ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی دل امروز خبر توافق 50 میلیارد دلاری اش برای خرید EMC را اعلام می کند [به روز رسانی شد]

دل که یک شرکت خصوصی محسوب می شود احتمالا امروز با عقد قراردادی به ارزش بیش از 50 میلیارد دلار شرکت EMC را که در زمینه تکنولوژی های ذخیره سازی فعالیت دارد خریداری می کند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ مهر ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۷

دل که یک شرکت خصوصی محسوب می شود احتمالا امروز با عقد قراردادی به ارزش بیش از 50 میلیارد دلار شرکت EMC را که در زمینه تکنولوژی های ذخیره سازی فعالیت دارد خریداری می کند.

جالب است بدانید برای قراردادی که گفته می شود بزرگ ترین معامله صنعت تکنولوژی تا به امروز محسوب می شود، مدیران عالی رتبه این شرکت تا قبل از نهایی شدن چنین توافقی از آن بی اطلاع بوده اند.

زمانی که خبر این توافق برای نخستین بار به بیرون درز کرد بسیاری از مدیران طرفین در سفرهای خارجی حضور داشتند و مذاکره میان این دو شرکت مستقیما از طریق مدیران عامل آنها یعنی مایکل دل و Joe Tucci از شرکت EMC انجام گرفت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ماهیت محرمانه این مذاکرات نشان از آن دارد که هنوز هم بخش اعظمی از مفاد قرارداد به توافق طرفین نرسیده است. یکی از این مفاد آنطور که از منابع آگاه خبر رسیده این است که طرفین قرارداد از تغییر ارزش سهام EMC بعد از اعلام توافق جلوگیری نمایند.

این قرارداد همچنین بند دیگری دارد که به موجب آن EMC می تواند در صورت دریافت پیشنهاد قیمت بالاتر از سوی شرکت های دیگر، توافق را لغو نماید. البته این بند صرفا جنبه تزئینی دارد چراکه دیگر شرکت های علاقمند به خرید این کمپانی از جمله اچ پی، اوراکل، سیسکو و IBM ظاهرا هنوز هم پیشنهادی بالاتر از این مبلغ را ارائه نکرده اند و قصد چنین کاری ندارند.

منابع آگاه خبر داده اند که مبلغ پیشنهادی در برگیرنده پول نقد به ارزش 27.25 دلار بابت هر سهم EMC و همچنین مبلغی اضافه تر بابت خریداری سهام EMC در کمپانی نرم افزاری VMware است که ارزش کلی سهام آن را مجموعا به 30 دلار بابت هر سهم می رساند.

البته دل در نظر دارد که دست بالاتر را در VMware داشته باشد اما احتمالا برای بالا بردن نقدینگی خود و همچنین تسویه بدهی های قبلی EMC و در نهایت تامین بودجه مورد نیاز برای خرید این شرکت بخشی از سهم EMC در VMware را خواهد فروخت.

دل همچنین در نظر دارد بخشی از نقدینگی مورد نیازش را با صدور اوراق قرضه این دو شرکت تامین نماید که این اقدام با در نظر داشتن آنکه بانک مرکزی آمریکا تا قبل از آغاز سال جدید میلادی نرخ بهره خود را افزایش می دهد اقدامی پرخطر محسوب می شود چراکه بالا رفتن نرخ سود هزینه های مورد نیاز برای فاینانس را افزایش داده و از جذابیت اوراق قرضه برای سرمایه گذاران می کاهد.

علاوه بر این هنوز مشخص نشده که آیا Elliott Management (هفتمین سهامدار بزرگ EMC) از این توافق حمایت می کند یا خیر. این صندوق پیشتر EMC را برای فروش سهامش در VMware تحت فشار قرار داده بود تا از این طریق ارزش سهام خود را بالا ببرد.

گفتنی است که نمایندگان این شرکت سرمایه گذار، دل و EMC از هرگونه اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده اند. زمان اعلام این توافق نخست از طریق بلومبرگ اعلام گردید و اینکه EMC میتواند همچنان پیشنهادات مطرح شده از سوی شرکت های دیگر را نیز بررسی نماید از سوی رویترز اعلام شد.

 

به روز رسانی: دل چندی پیش اعلام کرد که شرکت EMC را با عقد قراردادی به ارزش 67 میلیارد دلار خریداری می کند و آنطور که در نشریه فایننشال تایمز آمده، EMC پذیرفته است که هر سهم خود را به ارزش 33.15 دلار به دل بفروشد.

طرف خریدار نیز در این رابطه گفته است، ما تلاش داریم که شرکت خود را به سمت و سویی سوق دهیم که صنعت آی تی در حرکت است و این قرارداد روند مذکور را سرعت خواهد بخشید. به موجب  این قرارداد دل به یکی از بزرگ ترین عرضه کنندگان محصولات پردازشی سازمانی بدل می گرد.

این تغییر البته خلاف چیزی است که در ماه های اخیر شاهدش بودیم؛ برای نمونه شرکت اچ پی یا eBay ترجیح دادند که برای هماهنگ شدن هرچه بیشتر با بازار رو به تغییر کسب و کار خود را به بخش های کوچک تر تقسیم نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Siamak
    Siamak | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    من نمیدونم چرا کامنت های بی ربط پاک نمیشه!؟ اینجا ادمین نداره آیا؟ فقط 1دونه کامنت به مطلب ربط داشت.

  • آقا مصطفی
    آقا مصطفی | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    دل خودش ٢٤ ميليارد مي ارزه بعد خريد ٥٠ ميلياردي ميكنه؟
    دمش گرم

  • Rivekan
    Rivekan | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    ای کاش در مورد emc بیشتر توضیح میدادید!
    *
    داشتم اخبار دیروز رو میخوندم به یک نکته جالب رسیدم. @امیر پارسا (AP، HUBLOT و...) شما که سر لینکی که دیوان داد بابت فروش سرفیس اون سر و صدا رو راه انداختی که SHIPED به معنای فروختن نیست و به دیوان گفتی بی سواد، حالا خودت چطور توی یکی از اخبار دیروز SHIPMENTS رو فروش معنی کردی؟ ((: اها! برای سرفیسSHIP یعنی فرستادن، برای اپل میشه فروش؟ ((:

    • Rivekan
      Rivekan | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

      پستی که دیوان لینک داد: http://digiato.com/article/2015/09/29/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%A8%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C-google-pixel-c/
      خبر دیروز: http://digiato.com/article/2015/10/11/%D8%AD%D8%AA%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-%DB%B1%DB%B0-%D9%86%DB%8C%D8%B2-%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7/

      • Rivekan
        Rivekan | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

        چرا مغلطه میکنی؟ چه ربطی به Incoterms داره؟ گل آلود کردن اب هم عالمی داره!
        کارتنر و idc تخمین و پیشبینی کردند و این امار قطعی نیست از جایی که گارتنر رشد اپل رو مثبت زده و idc منفی! جدا از امار فروش سرفیس که میتونید به منابع مختلف مراجعه کنید، مشکل دوگانگی شماست که ship رو برای خودتون تفسیر میکنید در حالی که ship فقط یک معنی داره و ربطی هم به Incoterms نداره.

    • سعيد
      سعيد | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

      این امیرپارسا روانی

    • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )
      آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 ) | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

      خوب حالا که چی داری ادامه میدی ؟ !!!

      نمیخواید این بچه بازیاتونو تموم کنید ؟

      اپل بیشتر فروخته یا مایکی به ما چه ؟

      من ویندوز دوست دارم برام سرفیس بهترینه اون یارو امیر پارسا مک دوست داره مک بوک براش بهترینه

      بسته دیگه این بچه بازیاتونو تموم کنید :|

مطالب پیشنهادی