ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودروی جدید سری Focus RS فورد برای آنها ساخته شده که دائما خاموش می کنند

علاقمندان به ماشین های هاچ بک قطعا از جدیدترین محصول چهار چرخ متحرک فورد از سری Focus RS که امکانات قابل توجهی نظیر 350 اسب بخار قدرت و مد اختصاصی دریفتینگ دارد خوششان خواهد آمد. اما یکی از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ مهر ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

علاقمندان به ماشین های هاچ بک قطعا از جدیدترین محصول چهار چرخ متحرک فورد از سری Focus RS که امکانات قابل توجهی نظیر 350 اسب بخار قدرت و مد اختصاصی دریفتینگ دارد خوششان خواهد آمد.

اما یکی از قابلیت ها و ویژگی هایی که در بیانیه خبری امروز شرکت سازنده این محصول به آن اشاره شده بود و مورد توجه ویژه قرار گرفت «stall recovery» است. این قابلیت دقیقا همان کاری را انجام می دهد که نامش نشان میدهد یعنی اگر در حین رانندگی با ماشین و زمانی که دنده با سرعت واقعی تان همخوانی نداشت (مثلا دنده بالا بود و سرعت بسیار کم) و ماشین ناگهان خاموش شد، موتور به صورت خودکار استارت می خورد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در ماشین های قدیمی این فرایند به مراتب زمان بر تر و البته ناامید کننده تر است و باید برای روشن کردن مجدد خودرو در عین حال که با سوئیچ استارت می زنید، مهارت های خود برای کار با کلاچ را نیز به بوته آزمایش بگذارید.

قابلیت یاد شده اما از چندین جهت جالب توجه است؛ نخست اینکه فورد احتمالا به این باور رسیده که این روزها طیف اندکی از مردم مهارت کار کردن با جعبه دنده های دستی را دارند و این ماشین هم دست بر قضا صرفا همراه با دنده دستی عرضه می شود.

دوم آنکه ساخت این خودرو استمرار روند ادامه دار مراقبت تمام عیار از مسافران در ماشین است: اتومبیل هایی نظیر شورلت Stingray مدتی است که همراه با تکنولوژی انطباق خودکار دور موتور (automatic rev matching) در مدل های دارای دنده دستی عرضه می شوند که به سرعت گردش موتور را پایین می آورند تا متوجه عوض کردن دنده نشوید و صدای گوش خراش همیشگی در چنین مواقعی را نشنوید (در گذشته اما رانندگان مجبور بودند که با گرفتن پدال کلاچ و بالا یا پایین آوردن سرعت خودشان هماهنگی لازم را میان دور موتور و دنده برقرار کنند).

فورد اظهار داشته که RS جدیدترین خودروی رونمایی شده آن «به عنوان بخشی از عصر طلایی عملکرد این کمپانی» است اما حتما می پذیرید که اطلاع از نحوه عوض کردن دنده ارتباطی با عصر طلایی یاد شده از سوی فورد ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

    هیچی مثل ماشین امریکایی نمیشه. لذت خاصی داره

  • erfiimerfii
    erfiimerfii | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

    ای بابا این سوسول بازیا چیه

مطالب پیشنهادی