ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

قدرت غافلگیر کننده ی منفی بافی

حتماً شما هم این کلمات را قبلاً شنیده اید، مخصوصاً در دورانی مثل امروز که روانشناسی مثبت نگر محبوبیت زیادی دارد: شاد بودن را انتخاب کنید. موفقیت خود را تجسم کنید و موفق شوید. اگر ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

حتماً شما هم این کلمات را قبلاً شنیده اید، مخصوصاً در دورانی مثل امروز که روانشناسی مثبت نگر محبوبیت زیادی دارد: شاد بودن را انتخاب کنید. موفقیت خود را تجسم کنید و موفق شوید. اگر به چیزی باور داشته باشید، به آن دست پیدا خواهید کرد. همه ی اینها پیام های خوبی هستند که همه جا یافت می شوند. اما شواهد علمی نشان می دهند وقتی پای رسیدن به اهداف و موفقیت در میان باشد، چنین پیام هایی کمک چندانی به ما نمی کنند.

در عوض، بیش از ۲۰ سال تحقیق و پژوهش گابریل اوتینگن از دانشگاه نیویورک نشان می دهد تصویر سازی مثبت می تواند نتیجه ی معکوس داشته باشد. این کار ممکن است مغز را با احساس آرامش کاذبی که ایجاد می کند فریب دهد و رسیدگی به کارها را برای ما دشوار کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وقتی بحث انجام دادن کاری در میان باشد، اغلب اوقات این شخصیت های منفی نگر هستند که بهترین ترغیب کنندگان ما به شمار می روند. این مسئله چند علت دارد:

منفی باف ها خود را با چالش های پیش رو هماهنگ می کنند

فکر کردن به موانع پیش رو به شما کمک می کند برای غلبه بر آنها به طرح ریزی استراتژی های مختلف بپردازید. وقتی مدام به خودتان بگویید همه چیز خوب پیش خواهد رفت، در واقع برنامه ای برای خود دست و پا نخواهید کرد. منفی نگر ها در مواجهه با دشواری ها، از مزیت رقابتی برخوردارند.

منفی نگر ها دو قدم از بقیه جلوتر هستند

این افراد حتی پیش از آنکه مشکلی پیش بیاید به راه حل آن فکر می کنند. شما قادر نیستید موج ها را متوقف کنید، اما می توانید موج سواری را یاد بگیرید.

افراد منفی نگر خوش خیالی را جدی نمی گیرند

وقتی اغلب افراد انتظار دارند همه چیز طبق برنامه پیش برود، منفی باف ها مشغول تهیه ی فهرستی از تمام چیزهایی هستند که ممکن است با شکست مواجه شوند. به ندرت پیش می آید حواسشان به چیزی نباشد و همیشه نقشه ی جایگزین دارند.

منفی باف ها آنقدر که واقع بین ها روشن و شفاف هستند، بدبین نیستند

آنها نه تنها قادرند مشکلات را ببینند، بلکه می توانند فرصت ها را نیز پیش از ظهورشان تشخیص دهند. منفی نگر ها در تبدیل کردن شکست به درس، مهارت فوق العاده ای دارند. آنها خوب می دانند چطور خوش بینی افراطی و خوش خیالی را کنار بگذارند و ببینند واقعاً چه اتفاقی پیش رویشان در حال رخ دادن است.

بنابراین منفی نگر های تیم شما از آنچه تصور می کنید ارزش بیشتری دارند. به یاد داشته باشید هر نوع تفکری ارزش خاص خود را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    اگه بجای "منفی باف" از واژه "واقع گرا" استفاده میکردی،صحیح تر بود

  • بحریه
    بحریه | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

    منفی بافی خیلی به خیال بافی پهلو می زنه . بهتر بود از واژه ای نظیر واقع بینی و دوری از خوش بینی افراطی استفاده می شد. واقع بینی می تونه هم نشانی از مثبت نگری باشه و هم عدم خوشبینی متوهمانه.

  • آقا حسین
    آقا حسین | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

    ***** نیازمندی های روز *******

    کارشناس ارشد مکانیک از دانشگاه معتبر دولتی
    مسلط به نرم افزارهای روز
    دارای سابقه کار مفید
    منفی باف
    همراه با موتور سیکلت
    جهت اشتغال در پیک موتوری
    شماره تماس : 09390000
    تماس از 7 صبح تا 24
    ت ت ممنوع

  • طاهري فر
    طاهري فر | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

    من فكر ميكنم عنوان « افراد بدبين » خيلي بهتر و مناسب تر باشه تا منفي باف...
    چون اين دو واژه خيلي باهم فرق دارن و مطلب شما كه اتفاقاً خيلي هم جالب و درعين حال عالي بود بيشتر با شرح حال افراد بدبين تناسب داره...

  • Positron5
    Positron5 | ۱۸ مهر ۱۳۹۴

    به نظرم همین طوره . منفی بافی به معنی این که نکات منفی رو هم جدی بگیری . اگه مشکلاتی که برات تو راه پیشرفت رو در نظر بگیری اونوقت راحت بیشتر از 2 قدم از اونها جلویی .....
    منفی بافی باعث میشه بیشتر تلاش کنی و تلاش هم سرلوحه ی تمام زندگیه

    • بنده
      بنده | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

      داستان ميگي؟!!!! فقط اسم و لفظ "منفي بافي" كافيه كه از تمام زندگي ساقط بشي..اتفاقا موج مثبت هست كه باعث ميشه در بروز مشكلات توان مقابله صحيح با اونا رو داشته باشي

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی