ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نوعی انگشت مصنوعی با استفاده از پرینترهای سه بعدی که واکنش هایی شبه واقعی را از خود نشان می دهد

پژوهشگران دانشگاه آتلانتیک فلوریدا نوعی جدیدی از یک انگشت مصنوعی نرم را ساخته اند که می تواند درست مانند انگشتان واقعی شما حرکت کند. این دانشمندان برای آنکه اندام مصنوعی یاد شده بهترین ظاهر را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ مهر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

پژوهشگران دانشگاه آتلانتیک فلوریدا نوعی جدیدی از یک انگشت مصنوعی نرم را ساخته اند که می تواند درست مانند انگشتان واقعی شما حرکت کند. این دانشمندان برای آنکه اندام مصنوعی یاد شده بهترین ظاهر را داشته باشد مدل CAD آن را دانلود کرده و سپس با استفاده از یک پرینتر سه بعدی قالب پیچ و تاب دار درونی و بیرونی اش را ساختند.

آنها در داخل این انگشت دو فعال کننده ساخته شده از آلیاژ حافظه دار را تعبیه کردند که می توانند «به یاد بیاورند» و حتی پس از خم شدن یا تغییر شکل، به حالت اولیه خود باز گردند (البته تا زمانی که گرم باشند).

فعال کننده عضله این انگشت زمانی که در معرض حرارت قرار می گیرد صاف می شود و فعال کننده دیگر نیز آن را جمع می کند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در جریان فرایند تست این اندام، تیم یاد شده با عبور دادن جریان های الکتریکی از درون رسانای آن، گرما را به این فعال کننده ها انتقال دادند. براساس گفته اریک انگبرگ سرپرست تیم سازندگان این انگشت مصنوعی و سرپرست دپارتمان مهندسی مکانیک و اقیانوس دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، این تکنولوژی هنوز هم با چالش هایی روبروست برای نمونه خنک شدن فعال کننده ها و بازگشت انگشت به وضعیت اصلی اش زمان زیادی می برد.

به همین دلیل تیم سازنده، تصمیم گرفته اند که در وهله نخست از این تکنولوژی برای ربات های بستر دریا استفاده نمایند چراکه در این محیط فرایند خنک سازی با سرعت به مراتب بیشتری انجام می شود.

از همین رو، انگشت مصنوعی ساخته شده توسط این پژوهشگران احتمالا به این زودی ها به دست انسان پیوند داده نمی شود اما در صورت علاقمندی به موضوع می توانید شرح آن را در نشریه IOPScience مشاهده نمایید.

fau-finger03 (1)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی