ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریک اشمیت: شرکت های تابعه آلفابت به مراتب بیشتر از میزان کنونی خواهند شد

زمانی که آلفابت تاسیس شد، رئیس هیئت مدیره این شرکت و یکی از پنج نفری که به لحاظ تکنیکی شرکت مادر تخصصی ناظر بر گوگل را تشکیل می دادند، در تعطیلات به سر می برد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ مهر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

زمانی که آلفابت تاسیس شد، رئیس هیئت مدیره این شرکت و یکی از پنج نفری که به لحاظ تکنیکی شرکت مادر تخصصی ناظر بر گوگل را تشکیل می دادند، در تعطیلات به سر می برد و داشت پرواز یاد می گرفت.

او که روز گذشته در کنفرانس Virtuous Circle واقع در منلو پارک کالیفرنیا حضور یافته بود اظهار داشت: «من از خواب بیدار شدم و دیدم که ریاست هیئت مدیره آلفابت به من سپرده شده. ما در واقع بدون آنکه بدانیم آلفابت از چه شرکت هایی تشکیل می شود خبر شکل گیری اش را مطرح کردیم و به همین خاطر هنوز هم که هنوز است مشغول کار روی جزئیات طرح هستیم.»

گفتگو با اریک اشمیت پشت درهای بسته و در حاشیه نشستی پیرامون فناوری و سیاست های این حوزه به میزبانی گروه تجاری انجمن اینترنت صورت گرفت اما سایت Recode به صدای ضبط شده او دست یافته که در ادامه به ذکر مهم ترین بخش های صحبت هایش می پردازیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

اشمیت که برای مدتی طولانی ریاست هیئت مدیره گوگل را بر عهده داشت و مدیرعامل اسبق این شرکت بود در جریان اظهارتش پیرامون موضوعات مختلفی سخن گفت که از آن جمله می توان به رمزنگاری، قوانین مربوط به پهنای باند و در نهایت «حق فراموش شدن توسط موتور جستجوی گوگل» اشاره کرد که اخیرا جنجال های خبری زیادی را در اروپا ایجاد کرد.

وی در این گفتگو اظهار داشته که «شدیدا نگران پیشنهادات مطرح شده در اروپا پیرامون حریم خصوصی داده» است و به ذکر مثال هایی نظیر قانون Safe Harbor یا ساحل امن پرداخت که هفته پیش به تصویب رسید و به موجب آن هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا قوانین جداگانه ای را برای حوزه دیجیتال خواهند داشت که این مساله به تعبیر اشمیت می تواند به شکل گیری شبکه های اینترنت منحصربفرد برای هر یک از این کشورها منتهی شود.

او در ادامه اعلام داشت: «اگر چنین اتفاقی رخ دهد ما یکی از بزرگ ترین دستاوردهای تاریخ بشری را از دست خواهیم داد.»

در جریان سخنرانی اشمیت در این کنفرانس سوالی پیرامون شکایات مطرح شده علیه گوگل در رابطه با مقوله آنتی تراست به میان نیامد و خود اشمیت هم حرفی نزد که بحث را به آن سمت و سو بکشاند.

البته هیچکدام از اظهارات اشمیت در مورد این سیاست ها تازگی نداشتند. گفته های وی در مورد آلفابت در واقع همان حرف های گذشته این شرکت را تصریح می کرد. اما اشمیت در مورد مباحثی که پیشتر از آنها حرفی به میان نیامده بود هم اظهار نظر کرد و برای مثال مدعی شد که در آینده، شرکت های تابعه بیشتری برای آلفابت ایجاد خواهند شد.

از او سوال شد که این شرکت ها چه تعداد خواهند بود؟ اشمیت نیز در حالی که می خندید اظهار داشت: «بعد از 26، این رقم احتمالا یک عدد ترافرزنده نظیر عدد پی خواهد بود. فکر می کنید با شما شوخی می کنم؟»

وی اظهار داشت من ملاقات هایی را با مدیران عامل شرکت های تابعه آلفابت و همچنین شرکت های پیشنهادی انجام داده ام در نتیجه باور داشته باشید که در آینده بر شمار آنها به میزان زیادی افزوده خواهد شد.

اشمیت حرفی در مورد اینکه آن شرکت ها چه هستند یا در چه زمینه ای فعالیت دارند به میان نیاورد با این همه تقدیر قابل توجه ای را از یکی از شرکت های احتمالی یعنی طرح ماشین های خودران گوگل به میان آورد (این قسمت اگرچه برای خود یک مدیرعامل دارد اما هنوز هم زیر پرچم گوگل اکس فعالیت می کند).

از اشمیت سوال شد که به غیر از  آلفابت به نظرش کدام شرکت های اینترنتی جذاب می آیند و او از اوبر نام برد که بخشی از بودجه اش توسط Google Ventures تامین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hublot
    hublot | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

    این پیرمرد دیگه چی میگه واسه خودش ؟ شرکت گوگل فعلا از هم پاشیده و تکه تکه شده و بعد این میاد چرند میگه ! واقعا متاسفم

    • ananymous
      ananymous | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

      حدث میزدم تو نیستی
      انقد بی ادب و با تعصب نبودی تو

مطالب پیشنهادی