ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کانن دوربین های پاورشات G5 X، EOS M10 و G9 X را رسما رونمایی کرد

کانن عاقبت به صورت رسمی دوربین های دیجیتالی جدید خود را که یکی به خانواده EOS M و دوتای دیگر به خانواده دستگاه های قدرتمند پاورشات تعلق دارند، معرفی نمود. در این بیانیه رسمی این شرکت بخش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

کانن عاقبت به صورت رسمی دوربین های دیجیتالی جدید خود را که یکی به خانواده EOS M و دوتای دیگر به خانواده دستگاه های قدرتمند پاورشات تعلق دارند، معرفی نمود.

در این بیانیه رسمی این شرکت بخش اعظمی از اطلاعات درست مانند همان چیزی است که پیشتر در خبرها آمده بود که البته با اندکی جزئیات بیشتر تلفیق شده اند. مدل EOS M مجهز به یک لنز قابل تعویض جدید شده تا آن گروه از مخاطبان که کانن «نسل رسانه های اجتماعی» خوانده را به سمت خود جلب نماید در حالی که پاورشات G5 X و G9 X برای تنوع بخشیدن به طیف انتخاب های پیش روی عکاسان حرفه ای ارائه گردیده اند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در طراحی EOS M10 تلاش شده تا علاوه بر قدرت کلی دستگاه روی ابعاد و همچنین قابلیت پرتابل بودن آن نیز تاکید گردد و به همین خاطر است که کانن اعلام داشته آن را برای نسل رسانه های اجتماعی و دوست داران سلفی طراحی می کند؛ گروهی که تمایل دارند تک تک لحظه های خود را با گرفتن عکس و ویدئو به ثبت برسانند.

همانطور که احتمالا حدس می زنید، این یعنی نمایشگر حساس به تاچ این دوربین قابلیت چرخش 180 درجه دارد تا سلفی های شما ظاهری هرچه بهتر داشته باشند. اما سازنده این دوربین به هیچ وجه برای تهیه یک محصول پرتابل کیفیت را فدای قیمت نکرده است چراکه این دوبین همراه با لنز 15 الی 45 میلیمتری  IS STM از سری  EF-M عرضه می گردد که گشودگی دهانه آن نیز برابر با f/3.5-6.3 اعلام شده و می توان در مواردی که نیازی به لنز نیست آن را جمع کرد تا دوربین اندازه جمع و جورش را حفظ نماید. علاوه بر این، دوربین مورد بحث از لنزهای سری EF-M،  EF و EF-S کانن نیز پشتیبانی می کند.

EOS M10 یک لنز 18 مگاپیکسلی مجهز به حسگر CMOS و همچنین پردازنده تصویر DIGIC 6 دارد و میتواند ویدئوهایی با کیفیت 1080p و نرخ 24 یا 30 فریم بر ثانیه را با آن ضبط کند.

این دوربین همچنین از استانداردهای وای فای و NFC پشتیبانی می کند که برای جفت شدن آسان آن به دستگاه های دیگر، انتقال سریع داده و کنترل از راه دور دستگاه با استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت مورد استفاده قرار می گیرد.

20151013_hiRes_eosm10_white_efm55200_3q

20151013_hiRes_eosm10_white_3qflash

20151013_hiRes_eosm10_white_back

دوربین های جدید سری G پاروشات نیز گروه دیگری از مخاطبان را هدف قرار داده اند؛ گروهی که در ازای دریافت بهترین خروجی و کیفیت حاضرند از ابعاد بزرگ و حجم بالای دستگاه چشم پوشی کنند.

مدل G5 X و G9 X برای دو طبقه مختلف از کاربران عرضه شده اند اما از بسیاری جهات نیز شبیه به هم هستند که از آن جمله می توان به حسگرهای بزرگ یک اینچی و 20.2 مگاپیکسلی CMOS با حساسیت بالایشان، وای فای و استاندارد NFC و قابلیت های «مد استار» برای دوستاداران به علم نجوم و رصد ستاره ها اشاره نمود.

اما آنچه باعث تمایز G5 X از مدل رونمایی شده دیگر می شود منظره یاب الکترونیکی OLED آن است که 2.36 میلیون نقطه دارد و به کاربران امکان می دهد در مواردی که استفاده از نمایشگر میسر نیست همچنان با دوربین خود عکس بگیرند.

نکته دیگر اینکه، دستگاه مورد بحث یک فلش داخلی برای خود دارد با این همه قسمتی برای اتصال لوازم جانبی مورد نظر شما از جمله فلاش EX-series Speedlite هم روی بدنه آن در نظر گرفته شده است.

20151013_hiRes_psg5x_3qflash (1)

20151013_hiRes_psg5x_3qopen

20151013_hiRes_psg5x_back

20151013_hiRes_psg5x_backopen

مدل پاورشات G9 X امکانات چندان قابل توجهی ندارد و نبود منظره یاب الکترونیکی را با ابعاد جمع و جور و بدنه سبکش جبران کرده است. اما این محصول قابلیت های دیگری هم دارد که به راحتی نمی توان از آنها چشم پوشی کرد و برای نمونه می توان به مد عکس برداری پیاپی آن با نرخ 6 فریم بر ثانیه اشاره نمود.

20151013_hiRes_psg9x_back

20151013_hiRes_psg9x_front

20151013_hiRes_psg9x_silver_3q

 

  • EOS M10 در قالب یک کیت عرضه می شود که لنز زوم پانزده الی 45 میلیمتری IS STM با گشودگی دهانه لنز f/3.5-6.3 را در خود دارد. این محصول به قیمت پایه 599 دلار و به رنگ های مشکی و سفید عرضه می شود و یک نسخه خاکستری رنگ اختصاصی از آن نیز از طریق فروشگاه آنلاین کانن قابل خریداری است.
  • لنز در نظر گرفته شده برای این دوربین به تنهایی 299.99 دلار قیمت دارد.
  • مدل پاور شات G5 X هم با قیمت پایه 799.99 دلار و در قالب رنگ مشکی کلاسیک فروخته خواهد شد.
  • دوربین پاورشات G9 X با قیمت 529.99 دلار اندکی ارزان تر است و در دو رنگ مشکی و خاکستری با بخش های چرمی قهوه ای رنگ عرضه می گردد.

همه دوربین ها و لنزهای یاد شده در این خبر تا نوامبر امسال به بازار عرضه می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammadmj
    mohammadmj | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    G9x کلاسیک فوق العاده

    G5x نمیدونم باید یاد دوربین کامپکت بیافتم یا دوربینDslrیا بدونه آیینه

    Eos 10 دیوانه کننده است . مورد علاقه خودم

    • نیما
      نیما | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

      ای او اس ام 10 شاید تو نگاه اول جذاب باشه اما سنسور قدیمی داره ( اگه اشتباه نکنم تو 2013 رو ای او اس ام 2 استفاده شد) یکم بعید بود از کنون همچین حرکتی حداقل باب میل من نبود
      طراحی مناسبی نداره ( ظرافت نداره اصلا مقایسه کنید با هیجانی که جی 5 ایکس میده ) ویزور هم نداره
      هرچقدر تو سری جی سنگ تموم گذاشت یکی زد تو سر سری ام !

مطالب پیشنهادی