ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا در حال بررسی پیامدهای جاذبه صفر روی مغز انسان است

در جاذبه صفر، بالا و پایین معنا ندارد، در نتیجه آن قسمتی از مغز ما که کار محاسبه فضاهای سه بعدی را انجام می دهد در این محیط از کار کردن باز می ایستد. ظاهرا این امر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ مهر ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

در جاذبه صفر، بالا و پایین معنا ندارد، در نتیجه آن قسمتی از مغز ما که کار محاسبه فضاهای سه بعدی را انجام می دهد در این محیط از کار کردن باز می ایستد. ظاهرا این امر می تواند برای فضانوردان مشکل آفرین شده و آنها را در انجام امور اولیه و ابتدائی به دردسر بیاندازد.

حال ناسا تصمیم گرفته که بیشتر در مورد این پدیده بداند و به همین دلیل بر آن شده آگاهی مکانی و موقعیتی یکی از تیم های تحت فرماندهی خود را قبل، در جریان و بعد از سفرهای فضایی شان مورد بررسی قرار دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گروه یاد شده در زمان حضورشان روی زمین مورد اسکن MRI قرار می گیرند و زمانی که به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده می شوند از آنها درخواست خواهد شد کارهای مختلفی که نیازمند تفکر و هماهنگ سازی هستند را به انجام برسانند.

اما بررسی های صورت گرفته در این رابطه نتایج جالبی را به دنبال داشته است. برای مثال حالا پژوهشگران بیش از هر زمان دیگری مطمئن هستند که توانایی تفکر در انسان زمانی که در فضا حضور دارد به مراتب پایین تر از مواقعی است که روی زمین است.

علاوه بر این، هر کدام از فضانوردانی که به مریخ فرستاده شوند احتمالا برای انجام امور تعمیراتی اضطراری به ویژه دست گرفتن آچار با مشکل روبرو خواهند بود.

نتایج این پژوهش در جهان واقعی نیز موثر بوده و برای نمونه مشخص شده افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند نیز از مشکلی مانند این رنج خواهند برد؛ پس انجام چنین تحقیقی صرفا به نفع فضانوردان نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سیاوش
    سیاوش | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    این همه ساله فضانوردا دارن میرن فضا بعد تازه به فکر افتادن

مطالب پیشنهادی