست می آورد و پس از آن سامسونگ عمده سود باقی مانده را می بلعد تا کمتر سرمایه ای به دیگران برسد. بی سبب نیست که اپل همچنان با اقتدار و اختلافی زیاد، ارزشمندترین کمپانی دنیا محسوب می شود.

Mobile-market-share-Q2

نگاهی به جدول فوق داشته باشید متوجه می شوید که چرا کاز هیرای به دنبال «گزینه های موازی» است و خروج از صنعت موبایل را در نظر گرفته. گویا وضعیت برای دیگر تولیدکنندگان اندرویدی هم چندان خوب نیست.

با این وجود، اپل سهمی غیر قابل باور از این سود دارد و کمپانی ساکن کوپرتینو توانسته به شکلی کاملا نابرابر، بازار را به سود خود نگه دارد. کرت مک مستر، مدیرعامل سیانوژن می گوید نبرد تلفن های همراه حالا مثل نبرد کوکا و پپسی است و دیگر یک تجارت جذاب نیست.

در هر صورت، شاید این تجارت برای اندرویدی ها دیگر جذاب نباشد اما قطعا اپل از این سهم غیر قابل باور بسیار خشنود است و اگر باز هم فضایی برای پیشرفت وجود داشته باشد، احتمالا آن فضا را هم تیم کوک از اندرویدی ها بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • آرش
    آرش | ۱۸ مهر ۱۳۹۴

    من خیلی خوشحالم که 2 شرکت پر قدرت دارن گوشی تولید میکنن ( سامسونگ و اپل ) و مثل قدیم که فقط نوکیا بود و بقیه به درد نخور بودن نیست .
    همیشه هم دلم میخواد سونی و اچ تی سی و ال جی و بلک بری هم پر فروش باشن و سود کنند تا از گردونه تولید بیرون نرن .
    من از اپل متنفرم و هرگز هم بعد تز تجربه تلخ 4s دیگه اپل نخریدم و نخواهم خرید ولی یقین دارم در صورتی که سامسونگ یا اپل توی صنعت گوشی شکست بخورن و خیلی از حریفشون ضعیفتر بشن ،گوشی های جدید هیچ چیز جذابی نخواهند داشت . درست مثل زمان نوکیا که وقتی گوشی جدید میخریدیم و ازمون میپرسیدن خوب گوشیت چه چیز جدیدی داره هیچ چیزی برای گفتن نداشتیم .
    وقتی میبینم شما دعوا میکنید خندم میگیره . احمقانست که از پیشرفت شرکت حریفتون ناراحت باشید .من همیشه پرچمدارهای سامسونگ رو دارم ولی اگر اپل تکنولوژی جدیدی بیاره ( مثل فینگر پرینت ) خیلی خوشحال میشم و میدونم پرچمدار بعدی سامسونگ که بهش علاقه دارم این تکنولوژی رو خواهد داشت . حالا اسمش کپی هست ؟ به من چه . اپل از سامسونگ شکایت میکنه ؟ اینقدر شکایت کنه تا زیر پاش علف سبز بشه . سامسونگ جریمه میده بابتش ؟ 2 برابر بده . به من چه . من از تکنولوژیم لذت میبرم و امیدوارم که این 2 تا وسط دعواهاشون یه چیز جدید هم تولید کنند و دعواهاشون هیچ وقت باعث نشه یکیشون از میدون خارج بشن .

  • rk.reza
    rk.reza | ۱۷ مهر ۱۳۹۴

    وقتی گوشی 200 دلاری رو میده 700 دلار و این طرفدارای احمق و نفهمش هم میرن میخرن باید این طوری بشه بیچاره سونی و اچ تی سی که گوشی های باکیفیت میسازن و با قیمت مناسب ميدن اما جاشون توی لیست نیس :(

  • mhdi
    mhdi | ۱۷ مهر ۱۳۹۴

    میدونم کمپانی اپل حقشه ولی حقه کمپانی سونی این نیست که از صنعت گوشی برکنار بشه پس بیاید با گرفتن گوشی عای جدید کمپانی سونی از زندگی لذت برده و این کمپانی را نجات دهیم

  • Soryash
    Soryash | ۱۷ مهر ۱۳۹۴

    کاملن حق شونه ، گوارای وجودشان اصن مو بشه بچسبه به کله تیم کوک و جانی آیو

  • Mohammad
    Mohammad | ۱۷ مهر ۱۳۹۴

    بعضی ها هستن بدون اینکه به نیاز هاشون نگاه کنن فقط دنبال مود هستن مث فا میل ما نمیدونه اپل چی داره سامسونگ چی داره فقط میگه اپل باز براش مدرک میاری باز میگه اپل.:/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی