ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل نسخه جدید آیمک 21.5 اینچی خود را به نمایشگر 4K مجهز نموده است

کوچک ترین مدل آیمک اپل بالاخره به نمایشگر 4K مجهز گردید. این کامپیوتر 21.5 اینچی امروز یک پردازنده قوی تر، رم سریع تر و امکانات گرافیکی بهتر را دریافت کرد اما شاید مهم ترین به روز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۵

کوچک ترین مدل آیمک اپل بالاخره به نمایشگر 4K مجهز گردید. این کامپیوتر 21.5 اینچی امروز یک پردازنده قوی تر، رم سریع تر و امکانات گرافیکی بهتر را دریافت کرد اما شاید مهم ترین به روز رسانی صورت گرفته نمایشگر این دستگاه باشد که در قیاس با کیفیت 1080p نسخه قبلی بهبود قابل توجهی پیدا کرده و حالا از رزلوشن 4K پشتیبانی می کند.

به لطف به روز رسانی جدید، نمایشگر آیمک رنگ ها را با طراوت تر از هر زمان دیگری نشان می دهد. اپل هم اعلام داشته که از یک تکنولوژی نمایشگر جدید برای مدل 4K این محصول بهره گرفته که رنگ های به نمایش درآمده در آن 25 درصد بیشتر است (عمدتا از طیف رنگ های قرمز، سبز، زرد).

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این رنگ ها در آیمک جدید عمق و دقت بالاتری پیدا کرده اند. البته نباید توقع داشته باشید که با هر بار نگاه کردن به صفحه نمایشگر این دستگاه متوجه تفاوتی فاحش میان آن و نسخه قبلی اش شوید اما می توانید مطمئن باشید که تجربه کاربری شما به لطف این نمایشگر به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

آنطور که اپل اعلام کرده، این قابلیت بهبود یافته بازتولید رنگ به نسخه جدیدی از آیمک 27 اینچی با نمایشگر 5K نیز اضافه شده است.

اما آیمک 21.5 اینچی که در دو سال اخیر هیچ تغییری را به خود ندیده، یک بروز رسانی مهم دیگر را هم دریافت کرده و طبق اعلام شرکت سازنده اش این بار همراه با پردازنده سری Broadwell اینتل عرضه می گردد.

شاید این مساله چندان هم قابل توجه به نظر نیاید (چراکه این سری از چیپست های اینتل یک نسل قدیمی تر از Skylake هستند) با این همه، باز هم چیپست های Broadwell در نوع خود جدید محسوب می شوند چراکه از ماه ژوئن (عرضه رسمی آنها) تا به امروز زمان زیادی نگذشته است.

البته چیپست های Skylake که جدیدتر از این مدل محسوب می شوند هم اکنون در بازار موجودند اما نوع بهره مند از پردازنده گرافیکی Iris Pro آن هنوز هم عرضه نشده و شاید به همین خاطر است که ارائه به روز رسانی برای آیمک با این تاخیر طولانی همراه بوده است.

ارزان ترین نسخه از آیمک، مجهز به یک چیپست دو هسته ای و 1.6 گیگاهرتزی Core i5 است در حالی که نسخه بهره مند از نمایشگر 4K آن همراه با چیپست های 3.1 گیگاهرتز و چهار هسته ای core i5 و بالاتر عرضه می شود.

اما به روز رسانی چیپست بدان معناست که مدل های پیشرفته تر از این دستگاه از پردازنده گرافیکی Iris Pro بهره خواهند برد که برای استفاده هرچه بیشتر از نمایشگر 4K بسیار مطلوب واقع خواهد شد.

رم این دستگاه نیز بهبود یافته و از نوع 8 گیگابایت LPDDR3 با فرکانس 1600 مگاهرتز به نوع هشت گیگابایتی LPDDR3 با فرکانس 1867 مگاهرتز تغییر یافته است و میتوان آن را به 16 گیگابایت ارتقاء داد. این آپدیت همچنین در برگیرنده تکنولوژی تاندربولت 2 و حافظه داخلی بیشتر می شود که برحسب انتخاب شما متغیر خواهد بود.

همانطور که مشاهده کردید، اپل در عمل تمامی امکانات کلیدی داخلی این دستگاه را تغییر داده است با این همه سخت افزار خارجی این دستگاه مثل سابق است و همچنان همان بدنه باریک و مدرن قبلی را دارد.

حاشیه مشکی رنگ اطراف نمایشگر آیمک جدید هم در مقایسه با مک بوک کمی بزرگ تر به نظر می آید اما زمانی که به نمایشگر 4K دستگاه با رنگ های پرطراوت آن خیره می شوید دیگر این حاشیه ها به نظرتان نمی آیند.

البته گفته می شود که آیمک جدید به لحاظ ظاهری نیز تفاوت هایی با نسخه قبلی اش دارد برای نمونه اپل کیبورد مستقل، ترکپد و ماوس آن را هم به روز رسانی کرده است. کیبورد و ماوس به صورت پیش فرض همراه با آیمک در اختیار خریدارن قرار می گیرند که می توانید با پرداخت مبلغی نسبتا زیاد ترکپد جدید را هم برای آن انتخاب نمایید.

درست مانند نمایشگر 5K که اپل سال گذشته صرفا به مدل های پیشرفته آیمک 27 اینچی اضافه کرد، نمایشگر 4K هم صرفا به مدل های گران تر نسخه 21.5 اینچی اضافه می شود.

قیمت این دستگاه از 1499 دلار شروع می شود و مدل های بهره مند از نمایشگر 1080p هم با قیمت پایه 1099 دلار فروخته خواهند شد. همانطور که مشاهده می کنید تفاوت قیمت میان این دو مدل زیاد است اما اختلاق قدرت و کیفیت آنها این اختلاف را توجیه می کند. گفتنی است که همه مدل های این محصول از امروز  قابل خرید خواهند بود.

apple-imac-with-4k-retina-display-21-5-inch-2015-27

apple-imac-with-4k-retina-display-21-5-inch-2015-21

apple-imac-with-4k-retina-display-21-5-inch-2015-25

apple-imac-with-4k-retina-display-21-5-inch-2015-26

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ماهان
    ماهان | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

    سخت افزار و به خصوص طراحیش بینظیر وچشم نوازه.

  • mohammad_najjari
    mohammad_najjari | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    طراحی فوق العاده زیبایی داره

  • m.c.h
    m.c.h | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    با سلام
    میخواست یه لپتاپ تو رنج 2 میلیون پیشنهاد بدید
    و اینکه لپتابی باشه که بشه راحت اتوکد2015 رو کار کرد

    • Tesla Motors
      Tesla Motors | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

      لطفا اسپم ندید
      با تشکر

مطالب پیشنهادی