ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در نسخه آزمایشی بعدی ویندوز 10 یکپارچه سازی اسکایپ با اپلیکیشن پیام رسان آن را بررسی می کند

مایکروسافت امروز جدیدترین نسخه آزمایشی آپدیت ویندوز 10 را ارائه می کند و باید بگوییم که این نسخه تغییرات جالبی را در خود دارد. غول نرم افزاری ساکن ردموند پیش تر وعده داده بود که یک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ مهر ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

مایکروسافت امروز جدیدترین نسخه آزمایشی آپدیت ویندوز 10 را ارائه می کند و باید بگوییم که این نسخه تغییرات جالبی را در خود دارد. غول نرم افزاری ساکن ردموند پیش تر وعده داده بود که یک اپلیکیشن پیام رسان تازه را که با اسکایپ هم یکپارچه سازی شده است ارائه می کند و حالا این اپلیکیشن برای تست آماده است.

اپ جدید در حال حاضر کاملا ابتدایی است اما دسترسی به امکانات مختلفی نظیر ارسال پیام های متنی، ویدئویی و صوتی را در اپلیکیشن های پیام رسان یکپارچه سازی شده با ویندوز 10 فراهم خواهد کرد.

این اپ را می توان معادل سیستم iMessage اپل و اپ Messages در OS X دانست که همان اینترفیس دو بخشی و رابط کابری دایره ای شکل را برای تماس ها دارد.

مایکروسافت همچنین متصل کردن نام های کاربری اسکایپ به شماره های موبایل کاربران را آغاز کرده تا پیدا کردن دوستانی که از این سرویس استفاده می کنند را بدون نیاز به در اختیار داشتن ID آنها فراهم نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

همین مساله باعث می شود که کل این رویکرد شباهت زیادی به iMessage پیدا کند چراکه به لطف آن کاربران اسکایپ می توانند به راحتی با دوستان خود چت کنند.

مایکروسافت در کنار یکپارچه سازی اسکایپ با این اپ، پشتیبانی نوشتاری از کورتانا را نیز به آن اضافه نموده در نتیجه از این پس می توانید صرفا با ایجاد یادداشت هایی از طریق استایلوس روی ویندوز 10، برای خود ریماندر یا یادآور بسازید.

متاسفانه در تست های صورت گرفته روی این قابلیت مشخص شد که در برخی موارد، نمی توان ریماندر یا یادآور مورد نظر را با استفاده از روش یاد شده ایجاد کرد.

البته اگر داده های درست و زمان صحیح را بنویسید این قابلیت باید کار کند اما روشن است که مایکروسافت هنوز باید کارهای زیادی را برای بهبود درک کورتانا از این قابلیت انجام دهد.

مایکروسافت همچنین در تلاش است تا در جدیدترین نسخه پیش نمایش ویندوز 10، عملکرد مرورگر اج را بهبود ببخشد. برای این منظور یک قابلیت جدید به تب های اضافه شده که به لطف آن می توانید ماوس خود را روی تب ها بگیرید و پیش نمایشی از محتوی آن صفحه را مشاهده نمایید.

در مرورگر اج همچنین سینک کردن یا یکسان سازی صفحه های برگزیده (Favorites) و آیتم های موجود در لیست Reading نیز امکان پذیر شده که به شما امکان می دهد بوک مارک های موجود در دیگر دستگاه های بهره مند از ویندوز 10 را در کامپیوتر مورد استفاده خود داشته باشید.

در کنار این امکانات جدید، مایکروسافت همچنین به بهبود اینترفیس ویندوز 10 می پردازد. برای نمونه در بیلد آزمایشی جدید نوارها شکلی زنده تر دارند و می توانید در بخش تنظیمات شخصی سازی آنها را فعال نمایید.

منوهای متنی این بیلد نیز بهبود یافته اند تا همخوانی بیشتری با تم ویندوز 10 داشته باشند و در پایان مایکروسافت آیکون های قدیمی Device Manager و Registry Editor را هم به روز رسانی کرده است. اگر از مشارکت کنندگان در طرح ویندوز اینسایدر هستید میتوانید بیلد 10565 را از قسمت ویندوز آپدیت دریافت نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آرش
    آرش | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    آقا من وین 10 دارم تسکبارم کلا کار نمیکنه.. چیکار کنم؟

  • مرتضی عبدی
    مرتضی عبدی | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    من نصب کردم تو هر بیلد بهتر میشه

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    کار رو داره اسونتر میکنه و این عالیه

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    اپارات هم برای شما کار نمی کنه ؟؟

    • عـــامـر
      عـــامـر | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

      کار میکنه

    • amir5142
      amir5142 | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

      توی مایکروسافت اج من ، چند روزه که نمیتونه بره توی داشبورد نمیدونم چ مرگش شده

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    یه چند تا عکس هم می زاشتید بد نبود / عکس های رسمی
    http://blogs.windows.com/windowsexperience/2015/10/12/announcing-windows-10-insider-preview-build-10565/

مطالب پیشنهادی