ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی و سامسونگ سال آینده رقابتی نزدیک را برای تولید تلفن های هوشمند با نمایشگر تاشو تجربه خواهند کرد

اولین تلفن هوشمند سامسونگ با نمایشگری قدری خمیده و منعطف که به جای مشتقات شیشه از پلاستیک ساخته شده بود در سال ۲۰۱۳ و با نام گلکسی Round به بازار آمد. از آن زمان تا به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

اولین تلفن هوشمند سامسونگ با نمایشگری قدری خمیده و منعطف که به جای مشتقات شیشه از پلاستیک ساخته شده بود در سال ۲۰۱۳ و با نام گلکسی Round به بازار آمد.

از آن زمان تا به امروز مبحث نمایشگرهای خمیده پیشرفت هایی را نیز به خود دیده و شاهد عرضه ی محصولاتی همچون گلکسی اس ۶ اج، اس ۶ اج پلاس و همچنین نوت اج بوده است. البته نباید از یاد برد دستگاه هایی که به آنها اشاره شد همگی از قواعد طراحی تقریباً یکسانی بهره می بردند و یک یا هر دو لبه ی صفحه نمایش آنها دچار قدری انحنا بود.

در این بین همواره جای یک نوع دیوایس خالی بوده است؛ موبایلی که شایعات زیادی را در موردش می شنویم ولی خبری از تولید نمونه ی تجاری اش به گوش نمی رسد. اگر خاطرتان باشد چندی پیش گفته شد سامسونگ در پی تولید اسمارت فونی با صفحه نمایشی لمسی، بزرگ و یکپارچه است که می توانیم آن را تا کنیم ولی بحث نهایی شدن و آغاز تولید انبوه در ابهام باقی مانده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پروژه ی مرتبط به این محصول سامسونگ V یا Valley نام گرفته و ذکر می گردد نمونه ای از آن با چیپست های اسنپدراگون ۸۲۰ و ۶۲۰، سه گیگابایت رم، درگاه میکرو SD و باتری غیر قابل تعویض تحت آزمایش قرار دارد تا شاید در ژانویه ۲۰۱۶ معرفی و عرضه اش به سرانجام برسد.

گفتنی است که هیچکس به درستی نمی داند موبایل مورد بحث دقیقاً به چه شکل خواهد بود و با چه طراحی قرار است طرف شویم و این مسئله به نوعی بدون پاسخ باقی مانده.

امروز اما پس از گزارشی که از جانب رسانه های کره ای منتشر شده مبحث تلفن های هوشمند با صفحه نمایش یکپارچه و تاشو وارد فاز تازه ای گشته. این رسانه ها در گزارش خود آورده اند که ال جی نیز نمونه ای اولیه از یک نمایشگر با قابلیت تا شدن را به تولید رسانده و بنا دارد نخست از آن در یک تلفن هوشمند مفهومی استفاده کند.

گفته می شود شرکت مذکور برای اولین بار در ابتدای سال جاری به راهکاری برای تولید صفحه نمایش های پیش تر اشاره شده دست یافته و این در حالیست که همتای این برند یعنی سامسونگ مدت نسبتاً طولانی تری است که تحقیق و توسعه در این راستا را آغاز نموده.

بدین ترتیب گمانه زنی می شود در آینده ای نزدیک و شاید تا سال آتی هر دو غول تکنولوژی کره ای رقابتی تنگاتنگ را در عرصه ی ارائه ی رده ای جدید از اسمارت فون ها آغاز کنند و باید دید این سری تازه چگونه طراحی خواهند داشت، چقدر کاربردی خواهند بود و آیا می توانند کاربران را ترغیب به خرید نمایند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    چرا اینقد اج اج اج سامسونگو میگین؟ مگه همین جی فلکس الجی چی کم داره؟ با اون همه خمیدگی و قابلیت انعطاف

    • Mr.EN
      Mr.EN | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

      داداشم اج با جی فلکس کلا فرق داره خمیدگیشون!

  • amir
    amir | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    چرا نظر من پاک شد ایا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی