ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

توصیه های کوتاهی از 8 میلیاردر خودساخته در زمینه مدیریت زمان

هر کسی با خواندن کتاب «15 راز مدیریت زمان افراد موفق»، به قلم کوین کروز مسحور می شود . او در این کتاب با 7 میلیاردر، 13 قهرمان المپیک و 239 کارآفرین مصاحبه کرده است. ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۱ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

هر کسی با خواندن کتاب «15 راز مدیریت زمان افراد موفق»، به قلم کوین کروز مسحور می شود . او در این کتاب با 7 میلیاردر، 13 قهرمان المپیک و 239 کارآفرین مصاحبه کرده است. لحن کتاب روان است و شما را نا امید نخواهد کرد.

8 توصیه ی کوتاه از لابلای صفحات این کتاب در ادامه آورده شده است. این 8 توصیه نمونه های جالبی از ترفند هایی است که افراد موفق برای مدیریت زمان به کار می گیرند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

از ریچارد برانسون، مؤسس گروه شرکت های Virgin در این کتاب نقل شده است که: «یکی از ترفند های مورد علاقه ی من، برگزاری اغلب جلسات به صورت سرپایی است. این شیوه به نظرم برای به انجام رساندن امور کاری، تصمیم گیری و منعقد کردن قرارداد بسیار سریع تر است. هر وقت امکانش باشد این جلسات را به معنای واقعی کلمه یک قدم دیگر جلو می برم و آنها را در حین راه رفتن برگزار می کنم».

برانسون در جای دیگری از کتاب می گوید: «فکر می کنم اولین چیزی که هنگام مسافرت بر می دارم دفترچه ی یادداشتم باشد. اگر این چند برگ کاغذ نبود هیچگاه نمی توانستم ویرجین را تا این اندازه گسترش دهم. اگر ایده ای به ذهنتان برسد و آن را روی کاغذ ننویسید، شاید فردا صبح که از خواب بیدار می شوید برای همیشه از یاد شما رفته باشد».

ظاهراً او یک بار که فراموش کرده دفترچه یادداشتش را همراه خود ببرد، افکارش را روی گذرنامه اش نوشته است.

از وارن بافت، کارآفرین، سرمایه گذار و خیر توانمند آمریکایی نیز نقل شده: « تفاوت میان افراد موفق و افراد بسیار موفق این است که افراد بسیار موفق تقریباً به همه چیز پاسخ منفی می دهند».

اما ناتان بلکارزیک، یکی از مؤسسان Airbnb گفته است: «من سعی می کنم تقویم روزانه ام را از عقب به آخر تنظیم کنم و زمان اول صبح را برای کار واقعی نگه دارم. فکر می کنم صبح ها تمرکز بیشتری دارم. اگر صبح ها خود را با جلسات متعدد خسته کنید، بعد از ظهر ها حفظ تمرکز برایتان دشوار خواهد بود. به همین خاطر سعی می کنم جلساتم را بگذارم برای بعد از ظهر به بعد».

از قول مایک کانن بروکس، یکی از مؤسسان Atlassian آمده است: «در آن واحد فقط به انجام یک کار بپردازید. انجام چند کار مختلف با هم را کنار بگذارید».

مارک کوبان، صاحب Daalas Mavericks، Magnolia Pictures و Landmark Theatres نیز اعتقاد دارد «تا وقتی کسی چِکی نکشیده جلسه ای برگزار نکنید».

اندرو میسون، مؤسس سابق و مدیر عامل Groupon می گوید: «من توصیه های فراوانی دارم اما به جای آنکه توصیه ی خاصی بکنم، به گفتن این حرف بسنده می کنم که تجربه به من نشان می دهد نظم داشتن در اجرای این عادتها، یک عامل متمایز کننده ی بسیار مهم افراد موفق از بقیه ی جامعه است. اگر قرار بود شخصیت یک بازی کامپیوتری تجاری را طراحی کنم و 10 امتیاز برای آن در اختیار داشتم، 3 امتیاز را به هوش و 7 امتیاز باقیمانده را به نظم شخصی اختصاص می دادم».

داستین موسکوویتز، یکی از مؤسسان Asana و یکی از مؤسسان سابق فیسبوک در این زمینه می گوید: «در هفته یک روز را بدون مزاحمت هایی مثل جلسات، روی انجام امور شخصی تمرکز کنید. ما در آسانا چهارشنبه ها هیچ جلسه ای نداریم و کل شرکت در آن روز به بهبود جریان کاری و بهره وری تشویق می شود».

مارک پینکوس، یکی از مؤسسان و مدیر عامل Zynga نیز گفته است: «اگر می خواهید محصول خارق العاده ای تولید کنید، بیش از 50 درصد ساعات کاری تان را به تولید اختصاص دهید. وقت خود را صرف هیچ کار دیگری نکنید، مگر آنکه برای مصرف کنندگان محصولات شما منفعتی داشته باشد».

در پایان نیز به عنوان حسن ختام، یک نقل قول اضافه از اندی گرو، ریاست سابق اینتل نقل می کنیم که می گوید: «روز کاری من زمانی تمام می شود که خسته می شوم و آماده ام به منزل بروم، نه وقتی که کار ها تمام شده. کار هیچ وقت تمام نمی شود. همیشه کار های بیشتری هست که باید انجام شده باشند، کارهای بیشتری هست که باید انجام شوند، و کارهای بیشتری هم هست که می توانند انجام شوند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • شاهو
    شاهو | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

    خیلی مطالب جالبه زیادتر بذارید

  • bahador
    bahador | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    آقا یکی بگه میلیونر خودساخته دقیقا یعنی چی؟ این کلمه رو من زیاد شنیدم :|

    • امين
      امين | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

      يعني از خانواده اون "ثروتي كه داره" رو به ارث نبرده به عبارتي از صفر تاصد ثروت كارش خودشه

مطالب پیشنهادی