ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از دوربین RX1R II خود پرده برداشت

سونی امروز طی مراسم نسبتاً کوچکی که در شهر نیویورک برگزار کرده از دوربین بدون آینه RX1R مارک II خود پرده برداشته. گفتنی است که دیوایس یاد شده جدید ترین مدل از خط تولید دوربین ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

سونی امروز طی مراسم نسبتاً کوچکی که در شهر نیویورک برگزار کرده از دوربین بدون آینه RX1R مارک II خود پرده برداشته. گفتنی است که دیوایس یاد شده جدید ترین مدل از خط تولید دوربین های کامپکت RX1 با سنسور فول فریم محسوب می شود و مدل پیشین آن با نام RX1R در سال ۲۰۱۳ معرفی شده.

RX1R II با بدنه ای جمع و جور از یک لنز ۳۵ میلیمتری بهره می برد و البته ابعاد این بدنه و سنگینی آن تقریباً با آنچه قبلاً در مدل محبوب RX100 دیده بودیم برابری می کنند. تفاوت ظاهری اصلی میان این دو دوربین در لنزهای آنهاست؛ RX100 از یک لنز زوم جمع شونده برخوردار است که سبب می گردد فرد به راحتی بتواند آن را در جیب خود جای دهد، اما لنز دارای دیافراگم f2.0 مدل RX1R II شما را وادار خواهد کرد تا آن را در درون یک کیف مجزا حمل نمایید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

RX1R II به سنسور فول فریم ۴۲.۴ مگاپیکسلی Exmor R CMOS تجهیز شده و دامنه ی ایزویی مابین ۱۰۰ الی ۲۵.۶۰۰ را در اختیار افراد قرار می دهد. ضمناً سونی در ساختار سنسور مذکور نیز بازنگری هایی صورت داده تا سرعت انتقال داده ی آن نسبت به RX1R سه و نیم بار بیشتر شود.

DSC00261-processed-w600

البته افزایش کارایی و سرعت انتقال داده ی سنسور بدون بهبود فناوری فوکوس خودکار ارزش چندانی ندارند، لذا شرکت سازنده ادعا می کند که حالا این ویژگی محصول نیز نسبت به نمونه ی پیشین ۳۰ درصد سریعتر شده.

یکی دیگر از ضعف های RX1R عدم وجود منظره یاب الکترونیکی بود، که این ضعف نیز با افزوده شدن یک منظره یاب XGA OLED با کیفیت ۲.۴ میلیون پیکسل به صورت کامل برطرف گشته، ضمناً در قسمت پشتی بدنه هم یک نمایشگر ۳ اینچی وجود دارد تا در مواقع ضرورت کارها را ساده تر نماید.

در RX1R II شاهد نوآوری هایی نیز هستیم، برای مثال سونی اظهار می کند در این دوربین اولین فیلتر اپتیکال متغیر low pass در جهان را به کار بسته. این گفته بدان معناست که شما می توانید تعریف و تنظیم کنید که چطور چندین فیلتر low pass روی تصویرتان اثر گذار باشند یا اینکه به صورت کامل ویژگی یاد شده را غیر فعال کنید.

می بایست یادآور شویم دوربین ها تا به حال یا از فیلتر های low pass برخوردار بودند یا چنین امکانی در آنها وجود نداشت و در مدل هایی که این گزینه ارائه می شد راهی برای فعال و غیر فعال کردنش نبود، شرایطی که کمپانی ژاپنی حالا آن را برای همیشه عوض کرده.

دوربین جدید سونی که در بالا به آن پرداختیم تنها قادر است ویدئوهای تمام HD با نرخ ۲۴، ۳۰ و شصت فریم بر ثانیه بگیرد و عرضه اش نیز با قیمت ۳.۳۰۰ دلار از ماه نوامبر آغاز خواهد شد.

DSC00265-processed-w600

DSC00267-processed-w600

DSC00269-processed-w600

DSC00271-processed-w600

DSC00274-processed-w600

DSC00275-processed-w600

DSC00280-processed-w600

DSC00282-processed-w600

DSC00287-processed-w600

tiltyscreen-processed-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • سینا >m
    سینا >m | ۲۴ مهر ۱۳۹۴

    ینی غووووووول دوربین های جهان
    بدنه کوچبک و خوش دست
    سبک
    وکیفیت



    ظرافتو زیبایی کیفیت و کارایی
    این باید شعار سونی میبود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی