ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

5 فرصت سرمایه گذاری برای کارآفرینان

همه ی ما با معنی «سرمایه گذاری» آشنا هستیم: از این اصطلاح به طور معمول برای اشاره به صرف مقداری پول برای خرید اوراق قرضه یا سهام یک شرکت سهامی عام یا خاص استفاده می ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۹ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

همه ی ما با معنی «سرمایه گذاری» آشنا هستیم: از این اصطلاح به طور معمول برای اشاره به صرف مقداری پول برای خرید اوراق قرضه یا سهام یک شرکت سهامی عام یا خاص استفاده می شود. اما سرمایه گذاری های زمانی دیگری هم هست که هر کارآفرینی باید انجام دهد. این نوع سرمایه گذاری با اینکه روی کاغذ نرخ بازگشت سالانه ای از خود نشان نمی دهد، منافع شخصی و حرفه ای بسیار قابل توجهی دارد که از هر بازار مالی دیگری حائز اهمیت تر است.

اغلب این مفاهیم کاملاً سرراست به نظر می رسند، اما واقعیت این است که کارآفرینان بسیاری، علی الخصوص تازه کار ها، با غرق کردن خود در 16 ساعت کار روزانه و استراحت اندک، از آنها غافل می شوند. توصیف صدمات ذهنی و جسمانی چنین حالتی دشوار است، به خصوص اگر این وضعیت هفته ها، ماه ها و یا حتی سال ها تکرار شود. بیایید نگاهی بیندازیم به 5 فرصت ساده برای سرمایه گذاری زمانی روی سلامت جسمانی و عقلانی، که بدون شک تأثیرات چشمگیری روی کسب و کارتان خواهند داشت.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

1- مراقبه

مراقبه یا مدیتیشن می تواند به سادگیِ پنج دقیقه نشستن روی صندلی، و گوش سپردن به موسیقی آرامش بخش مورد علاقه با هدفون، و با هدف کاهش فعالیت مغزی باشد.

درست است که می توانید روزانه با صرف نیم ساعت زمان در یک اتاق ساکت به انجام فهرست بلندبالایی از تمرینات مدیتیشن بپردازید، اما بهتر است با تمرینات ساده شروع کنید. اپلیکیشن های مختلفی هم در این زمینه وجود دارد که حتی می توانند به شما نحوه ی انجام تمرینات کوتاه ده دقیقه ای را نشان بدهند. همین ده دقیقه تمرین می تواند شما را سر حال، و ذهنتان را باز و آماده ی شروع مجدد کند. این کار تمرکزتان را تا حد قابل توجهی افزایش خواهد داد؛ درست مثل اینکه دکمه ی ری استارت خود را زده باشید.

2- خواب

خواب نمونه ای از یک سرمایه گذاری زمانی است که هیچ جای بحثی نباید داشته باشد. شما برای اینکه بتوانید تا حداکثر ممکن کارا، متمرکز و پرکار باقی بمانید، حتماً باید خواب کافی داشته باشید. اگر فکر می کنید وقت کافی برای خواب ندارید، باید ببینید چطور می توانید وقت لازم را برای آن آزاد کنید. هرچه کمبود خواب شما بیشتر شود، بهره وری تان تقریباً در تمام زمینه ها کاهش خواهد یافت.

به گفته ی مجله ی کسب و کار هاروارد (HBR)، «خواب ناکافی، توانایی ما در تقویت و تثبیت یادگیری در طول ساعات بیداری را عمیقاً تحت تأثیر قرار می دهد. به بیان دیگر، تقاص این کم خوابی را حافظه ی ما پس خواهد داد».

قطعاً هیچ کارآفرینی دوست ندارد چنین بلایی بر سر حافظه ی خود بیاورد. اما همین مقاله در ادامه اشاره می کند که تنها دو و نیم درصد از افراد به کمتر از 7 ساعت خواب در شبانه روز احتیاج دارند. بنابراین به خودتان لطف بزرگی بکنید و روی حد اقل 7 ساعت خواب شبانه سرمایه گذاری کنید.

3- کلاس تندخوانی

این سرمایه گذاری زمانی، با یک سرمایه گذاری مالی نیز همراه است که در مقایسه با بازگشت مالی بالقوه ای که ممکن است در بر داشته باشد مبلغ ناچیزی به حساب می آید. شما می توانید با صرف مبلغ اندکی در کلاسهای کوتاه مدت تندخوانی و افزایش حافظه ی یکی از مؤسسات مربوطه ثبت نام کنید. بعد از اتمام چنین دوره هایی قادر خواهید بود در زمان یکسان، تا دو برابر مطالب بیشتری بخوانید، بدون آنکه درکتان از موضوع کاهش بیابد.

اگر می توانید در دوره های خصوصی ثبت نام کنید چرا که شما را وادار می کند خود را از مسائل دیگر جدا و تمام حواس خود را روی محتوای دوره متمرکز کنید. این کار سود سرمایه گذاری شما را هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ مالی افزایش خواهد داد. اگر کلاس مناسبی در اطراف خود پیدا نکردید به صورت آنلاین می توانید اطلاعات زیادی در این باره کسب کنید.

4- ورزش

این مورد هم مثل خواب، موضوعی است که به بهانه ی وقت نداشتن به راحتی آب خوردن مغفول واقع می شود. شما نمی توانید بدون اینکه روی سلامت جسمانی خود کنترل داشته باشید، سلامت ذهنی خود را در دست بگیرید؛ و این در حالی است که سلامت ذهن در موفقیت شما نقشی بینهایت اساسی بازی می کند. لازم نیست مثل کسی که می خواهد قله ی اورست را فتح کند ورزش کنید، اما باید روزانه به مدت حد اقل 15 دقیقه فشار خون و ضربان قلب خود را بالا ببرید. فراموش نکنید هر روز باید این کار را انجام دهید.

ورزش می تواند به شکل گرفتن ایده های جدید در ذهنتان کمک و افکار شما را بازتر کند و مقاومت شما را افزایش دهد. همه ی اینها برای کسب و کار شما ضروری هستند. پس روی ورزش سرمایه گذاری کنید و اثر آن را با رژیم غذایی نامناسب از بین نبرید.

5- مشاوره

یکی از بهترین راه ها برای میانبر زدن از میان «آزمون و خطا» های بسیار، سرمایه گذاری زمانی روی پیدا کردن و راهنمایی گرفتن از یک مشاور یا مربی کسب و کار است. این ایده ی تازه ای نیست اما انجامش به طور قطع نیاز به زمانی در حدود چند هفته یا حتی چند ماه دارد اما شما را از مشاوره و راهنمایی های کسی بهره مند می کند که قبلاً تجربه ی شما را داشته است. این کار کمک می کند در زمان کمتر تصمیمات بهتری بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آقا حسین
    آقا حسین | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

    ورزش - ورزش - ورزش
    ورزش بکنید خوابتون هم درست می شه
    ورزش بکنید مراقبه هم درست می شه
    ورزش بکنید ذهنتون باز میشه
    تو رو خدا ورزش کنید
    من الان بعد از 35 سال و با کلی مشکلات جسمی ناشی از کار زیاد و عدم تحرک دارم بهتون می گم ورزش کنید . برنامه ریزی کنید برای ورزش. دقیق . فکر کنید ویزیت دکتر دارید و به زمان و هزینه ای فکر کنید که در صورت عدم ورزش کردن باید دو دستی تقدیم آزمایشگاه و دکتر کنید .

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

    بین همه اینا اول خواب بعدم مشاوره باعث میشه که بهتربن راهکارهارو برای خودتون داشته باشید

مطالب پیشنهادی