ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل دسترسی به اپلیکیشن News خود را در کشور چین مسدود کرده

به نظر می رسد اپل ترجیح داده به جای سازش کردن با دولت چین و اقدام به سانسور محتوی، دسترسی به اپلیکیشن News خود را برای کاربران حاضر در این کشور ببندد. گفتنی است اپلیکیشن نیوز ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

به نظر می رسد اپل ترجیح داده به جای سازش کردن با دولت چین و اقدام به سانسور محتوی، دسترسی به اپلیکیشن News خود را برای کاربران حاضر در این کشور ببندد. گفتنی است اپلیکیشن نیوز ابزاری در iOS محسوب می شود که به کاربران اجازه می دهد اخبار و مقالات تحت وب را تا حدی بر حسب علایق و سلیقه هایشان مشاهده و مطالعه نمایند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چین به خاطر سیاست هایی که دولتش در رابطه با ارائه محتوی به کاربران دنبال می کند یکی از چالش بر انگیز ترین بازارها برای کمپانی های تکنولوژیک محسوب شده و نام های بزرگ صنعت فناوری اطلاعات همواره با دشواری هایی برای ارائه خدمات در این سرزمین مواجه هستند.

به صورت معمول حکومت چین از رسانه ها و کمپانی های مختلف می خواهد تا مطابق قوانین این کشور اقدام به ارائه ی اخبار و مقالات نمایند و در صورت عدم رعایت این قوانین فایروال ویژه ای که در این سرزمین پیاده سازی شده -و از آن با عنوان "Great Firewall" نیز یاد می گردد- دسترسی کاربران به خدمات شرکت خاطی را مسدود خواهد نمود؛ اتفاقی که پیش از این شبکه های اجتماعی بزرگ همچون توییتر و فیس بوک هم آن را تجربه کرده اند.

البته اپل ترجیح داده روندی متفاوت را در پیش بگیرد و از آنجایی که بازار سرزمین اژدهای سرخ برایش بسیار ارزشمند محسوب می شود بدون هیچ مجادله ای دسترسی به اپ News را برای افراد حاضر در چین ببندد.

news-fu-er-dai.0

لری سالیبرا، کارآفرین ساکن هنگ کنگ، در ابتدای هفته ی گذشته وقتی به چین سفر کرده است متوجه اختلال در سرویس News کمپانی ساکن کوپرتینو شده. وی می گوید اپل دسترسی شما را بر حسب اپراتور مخابراتی که از آن بهره می گیرد باز یا مسدود خواهد نمود. بدین ترتیب اگر از یک اپراتور رسمی چین استفاده کنید Apple News در دسترس نیست و روشن یا خاموش بودن ویژگی location services به صورت کلی تاثیری در این ماجرا نخواهد داشت.

فراموش نکنید که سرویس مورد بحث فعلا به صورت رسمی تنها در ایالات متحده راه اندازی گشته ولی کسانی که این امکان را قبلاً در کشور یاد شده فعال کرده اند می توانند در طول سفر از آن بهره ی لازم را بگیرند، در این بین اگر گذر این افراد به چین بیافتد باید به دنبال راهکار دیگری برای آگاهی از اخبار باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    من روي آيپدم با iOS9 اپ بنام News ندارم. آيا راهي هست كه از ايران فعالش كنم؟

    • هادی
      هادی | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

      آره سامان جان
      برو توی region و اونجا USA رو انتخاب کن

  • سامان
    سامان | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    گرچه متاسفانه متن شما مرتبط با موضوع پست نيست، اما نظر شخصي خودم را مي نويسم: با ثبت نام مخالفم. اگر ثبت نام اجباري شود، بعضي ها مثل من حوصله اين كار را ندارند. و اگر كسي بخواهد هم مي تواند چند اكانت باز كند و با آنها مطالب توهين آميز بنويسد.
    اما به نظر من، بايد متن هر پست قابل Report كردن توسط كاربران باشد تا موارد غير مرتبط به موضوع مقالات و يا متن هاي توهين آميز، گزارش شود.

  • A Sky full of Stars
    A Sky full of Stars | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    سلام,
    اول ممنون از نویسنده ها و سایت فوقالعادمون !
    چند روز بود یه انتقاد داشتم.. الان میخوام بگم..
    چند وقته هممون میدونیم جو سایت بسیار خرابه.. من از زمان نارنجی سایت رو دنبال میکنم هرروز هم تقریبا بالای 10 بار ریفرش میکنم..
    روی اول صحبتم با سردبیران محترم هست که اگر میشه سعی کنید بدون ثبت نام کسی نتونه کامنت بده.. و اینکه خب واقعا بعضی از کاربران (غیر ثبت نامی ها) بحث دوستانه و محترمانه نمیکنند که هیچ.. فقط توهین و ترول ورزی و کامن های بچگانه دارند.. نمونش مایکروسافت محکوم به شکست است و سامسونگ خداست و اپل کپی کاره یا بلعکس :|
    خب اینجور اکانت ها رو بعد چند تذکر بن کنید فکر نکنم سایت خلوت شه..
    بزارید بچه های قدیمی و جدید با اطلاع و با شخصیتمون دست به کامنت ببرند..
    والا من اگه نویسنده بودم ترجیح میدادم کامنتی زیر پستم نباشه حتی ! تا اینکه بخواد توهین و از این قبیل کارها صورت بگیره !
    و روی صحبت دوم با دوستان ..!
    ببینید ما اینجا همه اومدیم یه چیزی یاد بگیریم و از اطلاعات هم استفاده کنیم !
    چه دلیلی داره به هم توهین کنیم ؟ شرکت های ما که نیستن ؟! هستن ؟!
    بحث و نقد بد نیست ولی محترمانه..
    دقت میکنم میبینم جدیدا دیوان هر کامنتی میذاره (مهم نیست چی باشه) یه عده ثابتی فقط منفی میدن !
    خب یعنی چی..؟
    یکم رفتارهامون رو بهتر کنیم یکم بهتر باشیم وگرنه همون امتیازی نباشه و کامنتی نباشه بهتره.. تا خودمون رو آتیش بزنیم !
    بازم میگم.. مقصر خودمونیم.. نه تیم دیجیاتو ! باشد که رستگار شویم..
    ممنون.

مطالب پیشنهادی