ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل Jawbone: در آینده، پوشیدنی ها درون بدن انسان کار گذاشته می شوند

پوشیدنی ها هنوز هم که هنوز است مانند تلفن های هوشمند فراگیر نشده اند اما حسین رحمان مدیر عامل کمپانی Jawbone باور دارد که به زودی چنین اتفاقی رخ می دهد. او معتقد است که به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ مهر ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

پوشیدنی ها هنوز هم که هنوز است مانند تلفن های هوشمند فراگیر نشده اند اما حسین رحمان مدیر عامل کمپانی Jawbone باور دارد که به زودی چنین اتفاقی رخ می دهد.

او معتقد است که به زودی حسگرها درون بدن انسان کار گذاشته می شوند و با دستگاه های مختلف تعامل خواهند داشت. وی در کنفرانسی که روز چهار شنبه برگزار شد توضیح داد که کاربرد پوشیدنی ها نقشی قابل توجه در تحقق اینترنت اشیاء خواهند داشت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گفتنی است که کمپانی Jawbone بخش قابل توجهی از منابع خود را به توسعه حسگرهای مختلف به صورت بومی اختصاص داده است. این شرکت همچنین تحقیقاتی را در مورد حسگرهای سلامتی انجام داده که کاربر می تواند آنها را ببلعد یا اینکه در بدن خود کار بگذارد.

چنین سنسورهایی در داخل جریان خون کاربر باقی خواهند ماند و می توانند به صورت فعال طیف گسترده ای از فاکتورها را اندازه بگیرند. در واقع ایده اصلی ساخت این حسگرها آن است که می توانند با دیگر دستگاه های هوشمند نظیر ترموستات تعامل داشته باشند و برای مثال به آن بگویند که آیا بدن فرد بیش از اندازه گرم یا سرد شده است و سپس بر همین اساس دما را تعدیل نمایند. البته این تنها یکی از موارد مصرف چنین حسگرهایی است و قطعا لیست کاربردهای آن به اینجا ختم نمی شود.

مفهوم پوشیدنی های کاشتنی در نوع خود تازه نیست؛ سال گذشته برایان مک اوی یک قطب نمای کار گذاری شده در بدن انسان را به نمایش گذاشت و شرکت Grindhouse Wetwear هم از سیستم کامپیوتری توکار و بلوتوثی اش به نام Circadia پرده برداشت.

از همین رو چندان هم غیرقابل تصور نیست روزی که تکنولوژی های یکپارچه سازی شده با بدن انسان به بخشی حقیقی از زندگی روزمره اش بدل شوند.

رحمان در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: پوشیدنی ها در مرکز چنین آینده ای هستند و می توانند همه فعالیت های انسانی را هوشمند نمایند. برای نمونه ماشین هایی وارد بازار می شوند که با تشخیص سطح الکل خون بدن انسان دیگر روشن نخواهند شد.

اما اینکه پوشیدنی ها در نهایت تا چه اندازه باید بر بدن و زندگی انسان احاطه داشته باشند مساله ایست که جز با گذر زمان مشخص نخواهد شد و لازم است که به بحث و گفتگو گذاشته شود، با این همه روشن است که چنین آینده ای پیامدهای مثبتی هم برای انسان به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است که شرکت Jawbone در زمینه تولید سری دنبال کننده های سلامت Up فعالیت می کند و نتنها برای رقابت با سایر تولید کنندگان این دستگاه ها نظیر Fitbit قدم به عرصه وجود گذاشته بلکه هدفش رقابت با پوشیدنی های دیگر مبتنی بر Android Wear و اپل واچ است.

برآوردهای صورت گرفته نشان از آن دارند که بازار پوشیدنی ها ظرف 5 سال آینده تا 300 درصد رشد داشته باشد و ارزش آن هم به رقم 25 میلیارد دلار برسد با این همه حسین رحمان مدعی شده که Jawbone دیگر خود را یک شرکت سخت افزاری به شمار نمی آورد و تلاش های آتی این شرکت روی حوزه نرم افزار از جمله اپلیکیشن Up (برای دستگاه های پوشیدنی) متمرکز خواهند شد.

نظر شما چیست؟ آیا با ایده کاشت پوشیدنی ها درون بدنتان موافق هستید؟ آیا تصورتان این است که آینده در تسخیر چنین ابزارهایی خواهد بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Dr. نصاب
    Dr. نصاب | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    ی شغل دیگه واسه دکتر ها در اومد . متخصص دیجی کیشن

مطالب پیشنهادی