ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکام با چیپست «اسنپدراگون فلایت»، در پی کاهش قابل توجه قیمت پهپادها است

رویکرد مشتریان نسبت به پهپادها بسیار مثبت بوده و اکنون گمانه زنی می شود که در سال جاری، شاهد رشد ۱۰۵ میلیون دلاری بازار این محصولات باشیم؛ بازاری که در سال ۲۰۱۸ ارزش کلی آن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

رویکرد مشتریان نسبت به پهپادها بسیار مثبت بوده و اکنون گمانه زنی می شود که در سال جاری، شاهد رشد ۱۰۵ میلیون دلاری بازار این محصولات باشیم؛ بازاری که در سال ۲۰۱۸ ارزش کلی آن به ۱ میلیارد دلار خواهد رسید. از کاربران عادی تا عاشقان سلفی و اهالی هالیوود، همه در پی تهیه نمونه های مختلفی از این محصولات برآمده اند.

البته برای یک کاربر عادی، پهپادی که قادر به ثبت ویدیوهای 4K باشد، هزینه ای حدود ۱۲۰۰ دلار در بر خواهد داشت. با پرداخت این هزینه، به یک «درون» دست خواهید یافت که می تواند برای ۲۰ دقیقه به پرواز مشغول گردد.

حال اما شرکت کوالکام با «Snapdragon Flight» به دنیای پهپادها وارد شده و مدعیست که می تواند این محصولات را از ابعاد مختلف نظیر نحوه عملکرد و یا قیمت مورد تحول قرار دهد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آقای Raj Talluri، مدیر پروژه «Snapdragon Flight» می گوید: «باور داریم با این چیپ، می توانیم قیمت درون ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهیم. برای مثال یک درون مجهز به فیلم برداری 4K که اکنون قیمتی حدود ۱۲۰۰ دلار دارد، در آینده با پرداخت ۳۰۰ الی ۴۰۰ دلار در دسترس خواهد بود. از طرف دیگر در پی افزایش عمر باتری هستیم و تلاش داریم عمر ۲۰ دقیقه ای آن را به ۴۵ الی ۶۰ دقیقه برسانیم. پس از انجام چنین کارهایی، مشخصا افراد بسیار بیشتری به پهپادها علاقمند خواهند شد.»

ورود کوالکام به بازار پهپادها، عملی بسیار خردمندانه از سوی این کمپانیست چرا که دیگر نیازی به سرمایه گذاری های میلیارد دلاری برای بخش تحقیقات خود و سپس توسعه چیپ های اختصاصی ندارد و به سادگی می تواند چیپ های قدرتمندی که پیشتر برای تلفن های هوشمند توسعه داده را برای درون ها بهینه نماید.

Snapdragon-Flight-800-board-v2-1024x684-w600

آقای Talluri در این خصوص می گوید: «پس از بررسی پهپادها، به این نتیجه رسیدیم که این محصولات با تلفن های هوشمند شباهت های بسیاری دارند و ما نیز تجربیات بالایی در خصوص توسعه چیپست های نیرو دهنده به تلفن های هوشمند داشته ایم. یک درون، همانند موبایل هوشمند وابسته به وای-فای، سیگنال های رادیویی، ژیروسکوپ و شتاب سنج است.»

با تلاش های اخیر کوالکام در توسعه چیپست اسنپدراگون فلایت برای پهپادها، باید در انتظار کاهش محسوس قیمت این دستگاه ها و افزایش عمر باتری آنها نشست؛ زمانی که دیگر دورن ها صرفا برای استفاده فیلم برداران حرفه ای و عاشقان ثبت تصاویر و ویدیوها با نمایی زیبا ساخته نخواهند شد و نمونه های فراوانی نیز برای کاربران عادی به تولید خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ایمان
    ایمان | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    بلخره کوالاکام یه کاری کرد که خوشم بیاد
    خیلی حرکت جالبیه هم سودهی هم فراگیر شدن مثه موبایل من ک خیلی دلم میخاد یه درون باهال داشته باشم

  • بهداد
    بهداد | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

    تشکر از خبر کوتاه و مفیدتون ... به نظرم بزودی شاهد پیشرفتهای خیلی بیشتری در زمینه درونها خواهیم بود و چه خوب که یک چیپ ساز قدرتمند وارد این حیطه شده .

مطالب پیشنهادی