ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

متال گیر سالید ۵، تنها در روز نخست عرضه اش، بیش از دو برابر هزینه های تولید را بازگرداند

بنابر آمار منتشر شده از سوی Adobe Digital Index، بازی متال گیر سالید 5: فانتوم پین، در روز نخست عرضه ی خود، چیزی در حدود 179 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. این رقم، بیش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۵

بنابر آمار منتشر شده از سوی Adobe Digital Index، بازی متال گیر سالید 5: فانتوم پین، در روز نخست عرضه ی خود، چیزی در حدود 179 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. این رقم، بیش از دو برابر فروش باکس آفیس روز نخست فیلم بسیار محبوب Avengers: Age of Ultron است.

179 میلیون دلار، از نرخ درآمد کونامی حکایت دارد، اما هم چنان مشخص نیست که این رقم فروش دیجیتالی بازی را نیز شامل می شود یا خیر. با این حال، با در نظر گیری این موضوع که بودجه ی ساخت «فانتوم پین» 80 میلیون دلار بوده و بودجه ی «عصر آلتران» 250 میلیون دلار، رقم قابل توجهی به شمار می رود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تامارا گفنی، یکی از تحلیل گران ادوبی معتقد است که «صنعت بازی، بسیار بزرگ تر از آن چیزی است که اکثر فروشندگان فکر می کنند». به عقیده ی وی، بازی ها در روز نخست عرضه ی خود، فروشی به مراتب بیش تر از فیلم ها دارند و فروش یکی از بازی های برتر امسال، با فاصله ای زیاد و نزدیک به دو برابر، پر فروش ترین فیلم تاریخ در روز نخست را پشت سر گذاشته است؛ یعنی قسمت دوم فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows.

با تمام این تفاسیر، آینده ی کونامی در ساخت بازی های AAA مشخص نیست. از یک سو، گزارش ها هم چنان حاکی از آن هستند که این ناشر بزرگ دیگر علاقه ای به صنعت بازی های بزرگ ندارد و می خواهد سرنوشت خود را در حوزه ی گیمینگ موبایل دنبال کند. اما از سوی دیگر نیز، افراد مختلفی از کونامی، این اخبار را رد می کنند.

باید این مسئله را در نظر گرفت که مقایسه ی بازی ها و فیلم ها چندان درست نیست. برای مثال، بلیت سینمای فیلم ها، 60 دلار قیمت ندارد. اما باید این را نیز در نظر گرفت که هزینه های ساخت بازی های ویدئویی بسیار کم تر است و در عوض، به سوددهی فوق العاده ای می رسد.

کونامی در چند وقت اخیر، هیچ بیانیه ی رسمی ای مبنی بر عدم توقف کامل ساخت بازی های بزرگ منتشر نکرده و هنوز نمی توان مطمئن بود که این شرکت قصد دارد چه اهدافی را دنبال کند. باید امیدوار بود که با در نظر گیری چنین گزارش هایی، مدیران کونامی دست از سماجت خود روی گیمینگ موبایل بردارند و بار دیگر به ساخت بازی های بزرگ مشغول شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • arsham
    arsham | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    علاقه ای به صنعت بازی های بزرگ نداره؟؟؟!! این همه سود داره براش ول کنه بره؟؟انگاری مدیران این شرکت از پول بدشون میاد!!/حالا نمیشه در کنار کارای فعلیش به صنعت گیمینگ موبایل هم برسه؟؟

  • parsa_soroori
    parsa_soroori | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    آفرین

  • عیسی
    عیسی | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    به همین دلیله که بازی به صنعت تبدیل شده ...

  • Hesam
    Hesam | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    عظمت را با کوجیما درک کنید
    ---------
    دومین آرزوی من تو صنعت گیمینگ پیوستن کوجیما به سونیه
    ایشالا ک بشه! :-)

  • mohamad
    mohamad | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    عالیه

مطالب پیشنهادی