ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

6 تکنولوژی خارق العاده که زندگی بشر را در آینده تغییر خواهند داد

دنیای ده سال پیش با آنچه که امروز می بینیم تفاوت های عمده و جزئی بسیاری دارد. 50 سال که به عقب بازگردیم این فاصله بیشتر می شود. حالا اگر یک سفر کوتاه به آینده ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

دنیای ده سال پیش با آنچه که امروز می بینیم تفاوت های عمده و جزئی بسیاری دارد. 50 سال که به عقب بازگردیم این فاصله بیشتر می شود. حالا اگر یک سفر کوتاه به آینده داشته باشیم چه می شود؟

دنیای ده یا حتی بیست سال آینده ما تغییرات بسیاری خواهد کرد. ده سال پیش در چنین روزی، هیچ کس نمی دانست تلفن همراه چیست و برندهای مطرح بازار چیزهای دیگری بودند اما حالا همه جا بحث بر سر این است که کدام تلفن سریع تر و بهتر است.

یا کسی اصلا نمی دانست ماشین های خودران چه هستند و تصور آن رویایی عجیب غریب بود. لمس یک تکه شیشه و ارسال فرامینی خاص عجیب و غریب بود و فقط سازمان های سری به آن دسترسی داشتند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید، می خواهیم تکنولوژی های آینده دار امروز را نشان تان دهیم.

1-hydrogen-powered-cars-and-refueling-stations
ماشین هایی که سوخت هیدروژنی مصرف می کنند و پمپ هایی که گاز هیدروژن به ماشین ها می دهند در آینده ای نه چندان دور حداقل در آمریکا و کشورهای پیشرفته دنیا به امری طبیعی تبدیل خواهد شد. اما امروزه این وسایل هزینه گزافی دارند و خریدشان چندان به صرفه نیست.
2-nearly-supersonic-trains
هایپرلوپ همان ایده ایلان ماسک است که سرعتی غیر قابل باور را در اختیار ترن ها قرار می دهد. این قطارها با سرعتی حدود 340 متر در ثانیه حرکت می کنند، حتی سریع تر از قطارهای سریع السیر ژاپن با سرعت 167 متر در ثانیه. اوایل امسال، ماسک مسابقه ای برگزار کرد تا شرکت های مختلف طرح شان را ارائه دهند. از میان 1700 تیم شرکت کننده، 300 تیم موفق شدند تا در مرحله دوم شرکت کنند.
3-internet-for-everyone
اینترنتی برای همگان، آرزوی دیرینه مردم کشورهای جهان سومی است که فیسبوک، گوگل و باز هم ایلان ماسک در پی آن هستند. مطمئنا در سر راه این تکنولوژی موانع بسیاری وجود دارد اما در هر حال بزرگ ترین شرکت های سیلیکون ولی به دنبال امکان پذیر کردن آن هستند.
4-self-driving-semitrailers
تریلرهای خودران و به طور کل ماشین های خودران می توانند قشر عظیمی را از کار بیکار کنند. رانندگان ماشین های سنگین دیگر مجبور نیستند ساعت ها کنترل یک وسیله چند تنی را به دست بگیرند، در عوض می توانند تمام مدت به کار دیگری مشغول شده و صرفا حواس شان به خطاهای پیش آمده باشد. همین مسئله در مورد ماشین ها هم مطرح است. به هر حال اگر اشتباهات انسانی ما را به کشتن ندهد، هوش مصنوعی توانایی اش را دارد.
Capture
آتش سوزی ها بلای بسیار بر سر زمین آورده اند. در گذشته که شهرها سیستم امنیتی گسترده و قدرتمندی نداشتند و عمده ی خانه ها از چوب ساخته می شد، به خاکستر تبدیل شدن یک شهر غیر قابل اجتناب بود اما هنوز هم ما نمی توانیم جلو آتش سوزی های عظیم را در جنگل بگیریم. اما اخیرا دانشجویان دانشگاه جورج میسون متوجه فرکانس خاصی شده اند که در آن بازه صدایی، آتش کاملا خاموش می شود. تصور کنید حالا دستگاهی که می تواند این فرکانس را پخش کند به یک درون وصل شود و در مدت زمانی اندک جلوی یک فاجعه بزرگ را بگیرد.
6-portable-water-treatment-systems
شاید در کره ای زندگی کنیم که آب در آن فراوان است اما حقیقت امر چیز دیگریست. بدن انسان نمی تواند آب تصفیه نشده را مصرف کند و همین مسئله باعث شده تا بیش از 780 میلیون نفر در سراسر جهان به آب آشامیدنی دسترسی نداشته باشند و دو میلیارد نفر از بهداشت بی بهره باشند. با این حال دستگاه های تصفیه آب همراه طی سال های آینده و با توجه به مشکل کمبود آب کمک شایانی به بشر خواهند کرد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    " اخیرا دانشجویان دانشگاه جورج میسون متوجه فرکانس خاصی شده اند که در آن بازه صدایی، آتش کاملا خاموش می شود. "

  • abbas
    abbas | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

    hala mage kodomesh miad too iran??ma keshvar jahan sevvomim

  • کامران
    کامران | ۱۸ مهر ۱۳۹۴

    با صدا آتیش خاموش میشه منو یاد پروژه هارپ و ایجاد زلزله با صدا و امواج انداخت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی