ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران مشغول ساخت قرصی هستند که انسان را از ورزش بی نیاز می کند

اگر شما نیز در زمره افرادی هستید که همواره دوست داشته اند با بلعیدن یک قرص کار تمرینات بدنی را انجام دهند و از رفتن به باشگاه معاف باشند باید بگوییم که رویای تان چندان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ مهر ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

اگر شما نیز در زمره افرادی هستید که همواره دوست داشته اند با بلعیدن یک قرص کار تمرینات بدنی را انجام دهند و از رفتن به باشگاه معاف باشند باید بگوییم که رویای تان چندان هم دور از ذهن نیست.

پژوهشگران نوعی طرح مربوط به واکنش های ماهیچه ای در سطح مولکولی را تدوین کرده اند که در نهایت می تواند آنها را به کشف روش هایی برای بازآفرینی اثرات تمرینات بدنی با استفاده از دارو رهنمون کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بله این بدان معناست که عاقبت می توانید بدون نیاز به هیچگونه زحمت یا دردسری یک قرص ورزش را مصرف کنید و مطمئن باشید که همان اثرات را دریافت خواهید کرد.

البته این را هم باید یادآور شویم که تا ساخت هر نوع قرص ورزش دست کم یک دهه زمان باقیست اما آنطور که دکتر نولان هافمن از دانشگاه سیدنی اظهار اشته دانشمندان فعالانه تلاش دارند این ایده را عملیاتی کرده و آن را از رویا به حقیقت بدل نمایند.

اینکه در آینده قرص ها کارکردی فراتر از یک مکمل غذایی را ایفا کنند بسیار هیجان انگیز است اما مبتکران این طرح باور دارند که چنین قرص هایی می توانند به یک ابزار قدرتمند درمانی بدل شوند.

همانطور که تایید می کنید بسیاری از افراد نمی توانند بنا به دلایل مختلفی چون ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی تمامی عضلات و ماهیچه های بدن خود را تمرین دهند از همین رو، یک روش درمانی مانند این می تواند به آنها کمک کند که تناسب خود را حفظ نمایند و حتی پس از مدت زمانی کوتاه تمرینات بدنی واقعی را از سر بگیرند.

آیا ساخت چنین قرص هایی باعث تنبلی نسل های آتی می شود؟ احتمالا همینطور است، اما اگر چنین ابداعی در نهایت به بهبود سلامت کلی بشریت کمک کند، می توان از این ایراد چشم پوشی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • حسبن
    حسبن | ۷ آبان ۱۳۹۴

    عالیه در اشتبا هین که انسان تنبل میشه وقتی بدن در حین تمرینه سرحاله

  • mehrdad
    mehrdad | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    نمونه اولیه این قرص رو سالها پیش نشون داد که روی موشها تست کردن. یادم نیست چند سال پیش بود ولی فک کنم 5 سال میشه. یادمه قرصی شیمیایی بود که بر روی dna اثر میذاشت و باعث سوخت چربی و همچنین ساخت عضله میشد.

  • parsa_soroori
    parsa_soroori | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    کاش یه قرص می ساختن آدم نیاز نداشت درس بخونه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی